Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttää siltä, että kirpputorimyynti on siirtymässä ilmaiseksi antamiseen sekä edullisemmaksi

Vierailija
30.06.2019 |

Todella paljon hyväkuntoista tavaraa annetaan. Toki ottajat ovat pitkälti niitä, jotka sitten pistävät johonkin myyntiin, mutta selkeästi huomaa, että kirppareilla käy nykyään aika vähän väkeä. Itse olen nyt taas vähän piristynyt, koska huonon menekin vuoksi hinnat ovat taas halpenemaan päin. Ostin itselleni täysin hyväkuntoisia työvaatteita ja yhden juhla-asun sekä treenitopin, eri myyjiltä, meni 20 euroa. Myös erässä facebookryhmässä toiset esittelevät kirpparimekkojaan, ovat saaneet parilla kolmella eurolla hyväkuntoisia juhlavaatteita. Voi päätellä, että merkkitavaroiden myynti on siirtynyt nettiin ja kirppareilla tekee taas löytöjä. Osa kirppareista on kamalia, mutta osa on tosi siistejä.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oon ajatellutkin ettei lastenvaatteet enää mene huutiksessa kaupaksi. Olin ajatellut että syynä koko, ettei alakoululaiselle osteta käytettyä samoin kuin tarhaikäiselle. Mutta selvispä tuokin. Itse en facen ryhmissä ole, enkä mene. Roikkukoon huutiksessa toistaiseksi ja sitten kun kypsyn uusimaan ilmoituksia, nakkaan kasan pelastusarmeijalle. Ilmaiseksi en ala jakelemaan kaikkien av, kysyn mieheltä, ei sittenkään, tinkaatko, en tullutkaan hakemaan -säätöineen.

Vierailija
22/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt valoja päälle ihmiset. Jos joku haluaa lahjoittaa ilmaiseksi, ei se ole mikään kitinän aihe kellekään. Siinähän joku saa hyvän tavaran käytännössä ilman kuluja ja tadaa, säästyy rahaa muuhun. Siirtykää itse vastaanottajiksi, jos niitä muutamia senttejä itkette, vai oletteko taas niitä, joiden pitää kaikki saada uutena.

Ei tämä ole kitinää, vaan toteamus. En tosin myy edes saadakseni itselleni rahaa, vaan pidämme yhdessä yhdistyksen paikkaa, johon olen lahjoittanut omaakin tavaraa. Eli lahjoitan ilmaiseksi sinne yhdistykselle, mutta yhdistyksessä nyt mietitään, että pitäisikö lopettaa kirpparitavaran vastaanotto, koska sitä tulee paljon, kauppa ei käy ja valtavat määrät tulee kuitenkin sellaista, mikä on suoraan kaatopaikkatavaraa. Eli yhdistyksen ei kannata enää ainakaan paikkoja pitää ja ne ollaan lopettamassa pian. Ap. 

Et ehkä sinä, mutta moni on tässäkin ketjussa on valittanut, että pitää hakea enemmän tukia kun ei saa tuloja kirppiksiltä. Vaikka samaan aikaan voisi saada suurimman osan käyttötavarasta ilmaiseksi tai huomattavan halvalla, jos käytetty kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on uusien vaatteiden ja sisustustavaran osto lähestynyt nollaa. Miksi maksaa satasta Leviksistä, kun niitä saa viitosella? Ylipäätään tavaraa on maailmassa niin järjettömästi...

Vierailija
24/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on liikaa rahaa. Tai ainakin riittävästi. Ei ole tarve ostella vanhaa kun on varaa uuteen. Eikä viitsi myydä kun ei ole rahalle tarvis.

Silti vaan valitetaan huonoja palkkoja ja tukien vähyyttä.

Ilmeisesti kuitenkin nämä, joilla on liikaa rahaa, ovat eri ryhmää kuin työttömät tai orjapalkalla (9€/päivä) työskentelevät.

Jälkimmäisillä kun ei välttämättä ole varaa käydä edes siellä kirpparilla.

Vierailija
25/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuten kirjoitin, ostin itsekin kaiken tarvitsemani 20 eurolla. Kaikki siistiä ja yksi paita oli käyttämätön, se oli kallein noista. Olen päättänyt, etten osta enää mitään uutena, ennen kuin olen ensin tutkinut löytyykö käytettynä. Nyt ollaan varmaan menossa siihen, mikä oli ennen, että annetaan ilmaiseksi ja viedään spr:lle tai pelastusarmeijalle. Sillä erolla, että kirppistavaran vastaanotto tai ostaminen ei ole hävettävää. 70-luvulla hävetti sanoa, jos joku vaate oli saatu. Annoin luokkakaverilleni, jolla oli pienempi jalka kuin minulla, luistimet. Häntä alettiin kiusata siitä, kun toiset huomasivat, että ne on minun vanhat. 

