Esimiehellä huonompi koulutus
Mitä mieltä olette tästä? En tiedä onko tämä ihan okei?
Kommentit (30)
Riippuu asiasta. Mulla on esimiehenä henkilö, jolla ei ole alan koulutusta eikä aikaisempaa työkokemustakaan alasta. Olipahan vaan hyvä tyyppi. Siinä sitten yrität työskennellä kouluttautuneena ammattilaisena, jolla on alalta työkokemustakin, kun esimies ei itse tiedä mistään mitään ja tarvitsee ohjausta. Mutta kun oli niin hyvä tyyppi!
Niin, mikä on ongelma?
Joskus yrityksen omistajuus liikkuu isältä pojalle, ja pojalla ei välttämättä ole kuin ihan minimi koulutus, mutta on silti tod näköisesti täysin pätevä. Esimerkiksi kaupan alalla ei tarvitse olla mikään insinööri.
Semmoista se on. Omalla esimiehellä on koulun penkki kulunut vähemmän alla mutta ihan pätevä hän hommaansa on. Mutta täytyy myöntää että välillä ärsyttää kun hän jaksaa yhtenään epäillä että koska minulla on korkeampi koulutus en viitsisi tuota työtä tehdä. Kurjaa kun jatkuvasti saa olla todistelemassa että kyllä korkeasti koulutetulle rutiinihommatkin on ihan ok.
Koska esimiesasemaan noustaan usein myös kyvykkyydellä ei pelkästään koulutuksella. Ja toinen juttu on että esimiestehtävät ei välttämättä ole varsinkaan asiantuntijatehtävissä olevien haaveena.
Minä en koskaan suostuisi alaiseksi itseäni alemmin koulutetulle. Jokin roti pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asiasta. Mulla on esimiehenä henkilö, jolla ei ole alan koulutusta eikä aikaisempaa työkokemustakaan alasta. Olipahan vaan hyvä tyyppi. Siinä sitten yrität työskennellä kouluttautuneena ammattilaisena, jolla on alalta työkokemustakin, kun esimies ei itse tiedä mistään mitään ja tarvitsee ohjausta. Mutta kun oli niin hyvä tyyppi!
Kaupassa on vallalla tämä "se on niin hyvä tyyppi ja se halus." Siinä sitten mietitään porukalla kun ei ihan toimi hommat. Mutta ku se halus.
Esimieheni on minua nuorempi ja raskaana. Minä olen häntä vanhempi enkä odota lasta.
Onko tämä okei? :D
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä koulutus on sauli niinistöllä? Koulutus ei takaa mitään. Kasva aikuiseksi ja ota vastuu elämästäsi, koulutus ei siihenkään yksin riitä.
Mä tiedän:
Niinistö valmistui ylioppilaaksi Salon yhteislyseosta 1967, oikeustieteen kandidaatiksi Turun yliopistosta vuonna 1974 ja sai varatuomarin arvon vuonna 1977. Vuosina 1974–1975 hän toimi Kiskon piirin nimismiehenä.[5] Hän oli Turun hovioikeuden hovioikeudenviskaalina vuosina 1976–1987 ja nimitettynä hovioikeudenneuvokseksi vuonna 1994. Lisäksi hän piti omaa lakiasiaintoimistoaan Salossa 1978–1988.
Mulla oli pomona 50v amismies, joka tiesi omasta mielestään kaikesta kaiken. Välillä meinasi usko loppua kun tämä äijän käppyrä tulee pätemään teknisistä asioista minulle insinöörille. Lähdin äkkiä pois niin kuin firman aiemmatkin insinöörit.
Pomon alempi koulutus ei haittaa jos pomo tajuaa luottaa koulutettuihin alaisiinsa ja käyttää osaamisen edukseen eikä vaivu egoistiseen valtataisteluun koulutetumpia vastaan.
Olisit halunnut hienomman tittelin koska olet käynyt pari kurssia enempi kuin joku toinen ?
Älä huoli, voit aina kutsua itseäsi vaativan alan asiantuntijaksi, kuten kaikki naiset.