Ihanan kumppanin vähemmän viehättävä ulkonäkö
Olen nyt tapaillut vasta lyhyen aikaa ihanaa miestä, johon tunsin alusta lähtien voimakasta vetoa. Välillämme on kemiaa ja en malta pitää sormiani tai huuliani irti hänestä. Hän vaikuttaa luonteeltaan ja muutenkin kaikinpuolin juuri sellaiselta mitä niin kaipaisin. Hän on huomioiva, keskustelutaitoinen, positiivinen, elämä järjestyksessä, on aikoinaan huolehtinut hyvin lapsistaan ja hänellä on, nyt jo lähes aikuisiin, lapsiin hyvät ja lämpimät välit, älykäs, pohtiva ja kokeilunhaluinen. Nauramme paljon tavatessamme ja seksi on hyvää, ellei jopa todella hyvää. Se että hän on minua muutamia senttejä lyhyempi ei haittaa minua yhtään (hän on kyllä sen suhteen hieman epävarma...) eikä varsinaisesti myöskään ikäeromme (hän on minua 8 vuotta vanhempi), mutta kasvojen "vanhuus" kylläkin. Hän huolehtii hyvin kunnostaan ja syö terveellisesti ja hänellä onkin ikäisekseen hyvinkin poikamainen vartalo. Mutta hän on polttanut aikoinaan paljonkin, ja polttaa ikävä kyllä nykyäänkin, vaikka saattaa olla jopa vuorokauden polttamatta kun olemme yhdessä. Tämä sitten ilmeisesti näkyy kasvojen ihossa, jossa syviä juonteita, jotka tekevät hänet isäni ikäisen näköiseksi (okei meillä on isäni kanssa sellaiset geenit että näytämme molemmat nuoremmilta kuin olemmekaan. Minä olen 44 ja minua luullaan usein n 35 vuotiaaksi). En haluaisi, että näin pinnallinen asia vaikuttaisi muuten niin hyvältä tuntuvaan suhteeseen!
Kommentit (68)
En oiken ymmärrä mitä ap tarkoittaa. Jos kerran seksuaalista kemiaa löytyy, miksi se muka haittaa, että miehen kasvoilla on juonteita. Eri asia olisi, ap pitäisi miestä rumana ja seksuaalisesti epähaluttavana ulkonäkönsä vuoksi, näin ei kuitenkaan ymmärtääkseni ollut? Vai oliko tässy kyse siitä että ap miettii mitä muut ihmiset ajattelevat?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vaan menet päivä kerrallaan, turha ajatella ja miettä asioita eteenpäin. Tupakointi kannattaa tosiaan lopettaa ihan terveydellisestäkin syistä ja luulen, että miehen ulkonäkökin kohentuu sen myötä (ainakin kasvojen väri).
Ulkopuolisten ajatuksista ja tuijotteluista ei kannata välittää; aina löytyy joku, jonka mielestä suhde ei ole ole ok, ihan sama, minkälainen pari kyseessä. :-)
Itse olen lähes 50-vuotias ja ainakin itse ajattelen, että sen verran olen viisastunut vuosien myötä, että entistä vähemmän ajattelen sitä, mitä muut ajattelevat, jos vaan itselle joku asia on hyvää.
Jep. Ehkä hätäilen. Täytyy antaa tälle aikaa.
En todellakaan haluaisi välittää siitä mitä muut ajattelevat. Olinkin hyvin yllättynyt kun tämä miesystäväni selvästi oli pohtinut meidän suhdetta ulkopuolisten näkökulmasta käsin. Voisiko olla yleisempääkin lyhyempien miesten keskuudessa, ikuinen pieni epävarmuus miten oma miehisyys näyttäytyy? Mielenkiintoista materiaalia pohdittavaksi hänen kanssaan...
ap
Vierailija kirjoitti:
En oiken ymmärrä mitä ap tarkoittaa. Jos kerran seksuaalista kemiaa löytyy, miksi se muka haittaa, että miehen kasvoilla on juonteita. Eri asia olisi, ap pitäisi miestä rumana ja seksuaalisesti epähaluttavana ulkonäkönsä vuoksi, näin ei kuitenkaan ymmärtääkseni ollut? Vai oliko tässy kyse siitä että ap miettii mitä muut ihmiset ajattelevat?