Vierailija
26/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän kunnassa jopa kierrätyskeskus on aika tarkka siitä, mitä sinne saa viedä, eli käytetystä tavarasta on ylitarjontaa. Tavarankarsimisbuumi ja nettiostelu lienevät syynä tähän nykytilanteeseen. Luultavasti kaatopaikalle vienti lisääntyy vielä huomattavasti sitten, kun suurten ikäluokkien kuolinpesiä aletaan tyhjentää. Niistä tosin saattaa löytyä myös paljon jälleenmyyntikelpoista, kuten laadukkaita tekstiilejä ja hyviä huonekaluja.

Myös myyjät ja asiakkaat ovat aiheuttaneet sitä, että tavara ei kulje. Myyjät tunkevat ahneuksissaan myyntiin nukkaantuneita ja haalistuneita vaatteita, tai ylihinnoittelevat hyvätkin tavarat.

Ostajista taas löytyy näitä, jotka tinkaavat ja tinkaavat, etsimällä etsivät pikkuvikoja, eivät nouda, peruvat kaupat jne.

Vierailija
27/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt valoja päälle ihmiset. Jos joku haluaa lahjoittaa ilmaiseksi, ei se ole mikään kitinän aihe kellekään. Siinähän joku saa hyvän tavaran käytännössä ilman kuluja ja tadaa, säästyy rahaa muuhun. Siirtykää itse vastaanottajiksi, jos niitä muutamia senttejä itkette, vai oletteko taas niitä, joiden pitää kaikki saada uutena.

Tosiaan helpompi päästä liioista vaatteista ja muusta näin että laittaa keräyslaatikkoon.

Käytetty on käytetty vaikka uuden veroinen.

Vierailija
28/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on fiksuja ja ymmärtää, että kaikkein arvokkainta on aika, tila ja mielenrauha.

Yrität myydä, saat noista ehkä 1/3 eli tilaa mutta mielenrauha ja aika menee säätäessä.

Annat ilmaiseksi, saat välittömästi 2/3 eikä mene kauaa.

Vierailija
29/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt säännöllisesti kirppiksellä yli 10 v. Tällä hetkellä tuotto on n 10% mitä parhaimpina aikoina.

Itse saan myyntiin laitettavat tavarat lahjoituksina ja myös näissä on määrät vähentyneet. Ihmiset eivät hamstraa ja mitä tärkeintä, tavaraa ei turhaa hillota.

Kellari kun siivotaan, se on siivottu.

Työkaverillani on 3 tyttöä ja olen heillä ollut nyt 3 krt mukana, kun koko koti on käyty läpi.

Ekalla kerralla tarpeetonta tuli pakettiautollinen. Pari v sen jälkeen ehkä 20 banaanilaatikollista.

Nyt tuli 8.

Ihmiset arvostavat siistiä kotia ja Arabian astiat ja pöytähopeat eivät ole kilpailun aihe, kenellä niitä on eniten.

Vierailija
30/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on uusien vaatteiden ja sisustustavaran osto lähestynyt nollaa. Miksi maksaa satasta Leviksistä, kun niitä saa viitosella? Ylipäätään tavaraa on maailmassa niin järjettömästi...

Mihin säästät rahojasi? Onhan maailmassa järjettömästi rahaa.

Vierailija
31/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus, että ehjä kohtuuhintainen tavara menee kirpparilla kaupaksi edelleen. Ei saa ylihinnoitella. Itse ostan sekä uutta että käytettyä.

Vierailija
32/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kertoo myös siitä, että sosiaali- ja muita tukia saa osa ihmisistä liian helposti. Sossun lapuilla ostetaan merkkifarkkuja ja maastopyöriä, joihin edes pienituloisella työssäkäyvällä ei ole varaa.

Sitten taas kun yrität myydä halvalla, halutaan kotiinkuljetusta tai muuta ylimääräistä vaivaa. Ilmaiseksi antaessa pääsee usein helpoimmalla.

Vierailija
33/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun antaa ilmaiseksi niin ilmoituksen tmv voi tehdä vähän sinnepäin. Ei tarvitse olla edes laadukas kuva kun joku haluaa tuotteen, ja esim. paidat voi olla silittämättömiä. Jos pistäisit kirpputorille myyntiin silittämättömän paidan huonolla kuvalla hyvin harva oikea ostaja (ei mitään AV YV jono -tyyppejä) on valmis ostamaan sen.

