Muita, jotka eivät suostu maksamaan oikean tason YEL:ää?
Itse tienaan vuodessa keskimäärin 20k euroa eli aivan köyhyysrajalla olen. Näiden tulojen mukaan minun pitäisi oikeasti maksaa yelliä 402 €/kk. Maksan nyt 13000 euron mukaan eli 261 €, jotta saan minimitoimeentulon työttömyyden tai sairauden iskiessä. Sijoitan loput eli 141 € osakkeisiin.
Jotain pitää keksiä, vielä kehdataan ihmetellä miksi nuoret yrittäjät eivät maksa eläkkeitä vaan hurahtavat sijoittamiseen. Mua v-tuttaa pakkoyrittäjyys niin paljon ja palkkatyötä olen hakenut tuloksetta 5 vuotta. En saa niitä, koska olen jo valmiiksi toiminimiyrittäjä.
Kommentit (7)
Ihmetyttää miksei Suomen Yrittäjät puutu tähän epäkohtaan. Pentikäinenkin sanoi että 99% yrittäjistä ei ikinä enää vaihtaisi palkkatyöhön. Veikkaan että 99% nimenomaan vaihtaisi, ja jos ei palkkatyöhön niin firman kirjat Viroon... Niin perseestä tämä yrittäjän elämä on Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miksei Suomen Yrittäjät puutu tähän epäkohtaan. Pentikäinenkin sanoi että 99% yrittäjistä ei ikinä enää vaihtaisi palkkatyöhön. Veikkaan että 99% nimenomaan vaihtaisi, ja jos ei palkkatyöhön niin firman kirjat Viroon... Niin perseestä tämä yrittäjän elämä on Suomessa.
Mikään ei pakota tänne jäämään. Häviä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei pakota tänne jäämään. Häviä jo.
Jos me kaikki yrittäjät hävittäis Suomesta, niin kuka teidän sosiaaliturvan sitten maksaa. Toisaalta eipä mua haittais vaikka tää Suomi kaatuis. Olen jo lähdössä, älä huoli.
Täällä yksi. Maksan 0% YEL:ään. Lisäksi teen palkkatyötä joka kerryttää TYEL:iä. Siitä tulee sitten se minimi turva eläkkeellä, oikeasti yritän yritykseni kanssa pitää huolta että kun työnteko ei enää kiinnosta niin rahaa on riittävästi tallessa. Yrityksen lv nyt noin 100k€/v josta nostan noin 40k€ osinkoina ja palkkana ja ikää 41v. En todennäköisesti tule lopettamaan yrittämistä niin kauan kuin henki pihisee ja kroppa ja pää toimii.
Äänestäkää jaloillanne ja älkää maksako noita maksuja ollenkaan! Jo nyt suunnitellaan, että jo työntekijän osuus TyEl-maksuista tulee olemaan 24% nettopalkasta!!!!! Ja YELlin korotusta suunnitellaan jo yli 30% vuosituloista.
Noilla maksetaan suurien ikäluokkien eläkkeitä, älkää menkö tuohon "Yrittäjän tärkein vakuutus" -markkinointihömppään. V. 1990 jälkeen syntyneet eivät tule koskaan näkemään eläkkeitä.