Tajusin että ei tarvita mitään kallista näytönohjaajaa, jos haluaa pelata tietsikalla pelejä
Nykyään prosessoriin integroidulla näytönohjaimella tavis voi pelata miltei kaikkia pelejä.
Kommentit (9)
Erillinen näytönohjain siis ottaa lämmöt paremmin, ja tietysti lisää potkua.
Ainakin Youtubevideoilla näytetään pelattavan vaikka millaisella mopolla. Esim. Ryxen 3 2200G näyttää suoriutuvan hyvin.
ap.
No voi pelata, paitsi niitä pelejä mitä ei voi pelata. Haluatko mitalin?
En pelaile, mutta olen jo vuosia ostanut (mopo)läppäreitä ja kasannut oman koneen, jossa on vaan integroidu näytönohjain. Ei ongelmia. 4k-videokäsittely ja renderöinti (vaikka vie vähän aikaa) onnistuu. Kohta pitäisi kasata taas oma kone, ja täytyy nyt ostaa näytönohjain, koska 9400f... Mutta ostan halvan passiivin.
oon vanha kuin taivas,kohta 70v mummeli ja joo,mopolla voi vetää peräkärryä kilsan kaks.
Hanki kunnon laitteet ja tuu kilpasille niin huonaat eron kun ensin pelaat sillä mopolla mua vastaan!
Kun on Nethack, muita pelejä ei tarvita.
Kyllä koneessa pitää olla näytönohjaaja sekä reipas tuulettaja. Myös kirkas, runsaasti virtaa pulppuava lähde on tarpeellinen, jos prosessoijan kello menee yli. Myös muistajia pitää olla paljon eikä niillä saa olla muistisairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Youtubevideoilla näytetään pelattavan vaikka millaisella mopolla. Esim. Ryxen 3 2200G näyttää suoriutuvan hyvin.
ap.
Jos haluasi myöhemmin käyttää ko. prossun kanssa erillisnäyttistä niin PCI Express-16 väylä on puolitettu.
Lisäksi ko. prossu käy kuumana.
Juu kyllä, vuodelta nakki pelejä voi pelata pelkällä integroidulla.
Sitten pidemmän päälle siitä tulee ongelma jos yrität pelaa tuoreimpia pelejä niin sun prossus kuluu nopeammin kuin mitä erillisellä näytönohjaimella. Sama kuin yrittäisit vetää peräkärryä mopolla, se saattaa jostain yksittäisestä suoriuta ihan hyvin.
Yritäs pelata vuoden sisään julkaistuja järeämpiä pelejä integroidulla, niin johan kärähtää...