Taloyhtiöstä lämmöt pois
en käsitä, että joka kesä napsautetaan myös kylppärin lämmöt pois. Nytkin tulossa sateita niin kämppä on kuin kostean kylmä talli. Pyykit eivät kuivu jne.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Taas tuo ääliö aloittaa ketjujen pilaamisen
työnnäppä kurkku pinppaasi
(ja rentoudu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kämpäs lämmin kiertää vessas, mut oon laittanu termarit nollille kaikissa ikkunoiden luona olevis.
Termaria ei tarvitse laittaa nollille. Se saa olla kesät talvet siinä samassa 21 asteessa ja koska nyt on sisällä lmäpimäpää, niin termostaatti huolehtii että ei lämmitetä. Kuinkahan pieni prosentti suomalaisista edes ymmärtää miten termostaatti toimii ja mikä sen tehtävä on?
Aika pieni prosentti ymmärtää. Tosiaan, ihan turhaan ihmiset kajoavat niihin termarien säätöihin. Joillain voi olla tv tai muita lämpöä tuottavia laitteita siinä termarin edessä. Se termari saa silloin väärää signaalia huonelämpötilasta, lyö kierron pysähdyksiin ja sit ihmetellään kun on kämpässä kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Etelän maissa näkee, miten pyykit ripustetaan seinään pultatuille "naruille" ikkunoistakin ;)
Huvittaa vähän nämä suomalaisten ongelmat.
Sinccis
Etkö voi kirjoittaa sanottavaasi yhteen viestiin niin kuin muutkin keskustelijat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylpyhuoneesta ei kyllä ikinä saa ottaa kokonaan lämpöjä pois.
No saa. Ilmanvaihdolla se kosteus lähtee eikä lämmittämällä.
Mistä se kuiva ilma tulee kämppää jos ulkona on parin viikon sadeputki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kämpäs lämmin kiertää vessas, mut oon laittanu termarit nollille kaikissa ikkunoiden luona olevis.
Termaria ei tarvitse laittaa nollille. Se saa olla kesät talvet siinä samassa 21 asteessa ja koska nyt on sisällä lmäpimäpää, niin termostaatti huolehtii että ei lämmitetä. Kuinkahan pieni prosentti suomalaisista edes ymmärtää miten termostaatti toimii ja mikä sen tehtävä on?
Aika pieni prosentti ymmärtää. Tosiaan, ihan turhaan ihmiset kajoavat niihin termarien säätöihin. Joillain voi olla tv tai muita lämpöä tuottavia laitteita siinä termarin edessä. Se termari saa silloin väärää signaalia huonelämpötilasta, lyö kierron pysähdyksiin ja sit ihmetellään kun on kämpässä kylmä.
Entäpä jos on suomen kesässä ulkoan alle 10 astetta lämmintä yöllä ja ikkuna auki niin mitäpä se termari tekee jos se on säädetty johonkin yli 20 asteeseen ja patterit päällä! No alkaa lämmittää tietysti. Tämän takia lämmöt pitää kääntää kokonaan kiinni kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnoissa voi kuivatella pieniä määriä pikkupyykkiä.
Muuten pyykinkuivaaminen huoneistoissa on kiellettyä, kosteushaittojen takia.
Tämä on kyllä naurettavinta mitä olen hetkeen kuullut. Miten ajattelit ihmisten saavan pyykkinsä kuiviksi?
Asun Hgissä ja täällä ei oo satanut kunnolla kertaakaan. Viekää ulos tai parvekkeelle. Itsrllä kuivuu kylppärissä ja asun nyt yksin. Mulka on lattialämmitys kylppärissä ja pidän n tunnin päällä kun käyn pikasuihkussa. Sitten on se kiertolämminvesi srinässä jossa voi kuivata myös vaatteita jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole lattialämmitystä kylpyhuoneessa, sehän toimii sähköllä, ja lämpötilaa voi säädellä itse.
Samaa vesikiertoa kuin muukin kämppä. Kesäksi pois. Missä rivitalossa kuivsataan pyykkiä ellei sisällä?
Kai sitä rivarin pihaa on sen verran että saa 2 pyykkitelinettä ulos
Kerrostaloissa parveke mainio paikja kuivatella pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä pyykki kuivuu ulkona ennätysnopeasti, tuuli nopeuttaa kuivumista.
Ei taitaisi oikein kaupunki tykätä, jos tätä lähtisi tuohon pyörä/autotielle pyykkinarua virittämään. Pihaan (joka on kivetetty alue) ei myöskään ole syytä viritellä mitään omia kuivausnaruja. Parvekkeita ei ole.
Turha ihmetellä jos Suomessa talot homehtuu kun kosteatiloista laitetaan lämmitys pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole lattialämmitystä kylpyhuoneessa, sehän toimii sähköllä, ja lämpötilaa voi säädellä itse.
Samaa vesikiertoa kuin muukin kämppä. Kesäksi pois. Missä rivitalossa kuivsataan pyykkiä ellei sisällä?
Kai sitä rivarin pihaa on sen verran että saa 2 pyykkitelinettä ulos
Kyse oli sadekeleistä. Yhtenä vuonna satoi kolme vkoa jatkuvasti. Pyykit eivät kuivuneet sisällä eikä ulkona. Hankin lopulta irtopatterin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa parveke mainio paikja kuivatella pyykkiä.
On, tosi mainio. Sitten voikin laskostaa kaappiin ihanan tupakanhajuiset pyykit, joiden päälle yläkerran naapuri on karistanut tuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos on suomen kesässä ulkoan alle 10 astetta lämmintä yöllä ja ikkuna auki niin mitäpä se termari tekee jos se on säädetty johonkin yli 20 asteeseen ja patterit päällä! No alkaa lämmittää tietysti. Tämän takia lämmöt pitää kääntää kokonaan kiinni kesäksi.
Vesikiertoista patteria ei saa koskaan vääntää kokonaan kiinni, virtaus pitää putket auki ja kunnossa. Kesäsuluilla on jo varmistettu ettei patteri lämmitä vaikka olisi kylmäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesikiertoista patteria ei saa koskaan vääntää kokonaan kiinni, virtaus pitää putket auki ja kunnossa. Kesäsuluilla on jo varmistettu ettei patteri lämmitä vaikka olisi kylmäkin.
Ei niitä tarvi vääntääkään kiinni, sillä termostaatti pistää ne ihan automaattisesti kiinni.
Sun patteris kylppärissä on lähtökohtaisesti kytketty väärään vesikiertoon. Jos kylppärissä vesikiertoinen patteri on ainoa lämmitystapa, se pitäisi kytkeä käyttöveteen, koska yleensä lämmityskierto ei ole toiminnassa kesällä. Kylpyhuoneessa pitäisi olla yleensä muutama aste enemmän lämpöä kuin muualla kämpässä. Ainakin jos on painovoimainen ilmanvaihto. Koneellisessa ilman vaihdossa tällä ei niinkään ole väliä ilmankierron takia, kylpyhuoneen kuivattamisen takia kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päinvastainen ongelma. Laittaa 21 astetta patterin säätöön ja mittari näyttää 24.
Sinccis
Pakko sammuttaa kesäx ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelän maissa näkee, miten pyykit ripustetaan seinään pultatuille "naruille" ikkunoistakin ;)
Huvittaa vähän nämä suomalaisten ongelmat.
Sinccis
Etkö voi kirjoittaa sanottavaasi yhteen viestiin niin kuin muutkin keskustelijat?
Nähtävästi en.
Sinccis
Taas tuo ääliö aloittaa ketjujen pilaamisen