Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttää siltä, että kirpputorimyynti on siirtymässä ilmaiseksi antamiseen sekä edullisemmaksi

Vierailija
30.06.2019 |

Todella paljon hyväkuntoista tavaraa annetaan. Toki ottajat ovat pitkälti niitä, jotka sitten pistävät johonkin myyntiin, mutta selkeästi huomaa, että kirppareilla käy nykyään aika vähän väkeä. Itse olen nyt taas vähän piristynyt, koska huonon menekin vuoksi hinnat ovat taas halpenemaan päin. Ostin itselleni täysin hyväkuntoisia työvaatteita ja yhden juhla-asun sekä treenitopin, eri myyjiltä, meni 20 euroa. Myös erässä facebookryhmässä toiset esittelevät kirpparimekkojaan, ovat saaneet parilla kolmella eurolla hyväkuntoisia juhlavaatteita. Voi päätellä, että merkkitavaroiden myynti on siirtynyt nettiin ja kirppareilla tekee taas löytöjä. Osa kirppareista on kamalia, mutta osa on tosi siistejä.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
2/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on liikaa rahaa. Tai ainakin riittävästi. Ei ole tarve ostella vanhaa kun on varaa uuteen. Eikä viitsi myydä kun ei ole rahalle tarvis.

Silti vaan valitetaan huonoja palkkoja ja tukien vähyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, ei edes pöytävuokran verran saa enää myynneillä. Laiskat ihmiset pilaa tämänkin. Mieluummin lahjoittavat kuin myyvät. Kukaan enää osta mitään vaikka kuinka halvalla yrittää myydä. Ja konmaritus saa kaupan hiipumaan vielä enemmän. Sitten kun ei ole edes sitä kierrätyskeskusta lähimaillakaan, ainoa paikka on kaatopaikka tavaroille. Sietämätön ajatus. Netissä vielä joskus jotain saa kaupaksi, mutta sielläkin pitää etsiä se kohderyhmä jossa yrittää myydä, enää ei auta jossain torissa tai huutonetissä myydä missä tavaraa on laidasta laitaan ja ostaja etsii haluamansa. Nyt pitää liittyä facen kirppisryhmiin ja jokaiselle tavaralle myyjän etsiä sopiva ryhmä ja EHKÄ saa siellä myytyä. Kunhan näistä tavaroista pääsen eroon, en koskaan osta enää mitään uutta/lisää.

Vierailija
4/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on liikaa rahaa. Tai ainakin riittävästi. Ei ole tarve ostella vanhaa kun on varaa uuteen. Eikä viitsi myydä kun ei ole rahalle tarvis.

Osalla on rahaa ja he lahjoittavat laiskuuttaan, kun ei ole pikkurahan puute. Syövät samalla pienituloisten lisätulojen ansaitsemisen kun kukaan ei enää osta mitään (aikansa kun odottaa, joku lahjoittaa ilmaiseksi) tai ainakin tosi halvalla pitää saada kaikki. Se lisää sitten painetta tukien hakemiseen ja maksamiseen. Nythän monet välttyy esim toimeentulotuen anomiselta kun saavat lisärahaa kirppiksiltä ja nettimyynnistä. Ne kun loppuu kokonaan, on pakko hakea tukea.

Vierailija
5/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa entisaikojen arvotavaraa, kuten pianoja annetaan ilmaiseksi!

Vierailija
6/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Kuulun useamaan Facebook-ryhmään, jossa ihmiset lahjoittavat ilmaiseksi tavaroita. Osa tietysti aikansa elänyttä, mutta tosi paljon järkyttävän hyväkuntoista ja jopa kallista tavaraa. 

Itsepalvelukirppareilla tavara on usein tosi huonoa. Sellaista, jota en olisi ostanut edes uutena ja vielä vähemmän käytettynä. Varakkaammat eivät jaksa/ehdi nähdä vaivaa, vaan pistävät tavaran kiertoon helposti.

Vierailija
7/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla on rahaa ja he lahjoittavat laiskuuttaan, kun ei ole pikkurahan puute. Syövät samalla pienituloisten lisätulojen ansaitsemisen kun kukaan ei enää osta mitään (aikansa kun odottaa, joku lahjoittaa ilmaiseksi) tai ainakin tosi halvalla pitää saada kaikki. Se lisää sitten painetta tukien hakemiseen ja maksamiseen. Nythän monet välttyy esim toimeentulotuen anomiselta kun saavat lisärahaa kirppiksiltä ja nettimyynnistä. Ne kun loppuu kokonaan, on pakko hakea tukea.

Kolikon toinen puoli on, ettei rahaa tarvitse niin paljon, kun voi vaatettaa itsensä ja osin lapsetkin ilmaiseksi.

