Miksi puhelimen osamaksua pitää maksaa senkin jälkeen kun puhelin menee rikki
Enhän minä sitä puhelinta voi käyttää enää sen jälkeen. Maksan turhasta. Ei minun pidä maksaa vuokraakaan jos asuntoa, jossa asuin, ei pukutuomion takia ole enää olemassa.
Kommentit (8)
Mutta sinun pitää maksaa vuokraa, vaikka menisit mökille kahdeksi viikoksi. Ei voi sanoa, että en maksa, koska en käytä.
Hyvin moni teini miettii tätä. Opettakaa lapsianne!
Sä olet ostanut sen puhelimen, siksi koko hinta pitää maksaa, vaikka rikkoisitkin sen. Joutuisit maksamaan myös ostamasi asunnon hinnan, vaikka päättäisitkin jäädä äidin hoteisiin hoidettavaksi.
Jos sen sijaan vukraisit puhelimen, tai asunnon, maksaisit vuokraa vain siihen asti kunnes vuokrasopimus päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinun pitää maksaa vuokraa, vaikka menisit mökille kahdeksi viikoksi. Ei voi sanoa, että en maksa, koska en käytä.
Ei se ihan noinkaan mene. Hyvillä perusteilla esm. olet sairaalassa pitkään tai jotain voit keskustella "vapautuksesta" eli esm. et maksa täyttä vuokraa. Toki tällöin sinulla pitää olla todiste siitä että olit tosissaan vaikka sairaalassa.
Osamaksu ei ole mikään vuokra tai käyttömaksu vaan velka. En voi myöskään ulista luottokorttifirmalle, miksi minun pitää maksaa lentoliput, kun tulin jo kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan noinkaan mene. Hyvillä perusteilla esm. olet sairaalassa pitkään tai jotain voit keskustella "vapautuksesta" eli esm. et maksa täyttä vuokraa. Toki tällöin sinulla pitää olla todiste siitä että olit tosissaan vaikka sairaalassa.
Juu, keskustellahan voi aina, mutta pitää olla kyllä tyhmä vuokranantaja, jos suostuu. Eihän sille vuokranantajalle ole mitään hyötyä vuokran alentamisesta, ellei esim saa siksi aikaa asuntoa omaan käyttöönsä.
Joko aloittaja on vasta lapsi tai sitten erityisen hmm dorka (ellei ole silkka provo!). Eli jos kaverisi vaikka lainaa sulle 1000 euroa kesä-autoa varten ja sinä kolaroit sen romuksi niin sinun mielestä sinun ei tarvitse maksaa velkaa kaverille takaisin koska sinulla ei ole sitä autoakaan enää!? Et voi olla noin tyhmä ?
0/5