Kun sitä kemiaa todellakin on, mutta nyt pikkuhiljaa ajan saatossa huomioin yhä enemmän muitakin seikkoja. Kun ne uurteet ja vanhusmainen suu tulevat tietoisuuteeni se kemia "laskee", siirryyn viettien tasolta tieotoisemmalle. Pystyn työntämään sen taas taka-alalle, jolloin se on vain häivähdys, joka on nyt kuitenkin ollessani itsekseni pyörimään mieleeni. Ja juuri sitä pelkään, että pidemmällä tähtäimellä se olisi asia joka tulisi väliimme. Ja ehkä hitusen siinä on myös kyse siitä mitä muuta ajattelevat, mutta sille asialle pystyn nauramaan ja pitämään itseäni hölmönä ja lapsellisena, siihen tunteeseen en takerru.
ap
Kurko kirjoitti:
Okei. Olet analysoinut tilanteen ja ....?
En oikein tiedä vielä.
Ensisijaisesti varmaan se, että annan tälle aikaa enkä rupea hätäilemään tai tekemään hätäisiä johtopäätöksiä.
Toiseksi, otan tuon tupakoinnin uudelleen puheeksi. Ihan jo koska syövän mahdollisuus tuntuu hirvittävältä. Toivon, että hän ihan todella oikeasti haluaisi päästä siitä ikuisesti eroon. Ja silloin on jo iso mahdollisuus, että tämä ulkonäköongelma katoaisi tai ainakin pienenisi raikastuneen ulkonäön myötä!
Kolmanneksi, toivon että tutustumalla yhä paremmin ja viettämällä enemmän aikaa keskenämme tuollaiset seikat vaipuvat jonnekin taka-alalle eivätkä enää vaikuttaisi.
Jospa vaikka oikeasti rakastuisimme!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi toimimaan minulla. Parisuhteen tarkoitus on toisesta nauttiminen ja rakastajan tulee miellyttää kaikkia aisteja. Jos et tykkää katsella toista, ei suhteella ole tulevaisuutta.
Oma kumppanini on todella seksikäs, haluttava, kaunis ja hyvän näköinen ja se ilahduttaa minua enemmän kuin juuri mikään muu asia maailmassa.
Minkä ikäisiä te olette? Me olemme jo keski-ikäisiä. Ryppyjä ja roikkumisia yms tulee aina vain enemmän. Hiukset harvenee ja tulee vaivoja. Minäkin olen sitä mieltä, että kumppanin tulee mielyttää kaikkia aisteja, häntÄ tulee haluta ja ihailla. Tällä miehellä on aivan ihana ääni. Ikävä kyllä se on tullut juuri tuon inhottavan tupakoinnin ja viskin juonnin takia. Hän on englantilainen ja menen ihan veteläksi kun hän lukee matalalla, karhealla ja rauhallisella äänellään minulle englanniksi ääneen. Hänen vartalonsa on hoikka ja jäntevä, iho pehmeä ja voisin haistella hänen niskaansa ikuisesti :D... Mutta sitten ne kasvot, tai varsinkin se suu... Ei, onhan tämä ihan älytöntä, että nyt kiinnitän yhteen seikkaan niin paljon huomiota.
ap
Olen kolmikymppinen, kumppanini on parikymppinen. Olisin kyllä yllättynyt, jos näkemykseni muuttuisi myöhemmin.
Eniten minua mietityttäisi tuo tupakointi. Yli viisikymppinen tupakoiva mies. Kauanko mahtaa homma toimia siellä makuuhuoneen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi toimimaan minulla. Parisuhteen tarkoitus on toisesta nauttiminen ja rakastajan tulee miellyttää kaikkia aisteja. Jos et tykkää katsella toista, ei suhteella ole tulevaisuutta.
Oma kumppanini on todella seksikäs, haluttava, kaunis ja hyvän näköinen ja se ilahduttaa minua enemmän kuin juuri mikään muu asia maailmassa.
Minkä ikäisiä te olette? Me olemme jo keski-ikäisiä. Ryppyjä ja roikkumisia yms tulee aina vain enemmän. Hiukset harvenee ja tulee vaivoja. Minäkin olen sitä mieltä, että kumppanin tulee mielyttää kaikkia aisteja, häntÄ tulee haluta ja ihailla. Tällä miehellä on aivan ihana ääni. Ikävä kyllä se on tullut juuri tuon inhottavan tupakoinnin ja viskin juonnin takia. Hän on englantilainen ja menen ihan veteläksi kun hän lukee matalalla, karhealla ja rauhallisella äänellään minulle englanniksi ääneen. Hänen vartalonsa on hoikka ja jäntevä, iho pehmeä ja voisin haistella hänen niskaansa ikuisesti :D... Mutta sitten ne kasvot, tai varsinkin se suu... Ei, onhan tämä ihan älytöntä, että nyt kiinnitän yhteen seikkaan niin paljon huomiota.
ap
Olen kolmikymppinen, kumppanini on parikymppinen. Olisin kyllä yllättynyt, jos näkemykseni muuttuisi myöhemmin.
