Rasittava ystävä
Ystävälläni on jatkuvasti jotain ongelmia joko työkavereitten tai sukulaistensa kanssa. Hän soittaa minulle pari kertaa viikossa ja ruotii näitä ihmisiä, heidän tapaansa toimia ja kyselee minulta miten mitä hänen pitäisi näiden ihmisten suhteen tehdä. Olemme melko erilaisia ihmisiä, joten minä en aina näe muiden toiminnassa mitään tuohtumisen aihetta ja olen sen hänelle yrittänyt kauniisti kertoakin.
Eilen hän taas haukkui työkaveriaan minulle puhelimessa tunnin. En jaksanut yhtään samaistua hänen ongelmaansa. Välillä ongelmat ovat minustakin ihan oikeita, mutta välillä hän on itse mielestäni aivan liian mustavalkoinen ajattelultaan. Miten minä saan ystävällisen tahdikkasti kerrottua hänelle, etten halua olla hänen ongelmiensa oksennussammiona, kun minusta ongelma on usein hänessä itsessään ja hänen suhtautumisessaan?
Kommentit (22)
Varmaan kannattaa miettiä tuon ystävyyden plussat ja miinukset. Mihin tarvitsee ystävää, joka ottaa kokoajan enemmän kuin antaa?
Tätähän minäkin olen yrittänyt hänelle kauniisti sanoa. Jotenkin tuntuu, että kun näitä konflikteja jonkun kanssa on nyt ihan jatkuvasti, niin jossain muussakin pitää olla vikaa kuin ihmisissä hänen ympärillään. Tai sitten hänellä on kyllä hiton huono tuuri työkavereiden ja sukulaisten suhteen. Eihän se kerta tai kaksi vielä rasittaisikaan näitä kuunnella, mutta nyt on menossa jo ainakin 15:s hankala ihminen hänen lähipiirissään tänä vuonna.