Vierailija
8/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kirpputoreja ennen kaikkea kierrätysidean vuoksi. Loistava juttu, että toiselle turha tavara saa uuden kodin. Ostan lähes kaikki kirjat, lasitavarat ja paljon vaatteitakin kirppareilta. Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskukset ovat todellisia tavarataloja osastoineen ja Ompun Vestis on kiva second hand kauppa fiinimmille vaatteille. Espoon keskuksen Fida ja UFF myös monen lähes käyttämättömän merkkivaatteenkin löytöpaikka.

Vien/ lahjoitan myös itse myytäväksi, mutta totta on, että itsepalvelukirppareilla vitonen on jo hinta, jonka harvat maksavat, halpaa pitää olla, vaikka tavara olisi kuinka hyvää.

Onhan kierrätys ihan toisella tasolla nykyään kuin muutama vuosikymmen sitten ja ilmaiseksi antaminenkin parempi juttu kuin kaatopaikka.

Vierailija
9/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos koskaan kannattaa ostaa piano, jos vain tilaa on. Itse sain todella hyvän pianon ilmaiseksi, koska olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Tätä pianojen hävitysvimmaa kauhistellaan tulevaisuudessa samaan tapaan kuin monia muitakin eri vuosikymmenien hävitysbuumeja.

Vierailija
10/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksi näistä joka lahjoittaa kaikki ylimääräiset tavarat pois ilmaiseksi. En tosiaan jaksa enkä ehdi säätää minkään kirpparimyynnin tai netissä myymisen kanssa. Haluan turhista tavaroista eroon helposti ja yksinkertaisesti.

Vierailija
11/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin pari viikkoa sitten paikkakunnan roskalavaryhmään ja sieltähän se selitys löytyi, miksei entisajan menekkituotteetkaan enää menee. Täysin ehjää ja hyväkuntoista menee ilmaiseksi. Kyllähän siitä varmasti 80 % menee uudelleen myyntiin, mutta tässä sitten käy niin, että joku tulee kommentoimaan, että vastapa otit ilmaiseksi tämän. Lahjoitustavaraa näyttää olevan roskalavojen lisäksi myös Fb:n normikirppiksillä nopeasti. Itsellä ollut lähes käyttämättömät juhlakengät, koko 39, vitosella, monta viikkoa. Puolitin  hinnan, ei mene silti.  Joku tarjosi sellaiset ilmaiseksi, lähes samanlaiset  ja ne meni samantien.  Lasten tavarat ja lelut meni ennen sen sileän tien kun pöytään laittoi, nyt niitä menee vain jokunen silloin tällöin. Niitäkin näkyy olevan paljon ilmaiseksi. Sitten on vielä nämä järjestöt, jotka jakavat tavaraa maksutta. Eli kirpparimyynti alkaa olla aikansa päässä, kaatopaikat kiittää. Sitten on tietty vielä tämä suoratilaus Kiinasta, mikä syö markkinoita, kun uusia tavaroita saa pilkkahintaan. 

Vierailija
12/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos koskaan kannattaa ostaa piano, jos vain tilaa on. Itse sain todella hyvän pianon ilmaiseksi, koska olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Tätä pianojen hävitysvimmaa kauhistellaan tulevaisuudessa samaan tapaan kuin monia muitakin eri vuosikymmenien hävitysbuumeja.

Taitaa näiden pianojen hävitysvimmassa olla syynä, että perikunta ei halua niitä. Olen käynyt katsomassa taloja, joita myy perikunta ja muutamassa on viety suurin osa huonekaluista ja tavaroista pois. Vanhoja raskaita huonekaluja, työkaluja ja muutamassa tosiaan se piano on vielä jätetty. Talo siis etsinnässä. Joissakin on sanottu, että ne huonekalut ja pianon saa ostaa. 

Vierailija
13/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Aikanaan pidin kerran vuodessa kirpputorit, ja sain siitä 200- 400€/koko ajalta mitä pidin. Tykkäsin pitää kirpputorit, se oli mukavaa kun tavara liikkui.

Nykyään ei maksa vaivaa kun käteen ei jää löytämäksikin jälkeen mitään. Olen antanut kaiken ilmaiseksi roskalavaryhmissä. Tuntuu ettei sielläkään kenellekään kelpaa hyvät ehjät siistit lastenvaatteet.

Ehkä tavaraa tosiaan on liikaa.

Vierailija
14/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa näiden pianojen hävitysvimmassa olla syynä, että perikunta ei halua niitä. Olen käynyt katsomassa taloja, joita myy perikunta ja muutamassa on viety suurin osa huonekaluista ja tavaroista pois. Vanhoja raskaita huonekaluja, työkaluja ja muutamassa tosiaan se piano on vielä jätetty. Talo siis etsinnässä. Joissakin on sanottu, että ne huonekalut ja pianon saa ostaa. 