Olen samaa mieltä, että kumppanin tulis miellyttää kaikkia aisteja... Mutta kukaan meistä ei ole täydellinen. Jos mahdollinen kumppanisi olisi muuten ihan huippu mutta hänellä olisi esimerkiksi jonkun sairauden aiheuttamana ikävän, jopa ällöttävän näköisiä ihomuutoksia kasvoissa, mutta muuten ulkoisestikin viehättävä ja luonteeltaan jopa ihan huippu. Pystyisitkö ja haluaisitko ikäänkuin unohtamaan tuon yhden piirteen?
Ja iän myötä sitä kai on ulkonäön suhteen hieman armeliaampi?
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua mietityttäisi tuo tupakointi. Yli viisikymppinen tupakoiva mies. Kauanko mahtaa homma toimia siellä makuuhuoneen puolella.
Tämäkin puoli... Ainakin nyt toimii ihan uskomattoman hyvin. Jopa niin hyvin, että rupesin miettimään nieleekö pieniä sinisiä pillereitä. Aion kysyä jossain vaiheessa.
Tupakointi on tosiaankin se suurin murhe niin monella tavalla :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olen samaa mieltä, että kumppanin tulis miellyttää kaikkia aisteja... Mutta kukaan meistä ei ole täydellinen. Jos mahdollinen kumppanisi olisi muuten ihan huippu mutta hänellä olisi esimerkiksi jonkun sairauden aiheuttamana ikävän, jopa ällöttävän näköisiä ihomuutoksia kasvoissa, mutta muuten ulkoisestikin viehättävä ja luonteeltaan jopa ihan huippu. Pystyisitkö ja haluaisitko ikäänkuin unohtamaan tuon yhden piirteen?
Ja iän myötä sitä kai on ulkonäön suhteen hieman armeliaampi?
En pysty katsomaan tuollaista asiaa sormien läpi. Joko toinen viehättää minua tai sitten ei, ja jos en pidä toisen ulkonäköä viehättävänä, mitään suhdetta tai edes tapailua ei pääse syntymään. Luonteeltaan huippu tyyppi, joka ei sytytä, on kuitenkin hyvää kaveriainesta.
Kukaan nainen ei myöskään ole "muuten ulkoisesti viehättävä", jos hänessä on jokin yksittäinen piirre, joka tekee hänestä epäviehättävän. Tämä asia ei ole tahdonalaisesti kontrolloitavissa. Joko nainen on minusta kaunis, kuuma, söpö jne. tai sitten hän ei ole.
Joku pystyy ehkä rationalisoimaan, kenen kanssa kannattaa aloittaa suhde, mutta minulla tämä toimii näin.
Jossain vaiheessa ihastus häviää ja tilalle tulee rakkaus, jos on tullakseen. Olen itse samanlaisessa tilanteessa ja pohdin aloitanko yhtään mitään. Tiedän kokemuksesta, että sellaiset asiat, jotka alussa häiritsevät tulevat häiritsemään vielä enemmän ajan kuluessa.
Eivät ne jo tulleet juonteet katoa yhtään mihinkään, vaikka tupakoinnin lopettaisi, aloittaisi joogan ja söisi pelkkiä kasviksia lopun elämänsä. Kirurgin veitsi on ainoa mikä noihin auttaa, tai itseasiassa joku happo todennäköisesti ja nekin vain niihin juonteisiin.
Pystyn hyvin kuvittelemaan tilanteesi. Olin itse ajatellut elämässäni, että en antaisi ulkonäön olla määrittelevä tekijä missään suhteessa enää elämäni aikana, mutta tässäpä sitä ollaan..
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa ihastus häviää ja tilalle tulee rakkaus, jos on tullakseen. Olen itse samanlaisessa tilanteessa ja pohdin aloitanko yhtään mitään. Tiedän kokemuksesta, että sellaiset asiat, jotka alussa häiritsevät tulevat häiritsemään vielä enemmän ajan kuluessa.
Eivät ne jo tulleet juonteet katoa yhtään mihinkään, vaikka tupakoinnin lopettaisi, aloittaisi joogan ja söisi pelkkiä kasviksia lopun elämänsä. Kirurgin veitsi on ainoa mikä noihin auttaa, tai itseasiassa joku happo todennäköisesti ja nekin vain niihin juonteisiin.
Pystyn hyvin kuvittelemaan tilanteesi. Olin itse ajatellut elämässäni, että en antaisi ulkonäön olla määrittelevä tekijä missään suhteessa enää elämäni aikana, mutta tässäpä sitä ollaan..
