Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONko joku ommellut suuri käsityö-lehden kaavalla kestovaippoja?

Vierailija
26.05.2006 |

Onko toiminut ja laitoitteko sisäpuolelle, flanellia vai fleeceä? Ulkopuolen ajattelin tehdä PUL-kankaasta...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia lehtiä en ole lukenut eli onko niissä eri kaava, mutta tuota 1/05 lehden kaavalla olen muutaman tehnyt. Nyt pitäisi tehdä lisää, kun ovat jäämässä pieneksi ja meinasin hieman mallia muuttaa. On mielestäni hieman liian leveä edestä.

Materiaalina flanellia ja trikoota, sisällä imuna vanhoja harsoja, pellavapyyhekangasta ja flanellia.

Vierailija
2/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt ajatellut ommella nuorimmaiselle kokeeksi ja kokeilla miten tomii ja jos on ok, niin sitten tulevalle vauvalle ompelen kanssa.

Miten jos on päällä trikoo, niin eikö tarvitse erikseen jonkinlaisen kuorivaipan? Oletko ostanut valmiina, vai oletko tehnyt ne itse, vai riittääkö pelkkä tuollainen sinun kuvaamasi vaippa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorina mm. Bumbyn kuoria.

Tein vaippoja kahdella eri tavalla; toiset ompelin ohjeen mukaan ja toiset huolittelin päältäpäin. Toimivat myös ihan hyvin ja ovat nopeampia tehdä. Kankaita en jaksanut edes kutistaa etukäteen vaikka yhdistelinkin trikoota ja flanellia. Hyvin ovat kestäneet 60 pesut ja rumpukuivauksen.

Malli on ehkä hieman liian leveä meille edestä, meinasin seuraaviin kokeilla kapean osan jatkamista vähän ylöspäin.

Mutta ompelin vaipat ennen vauvan syntymää ja nyt puolen vuoden käyttökokemuksen perusteella jo osaa muokata kaavaa mieleiseksi:)

Vierailija
4/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää alkaa kankaita katselemaan. Tuo meidän juniorikin on niin hoikka, että täytyy varmaan ainakin ilman niitä saumanvaroja ommella...Pitää testailla...

Vierailija
5/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikrofleeceä, polyestermokkaa ym. kuivapintaisia kankaita. Koska meillä ei mikään kuivaliina ole pysynyt paikallaan vaan on aina ollut peppuvaossa mytyssä. Enkä itse tykkää ajatuksesta että pienellä on märän tuntuinen vaippa.

Vierailija
6/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollut itselläkin ajatuksena kokeilla fleeceä vaipan sisäpintaan. Silloin varmaan kannattaa huolitella reunat oikealta puolelta, ettei tule paksut. Siis jos ulkopuoli on trikoota, fleecehän ei huolittelua kaipaa. T:2 ja 4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi