Vauva söi ehkä n. 1/4 tupakkaa!! Mitäs nyt?
9 kk vauva löysi isännän tupakat ja yksi oli rikottuna ja maisteltu (oli märkä). Yritin mittailla sitä ja vertailla muihin (ja roskiin lattialla) niin luulen että on syönyt osan eli n. 1/4.
Voi helvetti sentään! Näin siinä nyt kävi ja mä inhoan noita röökejä muutenkin!
Pitäiskö ihan soittaa johonkin myrkytystietopaikkaan??
Help?
Kommentit (23)
soitin myrkytystieto keskukseen ja sanoivat että jos yli yhden tupakin syö sit pitää ryhtyy toimenpiteisiin eli ei sulla ole hätää!
Miten ne muutenkaan vauvan ulottuvilla on? Polttaako sisällä? Jos ulkona sauhuttelee, niin tupakat voi hyvin säilyttää tupakkapaikalla.
niin mikään ei ole enää turvassa. t. ap
meidän poika söi noin puoli tupakkia eikä noussut edes kuume! :)
Sulle riittää mitä joku täälä lässyttää???
Ei oo paljo päässä järkee pakottamassa jos et saatana soita! Miks tarttee tehä lapsia jos röökit ja pesuaineet ja ties mitkä auton pissapoikanesteet on lapsen saatavilla, sitten haetaan AV. lta jotai lohtua -kun ei itsellä riitä kantti soittaa apua!
NE ON MYRKKYÄ!
Vierailija:
Sulle riittää mitä joku täälä lässyttää???Ei oo paljo päässä järkee pakottamassa jos et saatana soita! Miks tarttee tehä lapsia jos röökit ja pesuaineet ja ties mitkä auton pissapoikanesteet on lapsen saatavilla, sitten haetaan AV. lta jotai lohtua -kun ei itsellä riitä kantti soittaa apua!
NE ON MYRKKYÄ!
TURPA KIINNI!
Mut vauvana laitettiin maha tyhjentäen sairaalassa kun söin tupakkeja.
Tollasista vastuullinen vanhempi soittaa myrkytyskeskukseen, kai sulla aapee on sinne numero??
Iho umpeen! Ihan kuule kirjotan tässä, en huuda!!
Lapset nukkuu päiväunia -ei syö tupakkeja!
Ja tarkotit varmaan 12.
sanoivat siellä! Huh!! t. ap
Netistä löytyi muuten myrkytystietokeskuksen sivuilta tämä:
Tupakka
Yli 1-vuotiaat: Alle yksi kokonainen polttamaton tupakka tai vähemmän kuin kolme tumppia ei vaadi hoitotoimenpiteitä. Vatsaoireita saattaa esiintyä. Jos nielty määrä on suurempi, ota yhteys Myrkytystietokeskukseen.
Alle 1-vuotiaat ovat herkimpiä nikotiinin vaikutuksille. Tarkista myrkytysvaara Myrkytystietokeskuksesta.
-- KIITOS vastanneille (myös kiihkoilijoille, vaikka tuollainen ei auta yhtään, kun on muutenkin paniikissa)
Yli 1-vuotiaat: Alle yksi kokonainen polttamaton tupakka tai vähemmän kuin kolme tumppia ei vaadi hoitotoimenpiteitä. Vatsaoireita saattaa esiintyä. Jos nielty määrä on suurempi, ota yhteys Myrkytystietokeskukseen.
Alle 1-vuotiaat ovat herkimpiä nikotiinin vaikutuksille. Tarkista myrkytysvaara Myrkytystietokeskuksesta.
Liekö ees mahaansa kipeäksi tuolla määrällä saa. Mammat käy vähän ylikierroksilla taas kerran
Ja sinne myrkytystietoeskukseen kannattaa edelleen soittaa. Ohjeistus nimittäin voi vaihdella lapsen iän, painon ja jopa tupakkamerkin mukaan.
t. Pirttihirmu, joka pitää huolen omistaan ja ympäristön turvallisuudesta.
Ja muuten toimii. Tulipa juuri mieleeni, että aikanaa eräässä miesvaltaisessa työpaikassa esimiehenä ollessa kutsuivat mua selän takana pirttihirmuksi, mutta eipä ollut tavarat hujan hajan eikä hommat hutaisten tehty minun työvuorojen aikana :). Ja toisaalta olin myös ainoa esimie, jota välillä pyydettiin myös vapaa-ajan viettoon mukaan, jotta ei se kuri aina pahasta ole.
No jos ei kykene soittaan myrkytyskeskukseen ja joku tampio vielä kehuu ettei omalle pennulle käyny mitään niin MISSÄHÄN SE VIKA ON??
Kai ny normaali ihminen soittaa ihan käskemättä -paitti semmoset jokka jää vaan kattoon puoli askin syöneen lapsen oloa..
Kai mun pääni on kärsiny siitä -mutta sanon vaan että maha siitä menee eikä aivot! Jos ne paskat nitä siinä röökissä on imeytyy ja myrkyttää lapsesi " kun odotat alkaako kuume" niin voi helevata!
Mää en tajua tällästä jeesustelua aiheesta: vai ootteko te antanu vaan kaikenmaailman myrkkyjen olla suolistossa??
Jos ei kestä kritiikkiä ni ei tartte kirjottaa aiheesta!
12
- onko pakko aina tapella???
t. ap
Vain koska täälä joku TUMPELO kehuu miten oma lapsi muka olis kiskonu puoli askia eikä siitä olis tullu mitään!!
Ahdistaa tollaset tapaukset, kyllä lapsestaan pitää huolta pitää ja kysyä semmoselta joka osaa kertoa mitä tehdä.
Vauhko oon varmaan, mutta itte en noin tee ja ottaa päähän tollaset TUMPELO provoilijat!
12
minä en sanonut että poika olisi syönyt puoli askia vaan puolikkaan tupakin ja minäKIN SOITIN myrkytystieto keskukseen ja sanoivat juuri niinkuin ap:lle oli sanottu.. eli vedä lääkkes ja painu nukkumaan!!
Kattohan mun laittamaa kellon aikaa. Kun sun viesti tuli 16 yli mää kirjotin silloin omaani.
Kiva kun soititte sinne, ei se oo keneltäkään pois jos ne sanoo et asia kunnossa ei oo vaaraa. Aattele jos olis kannattavaa mennä pumppaan masu ettekä olis soittanu? Sitä mää vaahtoon täälä ku HULLU! :D
12
Mutta oli aikasemmin ketjussa puhe jollai TUMPELOLLA ettei puolikas askia tehny mitään. JOS sää jättäisit tollasen viestin luettuasi soittamatta myrkytyskeskukseen niin vois olla kohtalokkaita seurauksia. SIKSI VAAHTOAN, koska tämä ei ole mikään anti olla asia.
12
säikähdin ihan helvetisti. Mutta lapsi siis leikki tuossa lattialla ja mies soitti sinne samalla kun olin täällä kyselemässä. Kyselin, koska ajattelin että ehkä jollekin muullekin on käynyt. Esim. että sanovat siellä ettei ole hätää, mutta sitten myöhemmin on tullut tosi kipeäksi tms.
Kiitos kun olette niin aktiivisia ja vastasitte ja kommentoitte!
t. ap
ennenhän sanottiin et se nostaa kuumeeen, mut soita myrkkyähän ne röökit on