Minulle ulkonäkö on paljon tärkeämpi tekijä nyt kuin vaikka alun parikymppisenä. Silloin vielä pystyin uskottelemaan itselleni, ettei keskinäinen viehätysvoima ole tärkein asia parisuhteessa. Mutta mitä paremmin olen oppinut ymmärtämään omia parisuhdetarpeitani ja mitä oikeastaan haluan, sitä selvemmin ymmärrän, millä asioilla on väliä.
Tuo, että aluksi ärsyttävät asiat tulevat ärsyttämään vielä paljon enemmän ajan kuluessa, on täyttä totta. Usein kaikki tulevat parisuhdeongelmat ovat nähtävillä alusta saakka, jos pitää silmät auki. Kannattaa siis valita sellaiset ongelmat, joiden kanssa voi elää.
Just joo... mitäpä tähän nyt sanoisi. Jos miehessä kaikki muu tuntuu natsaavan, niin todella pienestä on kiinnostuksesi kiinni. Rakastuin itse silmittömästi talvella mieheen, jonka rankka sairaushistoria näkyy ulkomuodossa monellakin tapaa. En kiinnittänyt alussa edes huomiota niihin merkkeihin, sillä mies on kaikin puolin aivan mahtava. Nyt kyllä tiedostan hänen ulkoisessa olemuksessaan olevat merkit ja asiat, jotka voivat pistää muiden silmään, mutta ei ne mun kiinnostukseen ja rakkauteen vaikuta. Hän on mulle maailman rakkain ja tärkein, mitä sitten, että elämä on jättänyt omat jälkensä. Ja hän vielä polttaakin, se on ihan hänen oma asiansa ja oikeutensa, ei kuulu mulle.
Vierailija kirjoitti:
Kohtalokumppani! Voisitko kertoa lisää tilanteestasi? Kuinka pitkällä tutustumisessa sinä olet? Mikä on se ulkonäöllinen seikka joka häiritsee?
ap
Vanha viisaus kuuluu että naisen kannattaa aina valita itseään ulkoisesti huonompitasoisempi mies. (Näin nainen välttyy ongelmilta jossa mies voisi helposti vaihtaa aina toiseen naiseen..En kaipaa mitään näsäviisasteluja ja poikkeustapauksia kiitos, olen itsekin vain todennut saman)
Lyhyt ryppyinen britti??????
noita on kymmenen tusinaan joka pubissa....
HUUTONAURUA
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt ryppyinen britti??????
noita on kymmenen tusinaan joka pubissa....
HUUTONAURUA
Isä tytär kommenttia ulkopuolisilta odotellessa
Vierailija kirjoitti:
Vanha viisaus kuuluu että naisen kannattaa aina valita itseään ulkoisesti huonompitasoisempi mies. (Näin nainen välttyy ongelmilta jossa mies voisi helposti vaihtaa aina toiseen naiseen..En kaipaa mitään näsäviisasteluja ja poikkeustapauksia kiitos, olen itsekin vain todennut saman)
Onhan tuo hieman outo lähestymistapa, mutta olen tätäkin miettinyt. Olen hieman epävarma ja tykkään huomiosta, tämä mies osaa oikeasti arvostaa minun ulkonäköäni ja on ihanaa nähdä hänen ihailevat katseet.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtalokumppani! Voisitko kertoa lisää tilanteestasi? Kuinka pitkällä tutustumisessa sinä olet? Mikä on se ulkonäöllinen seikka joka häiritsee?
ap
Mieheni on vanha ja 165 cm pitkä:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo hieman outo lähestymistapa, mutta olen tätäkin miettinyt. Olen hieman epävarma ja tykkään huomiosta, tämä mies osaa oikeasti arvostaa minun ulkonäköäni ja on ihanaa nähdä hänen ihailevat katseet.
ap
JASMIN MÄNTYLÄ! sinäkö siellä kirjoittelet?
Etkös sinä eronnut jo siitä eläkelläisbritistä?
Kiitos!
Ehkä tämä on lähestymistapa jota tarvitsen. Minun pitää jutella vakavammin tuosta tupakasta hänen kanssaan, Jos hän lopettaisi sen oikeasti kokonaan, niin varmasti se jollain tavalla heijastuisi myös kasvojen ihoon. Ehkä tämä tosiaan on joku hyvinkin syvällä meissä oleva vietti kun valitsemme kumppania, alitajuisesti etsimme terveen oloista ihmistä. Sitä voi ja saakin pitää pinnallisena, mutta kun minua ei haittaa mikään lyhyys tai hiusten väri tai iso nenä eikä vaatetuskaan, niin en itseäni ihan hirvittävän pinnallisena ole nähnyt.
ap