Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteensointuvat/sopivat nimet kumppaneilla

Vierailija
28.06.2019 |

Mua on häirinnyt tämä asia jo pitkään :D (älkää huoliko, en nyt yöuniani sentään ole menettänyt)

Tunnen itse lähes pelkästään sellaisia ihmisiä (heterosuhteissa), jonka nimi "sopii" tämän kumppanin nimeen.

Annan esimerkkejä.

1) Joko niin, että nimet alkavat samalla kirjaimella. Tyyliin Maija ja Markus tai Tiina ja Timo

2) Nimet ovat "samaa sarjaa" tai samantyyliset, usein vähän "erilaisempia" tai ainakin jotain muuta kuin perus Mari/Matti. Esim. Matleena ja Mikaela, Lumi ja Oiva.Tai no, toisaalta miksei vaikka Jannica ja Jami.

3) Nimissä on joku yhteinen nimittäjä, useimmiten sama määrä tavuja, sama loppukirjain, paljon samoja kirjaimia nimissä tai vahva (usein r tai s) kirjain molemmissa, tms.
Tämä on yleisin samankaltaisuus. Tyyliin Suvi ja Jani, Saara ja Roope, Tuija ja Juho tai Merina ja Samuel.

Pointti on siinä, että nimet on jotenkin helppo sanoa "yhteen" ja ne sopivat pareiksi. En usko että tämä nyt on mikään mystinen primitiivinen tapa etsiä kumppania, mutta olen kiinnittänyt tähän yhä enemmän huomiota ja huomannut kuinka vaikka kavereiden kumppanit on aina samankaltaisia nimeltään 😂
Oma nimeni on vähän erikoinen ja alkaa M:llä, ja huomasin jossain kohtaa että tinderiä selatessani jäin aina vähän pidemmäksi aikaa profiiliin, jos nimi oli joku joka sopisi omaani.

No, olen nyt itse parisuhteessa miehen kanssa jonka kanssa meillä ei ole yhtäkään samaa kirjainta nimissämme, ihan eri määrä tavuja eivätkä nimet sovi mitenkään yhteen. :D Eli ei se pariutuminen nyt varmaan nimeä katso pelkästään 😉

Olisi kuitenkin kiinnostavaa kuulla, onko teillä kokemusta tällaisesta tai oletteko kiinnittäneet asiaan huomiota? Onko sinulla ja kumppanillasi samankaltaiset etunimet tai sopivatko ne muuten yhteen? :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä taas ei ole tuttavapiirissä yhtään 1, 2 tai 3 kohdan pariskuntaa eli ainakaan täällä ei osu kohdalleen. En ole aiemmin tällaista edes ajatellut, mutta aika erilaisia nimiyhdistelmiä on keskenään, kun käy nyt päässään läpi. Myös parisuhteessani nimet ovat melkeinpä toistensa vastakohtia sukunimeä myöten.

Vierailija
2/7 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo yleensä siitä, että ovat samasta sosioekonomisesta ryhmästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole ikinä ajatellut noita yhteensopiviksi/sointuviksi.

No, onhan se ehkä huomiota herättävää jos on Princess Consuela Bananahammock ja Urpo Valtteri Räsänen.

Jari ja Marikin on ehkä vähän hassu kun on se biisi.

Vierailija
4/7 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni on juuri tuollaiset yhteensointuvat nimet ja tiedän todella monta muutakin paria, joilla on sama juttu. Hassua.

Vierailija
5/7 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä olisi kiinnostavaa kuulla lisää kokemuksia!

Joskus muistan tosiaan lukeneeni että nimet voivat kertoa sosioekonomisesta asemasta, ja kumppania puolestaan usein etsitään siitä samasta luokasta mistä itse on. Mutta sointumiseenhan tämä ei kyllä liity. :D

Vierailija
6/7 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan Susanna ja Sami.

Onhan siinä sama alkukirjain ja samaa ikäluokkaa olevana saman aikakauden nimi.

Vierailija
7/7 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä taas ei ole tuttavapiirissä yhtään 1, 2 tai 3 kohdan pariskuntaa eli ainakaan täällä ei osu kohdalleen. En ole aiemmin tällaista edes ajatellut, mutta aika erilaisia nimiyhdistelmiä on keskenään, kun käy nyt päässään läpi. Myös parisuhteessani nimet ovat melkeinpä toistensa vastakohtia sukunimeä myöten.

Sama juttu. En ole aiemmin ajatellut asiaa mutta nyt kun mietin niin näin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan