En uskalla mennä stand up keikalle, etten joudu jotenkin silmätikuksi
Saatiin lahjaksi hyvät liput 2. riville. Vieläpä keskikäytävän viereen. Mua pelottaa, että se tyyppi tulee yleisön sekaan ja puhuttelee juuri minua... se olisi ihan hirveetä! Kohta harkitsen jo pois jäämistä.
Kommentit (11)
Kerro minulle, ketkä siellä esiintyvät, niin minä kerron, onko sinulla mitään pelättävää.
Vaihda liput takariviin, et taatusti joudu silmätikuksi. Ihan varmasti joku vaihtaa mielellään kanssasi paikkaa.
Riippuu tosi paljon, kenen koomikon keikasta on kyse. Esim. Ismo Leikola tai hyvin introverttina tunnetut koomikot ei seurustele yleisön kanssa lainkaan, vaan höpöttävät tarinaansa. Kun taas Sami Hedberg tai Ilari Johansson ottaa kovastikin kontaktia yleisön kanssa. Johansson saattaa juoksennella helposti vaikka viidennelle riville tai jopa pidemmälle ja napata kohteekseen jonkun, joka yrittää tuijottaa kenkiinsä. Sami kohdistaa yleisöä koskevat juttunsa usein eka tai toka riville ja saattaa muistaa tätä tyyppiä pitkin keikkaa.
Jos alkaa puhuttelee sinua niin otat kännykän esiin ja alat näpyttelee etkä ole kuulevinasikaan. Luultavasti keksii siitä jonkun vitsin mutta jo 10 sekunnissa se on unohdettu ja voit palata seuraamaan ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosi paljon, kenen koomikon keikasta on kyse. Esim. Ismo Leikola tai hyvin introverttina tunnetut koomikot ei seurustele yleisön kanssa lainkaan, vaan höpöttävät tarinaansa. Kun taas Sami Hedberg tai Ilari Johansson ottaa kovastikin kontaktia yleisön kanssa. Johansson saattaa juoksennella helposti vaikka viidennelle riville tai jopa pidemmälle ja napata kohteekseen jonkun, joka yrittää tuijottaa kenkiinsä. Sami kohdistaa yleisöä koskevat juttunsa usein eka tai toka riville ja saattaa muistaa tätä tyyppiä pitkin keikkaa.
Hemmetin ahdistavaa tuollainen. Itse saisin paniikkikohtauksen ja joutuisin vaan häipymään kesken keikan jos joutuisin yhtäkkiä huomion keskipisteeksi.
Vastenmielistä.
Ihminen menee rentoutumaan hyvän viihteen parissa - ja joutuu itse ohjelmanumeroksi.
Yleensä nolatuksi ja naurunalaiseksi. He he hee he hee.
Mieluiten ei heti eturiviin jos ei pidä huomion kohteena olemisesta.
Koomikothan äänittää/kuvaa keikkansa ja julkaisee ne myyntiin.
Tuota minäkin pelkään. Siksi käyn harvoin katsomassa standuppia. Pieni sali ja hiukan humalainen koomikko lavalla. Jos nauraa väärässä paikassa ainoana salissa, joutuu silmätikuksi.
SAMASTA SYYSTÄ en koskaan mene stand-up show tapahtumiin. Ei voi rentoutua ja olla vain hiljaa kuunnellen esitystä vaan pitää olla valmiudessa "osallistumaan" näytökseen itse.
T: introvertti
Olen ollut lukuisilla stand up keikoilla eikä niillä ole koskaan joutunut silmätikuksi ellei istu eturivissä tai muuten osoita haluavansa päästä "mukaan" esitykseen. Ihan rauhassa on saanut istua muuten.
Voitko vaihtaa liput jonnekin taakse? Varmaan joku vaihtaa ilomielin.