Vierailija
34/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasteni opintoihin säästän.

Vierailija
35/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on vanha keksintö, sitä on kaikilla.

Vierailija
36/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan kirpparista. Just eilen ostin kirpalta uudenveroisen adidaksen takin parilla kympillä ja hyväkuntoiset nappikset sain 3.5 euroon, uutena hinta 80. Käyttämäni kirpputori on trendikkäiden nuorten suosima itsepalvelukirppari keskustassa, jossa tavara on yleensä hyvää ja hinnat kohtuullisia/halpoja (tosin tuollakin olen katsonut samaista takkia 16 eurolla, joka kuitenkin oli täysin nukkaantunut ja vähän rikki, eli myyjä ilmeisesti kuvitteli pelkän merkin riittävän). Toinen itsepalvelukirpputori vähän etäämpänä keskustasta taas on yleensä täynnä huonokuntoista ja laadutonta krääsää ja jokaiselle vähänkin laadukkaammalle tavaralle on lätkäisty reippaasti hintaa. Kuulun itsekin roskalavaryhmään ja välillä saan ja lahjoitan siellä, mutta järkevästi hinnoiteltu ja oikeasti vielä käyttökelpoinen tavara johon ei ole lisätty mitään ahneus- ja tunnearvolisiä kyllä menee kirpparillakin kaupaksi. Itse en ainakaan vaatteita osta nettiryhmistä, kun pitäisi käydä sovittamassa erikseen ja jos ei sovikaan niin menee aikaa ja vaivaa liikaa hukkaan.

Vierailija
37/59 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasteni opintoihin säästän.

Onko ne menossa ulkomaille johonkin kalliisiin yliopistoihin?

Vierailija
38/59 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan kirpparista. Just eilen ostin kirpalta uudenveroisen adidaksen takin parilla kympillä ja hyväkuntoiset nappikset sain 3.5 euroon, uutena hinta 80. Käyttämäni kirpputori on trendikkäiden nuorten suosima itsepalvelukirppari keskustassa, jossa tavara on yleensä hyvää ja hinnat kohtuullisia/halpoja (tosin tuollakin olen katsonut samaista takkia 16 eurolla, joka kuitenkin oli täysin nukkaantunut ja vähän rikki, eli myyjä ilmeisesti kuvitteli pelkän merkin riittävän). Toinen itsepalvelukirpputori vähän etäämpänä keskustasta taas on yleensä täynnä huonokuntoista ja laadutonta krääsää ja jokaiselle vähänkin laadukkaammalle tavaralle on lätkäisty reippaasti hintaa. Kuulun itsekin roskalavaryhmään ja välillä saan ja lahjoitan siellä, mutta järkevästi hinnoiteltu ja oikeasti vielä käyttökelpoinen tavara johon ei ole lisätty mitään ahneus- ja tunnearvolisiä kyllä menee kirpparillakin kaupaksi. Itse en ainakaan vaatteita osta nettiryhmistä, kun pitäisi käydä sovittamassa erikseen ja jos ei sovikaan niin menee aikaa ja vaivaa liikaa hukkaan.

Keskustassa. Rovaniemen, Helsingin, Joensuun, Vaasan, vai minkä paikkakunnan keskustassa?

Vierailija
39/59 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin myydä vuosi sitten meidän kaupungin isoimmassa ja parhaiten myyvässä kirpputorissa lasten ja aikuisten merkkivaatteita 50 sentistä 5 euroon. Ei mennyt kaupaksi, hyvä kun pöydän hinnan sain ja tavaraa oli jopa varastettu noilla hinnoilla!

Vierailija
40/59 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin myydä vuosi sitten meidän kaupungin isoimmassa ja parhaiten myyvässä kirpputorissa lasten ja aikuisten merkkivaatteita 50 sentistä 5 euroon. Ei mennyt kaupaksi, hyvä kun pöydän hinnan sain ja tavaraa oli jopa varastettu noilla hinnoilla!

Varastelu on toki ikävää, mutta ei välttämättä liity hintaan mitenkään.

Tavaraa saattaa kadota muutenkin kuin varkaille. Jotkut ihmiset saattavat ottaa tavaran/vaatteen mukaansa kierrellessään pöytiä ja sitten tullessaan katumapäälle oikeaan pöytään palauttamisen sijaan jättävät sen käsistään mihin sattuu.