Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävästäni tullut outo ja hänestä alkanut paljastumaan ihme piirteitä.

Vierailija
30.06.2019 |

Muistan kun tutustuttiin olin iloinen kun olen löytänyt mukavan ja rehelliseltä tuntuvan kaverin elämääni. Tavattiin siis yhteisen ystävän kautta ja tämä sitten otti yhteyttä minuun myöhemmin.

Olen hänen kanssaan vähän niinkun patti tilanteessa, toisaalta tuntuisi fiksulta antaa ystävyyden mennä, mutta sitten taas välillä on mukavaa ja tuntuu että kyllä tämä tästä.

Hänellä on tapana aina olla myöhässä, kerran myöhästyttiin hänen takia eräistä juhlista ja oli pokkana väittänyt sen olleen minun vikani. Myös havahduin siihen, että kummasti hänen tutustumisen jälkeen asioitani levisi ihmisten tietoon. Nykyään olen huomannut, että melkein jokaisesta ystävästään on aina sanonut jotain "sekin on semmoinen, en edes tajua miten olen sen ystävä tai jaksa sitä", sitten päivän päästä hehkuttaa sosiaalisessa mediassa miten hauskaa tämän henkilön kanssa on jne. Lopulta tajusin että varmaan levitellyt minunkin asioitani ja liekkö arvosteleekin. En nykyään kerro enää mitään murheitani, kuuntelen vaan hänen.

Yleensä joku rooli aina päällä, minun seurassa on rauhallinen ja saattaa olla puhelimen kimpussa, isommalla porukalla kokoajan sellainen äänessä joka keskusteluun puuttuva hauskoja kommentteja heittävä.

Eipä hän tunnu ottavan minuun enää yhteyttä, kun jos ei ole parempaa seuraa tai tarvitsee jotain. Hyvä esimerkki kun lainasi yhden sarjan tuotanto kausia, kunnes tuli katsottavaksi muualla. Kas kummaa kahvittelut taas loppuneet siihen.

Välillä taas se kehen tutustuin, todella ristiriitaista. Onkohan totuus vain että käyttää hyväkseen ja näkee vana muiden puitteessa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiekonheittäjä Pertti Hynni on syönyt 100 nakkia ja perunat päälle! Perunoita oli Pertin kertoman mukaan alle kymmenen joten Pertti itse ei halua että perunoita lasketaan mukaan tuohon ennätykseen koska perunoita oli niin "vähän".

Vierailija
2/7 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänselvä asia, pysyttele kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen ystävä. Pysy kaukana! Tarina lyhyesti. Täysi sosipaatti. 

Vierailija
4/7 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa ystäväsi sohvalle ja sano:

Kuule minusta näm' nämä ja nämä asiat ovat tuntuneet pahalle ja ettet ole vastavuoroinen. Terve ihminen on vain vastavuoroisessa suhteessa. Joten joko sinä etsit uuden pelikaverin tai lopetat tämän pelaamisesi.  Ja koska en aio alkaa muuttamaan sinua niin olisi parempi että lähdemme nyt eri suuntiin. Onko sinulla tähän sanottavaa?

Sitten kuuntelet. Sen pohjalta jatkat tai jätät.

Vierailija
5/7 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sosiopaatitkin tarvitaan ystäviä. Itse olen viime aikoina alkanut olemaan persoonallisuushäiriöistäni rehellinen. Olen jopa uskaltanut käyttää sanaa "sosiopaatti", se kun ymmärretään hyvin herkästi vaan joksikin olemattomaksi "pahuudeksi".

Yritä puhua ystäväsi kanssa! Ehkä se on juuri se mitä hän on koko elämänsä toivonut, että joku asettaisi kissan pöydälle eikä vaan lopettaisi vastaamasta.

Mikäli rehellisyys sattuu hänelle maistumaan (ekalla kerralla tuskin suostuu tulemaan kuorestaan), saat hänestä vielä todella hyvän ja kiitollisen ystävän.

Se, että joku kokee asioita eri tavalla ei tarkoita sitä että tietoisesti haluaa toista satuttaa. Toimintatavat in vaan tabuja "normaaleille", joten niistä ei voi puhua. Esim. valehtelu tuomitaan hyvin hanakasti tilanteesta riippumatta vaikka sekin on vaan ihmisyyttä.

Vierailija
6/7 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me sosiopaatitkin tarvitaan ystäviä. Itse olen viime aikoina alkanut olemaan persoonallisuushäiriöistäni rehellinen. Olen jopa uskaltanut käyttää sanaa "sosiopaatti", se kun ymmärretään hyvin herkästi vaan joksikin olemattomaksi "pahuudeksi".

Yritä puhua ystäväsi kanssa! Ehkä se on juuri se mitä hän on koko elämänsä toivonut, että joku asettaisi kissan pöydälle eikä vaan lopettaisi vastaamasta.

Mikäli rehellisyys sattuu hänelle maistumaan (ekalla kerralla tuskin suostuu tulemaan kuorestaan), saat hänestä vielä todella hyvän ja kiitollisen ystävän.

Se, että joku kokee asioita eri tavalla ei tarkoita sitä että tietoisesti haluaa toista satuttaa. Toimintatavat in vaan tabuja "normaaleille", joten niistä ei voi puhua. Esim. valehtelu tuomitaan hyvin hanakasti tilanteesta riippumatta vaikka sekin on vaan ihmisyyttä.

Ap sun ei tarvitse todellakaan alkaa terapoimaan sosiopaatteja, kyseessä on erittäin vahingollinen persoonatyyppi joka kusettaa heti sinua kun on parempaa tarjolla. Suojele itseäsi. Olkoot sosiopaatit keskenään tai menkööt hoitoon. Niitten pelissä kuluu koko elämä ja sinä häviät siinä.

Vierailija
7/7 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskulta ja narrilta kuulostaa kun pitää heitellä jotain muka hauskaa johonkin väliin

Kun käyttää kännykkää seurassasi niin tuskin haluaa edes olla seurassasi ja kirjoittelee someen jotain juttuja ja jos oot juuri kertonut jotain asioitasi saattaa juuri silloin levitellä niitä

Toi tyyppi on just sellainen edessä yhtä ja takana toista jollaisesta kannattaa pysytellä erossa