Vähän sama ilmiö kuin 1960-luvulla, kun kukaan ei halunnut niitä raskaita kokopuisia huonekaluja. Kaiken piti olla lastulevyä, ja Billnäsin kirjoituspöytiä poltettiin (avo)takassa.

Vierailija
15/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt valoja päälle ihmiset. Jos joku haluaa lahjoittaa ilmaiseksi, ei se ole mikään kitinän aihe kellekään. Siinähän joku saa hyvän tavaran käytännössä ilman kuluja ja tadaa, säästyy rahaa muuhun. Siirtykää itse vastaanottajiksi, jos niitä muutamia senttejä itkette, vai oletteko taas niitä, joiden pitää kaikki saada uutena.

Vierailija
16/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin juuri kaksi muovikassillista hyvökuntoisia poikien vaatteita (122cm134cm) naapurille. Seassa myös merkkivaatteita, ja siis sellaisia että ei tahroja, ei räikeitä kuvia yms.

Miksi? Kun ne ei kirpparilla kelvanneet kenellekään muutaman euron hinnoista huolimatta.

Ja viime vuonna kokemani älyttömän rumban jälkeen (uhkailtiin poliisilla kun vuoden käytössä ollut ulkohaalari ei ollutkaan kuin uusi) en enää yritä myydä netissä mitään, harrastusvälineitä luukuunottamatta.

Vierailija
17/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin paljon itsepalvelukirppiksillä, kun tavarat olivat vielä hyviä ja halpoja.

En tiedä mitä sitten tapahtui, myytävän tavaran laatu alkoi hiljalleen laskea ja hinnat nousta. Pöytähinnat nousivat ja parempi tavara siirtyi facekirppareille.

Lopputuloksena itsepalvelukirppiksillä tavara on sellaista kuraa, ettei ilmaiseksikaan huoli. Pöytähinnat ovat niin korkeat, ettei myyjä voi halvalla myydä. Kauppa ei käy ja ostajat häipyvät muulale. Myyjä ei viitsi nähdä sitä monen tunnin vaivaa hinnoittelussa ja tavaroiden myyntiin laittamisessa kun pöytävuokran jälkeen jää tuskin mitään käteen. Helpompi antaa lmaiseksi pois ilman kaikkea vaivaa.

Vierailija
18/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt valoja päälle ihmiset. Jos joku haluaa lahjoittaa ilmaiseksi, ei se ole mikään kitinän aihe kellekään. Siinähän joku saa hyvän tavaran käytännössä ilman kuluja ja tadaa, säästyy rahaa muuhun. Siirtykää itse vastaanottajiksi, jos niitä muutamia senttejä itkette, vai oletteko taas niitä, joiden pitää kaikki saada uutena.

Ei tämä ole kitinää, vaan toteamus. En tosin myy edes saadakseni itselleni rahaa, vaan pidämme yhdessä yhdistyksen paikkaa, johon olen lahjoittanut omaakin tavaraa. Eli lahjoitan ilmaiseksi sinne yhdistykselle, mutta yhdistyksessä nyt mietitään, että pitäisikö lopettaa kirpparitavaran vastaanotto, koska sitä tulee paljon, kauppa ei käy ja valtavat määrät tulee kuitenkin sellaista, mikä on suoraan kaatopaikkatavaraa. Eli yhdistyksen ei kannata enää ainakaan paikkoja pitää ja ne ollaan lopettamassa pian. Ap. 

Vierailija
19/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just eilen ostin itsepalvelukirppikseltä kahdelle lapselleni sisävaatteita yli 50 eurolla. Poppia ja Meandia lähinnä. Siististä paidasta voin maksaa 5-10 euroa, samoin housuista. Valtaosa näistä maksoi nyt 2-4 euroa.

Mitään kulunutta tai likaista en koskaan osta. Ostamatta jäi kulahtanut Gugguun huppari, josta pyydettiin 20 euroa.

Ulkovaatteitakin ostaisin, mutta siistejä harvoin on myynnissä.

Vierailija
20/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa on tosiaan aivan liikaa. Ilmaiseksikaan ei mene vaatteet, jos eivät ole kuin uusia tai jotain parempaa merkkiä. Sellainen peruskuntoinen käytetty ei kelpaa (ja ei siis kulahtanut, rikki tms).

Mutta toisaalta se tekee myös sen, että on helppo sanoa jollekulle, joka kitisee vaikka hajonnutta pesukonetta, että fb:sta saat muutamalla kympillä, jopa ilmaiseksi. Eli tavallaan turha itkeä, ettei ole varaa vaatteisiin, astioihin, kodinkoneisiin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän