Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saatatte maksutavan kassan tietoon?

Vierailija
30.06.2019 |

Eihän kassa työntekijä osaa lukea ajatuksia niin miten saatatte sen tietoon että millä maksatte. Sanotteko sen että "maksan käteisellä" tai "maksan kortilla". Vai heilutatteko sitä seteliä tai korttia ilmassa niin että se huomaa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivan kortin esiin siinä vaiheessa kun myyjä ottaa viivakoodeja tuotteista. Ei koskaan mitään ongelmaa eikä kysytty mitään.

Vierailija
2/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Kassa sanoo hinnan. Annan rahan tai kortin kassatyöntekijälle tai jos on asiakaspääte niin kortti koneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kassalla töissä. Minulla on näkökyky ja järki pelaa sen verran, että näin kyllä ihan hyvin, oliko asiakkaalla kädessään kortti vai kaivoiko hän käteistä. 

Vierailija
4/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 jatkaa: saatan myös laittaa kortin maksupäätteeseen (mikä onkaan) jo heti kun astun kassalle ja ennen kuin tuotteet on edes kulkenut hinhan läpi. En paina korttia perille asti laitteessa, ennen kuin näytössä lukee syötä kortti. Ehdin pakata muutama kamoja samaa tahtia kassiin samalla. Olen aikaa säästävä ihminen. :D

Vierailija
5/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kortin esille ja luotan siihen, että myyjä ei ole sokea.

Vierailija
6/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kassalla töissä. Minulla on näkökyky ja järki pelaa sen verran, että näin kyllä ihan hyvin, oliko asiakkaalla kädessään kortti vai kaivoiko hän käteistä. 

Mutta entäs ne venkslaajat, jotka ekaksi heiluttelee sitä korttia, ja sitten kesken kaiken keksiikin että maksankin käteisellä? Osaatkos niitä ennustaa?

Vierailija
7/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 jatkaa: saatan myös laittaa kortin maksupäätteeseen (mikä onkaan) jo heti kun astun kassalle ja ennen kuin tuotteet on edes kulkenut hinhan läpi. En paina korttia perille asti laitteessa, ennen kuin näytössä lukee syötä kortti. Ehdin pakata muutama kamoja samaa tahtia kassiin samalla. Olen aikaa säästävä ihminen. :D

Ja joku ohikulkija nappaa sen sitten vaivihkaa.

Vierailija
8/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Sossun kupongeilla ei tule tuollaisia ongelmia...

Vierailija
9/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelin, että alkon myyjä katteli mun tuohuja niin pitkään... ja sitten tuumas, "maksu kortilla?". Juu.

Sitten vasta tajusin, etten ole koskaan ajatellutkaan että kassan olisi hyvä tietää maksutapa.

Ikääkin jo lähemmäs viiskytä. Normaalisti mulla on kortti tai rahat ajoissa kädessä, mutta tuo oli tuommoinen, että missäs se mun kukkaro nyt olikaan...

Vierailija
10/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asiani, ei kuulu muille, miten maksan.

Vierailija
11/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi kai enää käteisen kanssa venkslaa.

Vierailija
12/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella hämmästyttävä ongelma. Miten, ap, selviät yleensä arjen haasteista?

Vierailija
13/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kassoilla, joilla voi maksaa vain kortilla, on aika selvä juttu aina. (Paitsi niille asiakkaille, jotka ei ole sitä metrin kokoista "vain korttimaksu"-kylttiä huomanneet ja kaivavat käteistä)

Tavallisilla kassoilla sanon erikseen jos maksan kortilla. Yleensä kassa tosin näkee jo, onko mulla kortti vai käteistä kädessä.

Vierailija
14/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tökin kassaneitiä kortilla ranteeseen.

Vierailija
15/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savumerkit etukäteen hevi-osastolta.

Vierailija
16/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti ja käteinen on eri näköisiä.

Vierailija
18/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvempi kai enää käteisen kanssa venkslaa.

En koskaan maksa kaupassa kortilla vaan aina rahalla.

Vierailija
19/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset paina loppuun saakka. Vaikkapa s marketissa heti s kortti ja siitä bonus. Sitten pankkilortti ja debit. Kun on valmista, puuttuu vain numero

Vierailija
20/25 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan heti kauppaan tullessani kassalle, millä tavalla aion maksaa. Tietävät sitten varautua.