Miten saatatte maksutavan kassan tietoon?
Eihän kassa työntekijä osaa lukea ajatuksia niin miten saatatte sen tietoon että millä maksatte. Sanotteko sen että "maksan käteisellä" tai "maksan kortilla". Vai heilutatteko sitä seteliä tai korttia ilmassa niin että se huomaa?
Kommentit (25)
Täh. Kassa sanoo hinnan. Annan rahan tai kortin kassatyöntekijälle tai jos on asiakaspääte niin kortti koneeseen.
Olen ollut kassalla töissä. Minulla on näkökyky ja järki pelaa sen verran, että näin kyllä ihan hyvin, oliko asiakkaalla kädessään kortti vai kaivoiko hän käteistä.
1 jatkaa: saatan myös laittaa kortin maksupäätteeseen (mikä onkaan) jo heti kun astun kassalle ja ennen kuin tuotteet on edes kulkenut hinhan läpi. En paina korttia perille asti laitteessa, ennen kuin näytössä lukee syötä kortti. Ehdin pakata muutama kamoja samaa tahtia kassiin samalla. Olen aikaa säästävä ihminen. :D
Otan kortin esille ja luotan siihen, että myyjä ei ole sokea.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kassalla töissä. Minulla on näkökyky ja järki pelaa sen verran, että näin kyllä ihan hyvin, oliko asiakkaalla kädessään kortti vai kaivoiko hän käteistä.
Mutta entäs ne venkslaajat, jotka ekaksi heiluttelee sitä korttia, ja sitten kesken kaiken keksiikin että maksankin käteisellä? Osaatkos niitä ennustaa?
Vierailija kirjoitti:
1 jatkaa: saatan myös laittaa kortin maksupäätteeseen (mikä onkaan) jo heti kun astun kassalle ja ennen kuin tuotteet on edes kulkenut hinhan läpi. En paina korttia perille asti laitteessa, ennen kuin näytössä lukee syötä kortti. Ehdin pakata muutama kamoja samaa tahtia kassiin samalla. Olen aikaa säästävä ihminen. :D
Ja joku ohikulkija nappaa sen sitten vaivihkaa.
Onneksi Sossun kupongeilla ei tule tuollaisia ongelmia...
Mä ihmettelin, että alkon myyjä katteli mun tuohuja niin pitkään... ja sitten tuumas, "maksu kortilla?". Juu.
Sitten vasta tajusin, etten ole koskaan ajatellutkaan että kassan olisi hyvä tietää maksutapa.
Ikääkin jo lähemmäs viiskytä. Normaalisti mulla on kortti tai rahat ajoissa kädessä, mutta tuo oli tuommoinen, että missäs se mun kukkaro nyt olikaan...
Oma asiani, ei kuulu muille, miten maksan.
Harvempi kai enää käteisen kanssa venkslaa.
Tämä on todella hämmästyttävä ongelma. Miten, ap, selviät yleensä arjen haasteista?
Niillä kassoilla, joilla voi maksaa vain kortilla, on aika selvä juttu aina. (Paitsi niille asiakkaille, jotka ei ole sitä metrin kokoista "vain korttimaksu"-kylttiä huomanneet ja kaivavat käteistä)
Tavallisilla kassoilla sanon erikseen jos maksan kortilla. Yleensä kassa tosin näkee jo, onko mulla kortti vai käteistä kädessä.
Itse ainakin tökin kassaneitiä kortilla ranteeseen.
Savumerkit etukäteen hevi-osastolta.
Kortti ja käteinen on eri näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Harvempi kai enää käteisen kanssa venkslaa.
En koskaan maksa kaupassa kortilla vaan aina rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikset paina loppuun saakka. Vaikkapa s marketissa heti s kortti ja siitä bonus. Sitten pankkilortti ja debit. Kun on valmista, puuttuu vain numero
Huudan heti kauppaan tullessani kassalle, millä tavalla aion maksaa. Tietävät sitten varautua.
Kaivan kortin esiin siinä vaiheessa kun myyjä ottaa viivakoodeja tuotteista. Ei koskaan mitään ongelmaa eikä kysytty mitään.