Keppra epilepsialääke, millaisia haittavaikutuksia ollut?
Levetiracetam 500mg 2xpäivässä on annos. Millaisia haittavaikutuksia teillä on ollut?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain oman epilepsiani kuriin muutamilla ruokavalion ja elämänrytmin muutoksilla. Ketoosiin asti ei tarvinnut mennä, mct-lisäys näyttää riittävän, mitä rasva- ja hiilihydraattiaineenvaihduntaan tulee. Nyt toista vuotta ilma kohtauksia. Ja lääkkeitä. Joten kyllä, mun kokemus on se, että jollei kohtausten taustala löydy selkeää, selittävää esim. rakenteellista syytä, ruokavalion muutoksia kannattaa kokeilla.
https://yle.fi/uutiset/3-9818124
Mahtavaa!
Otapa yhteyttä tuohon Niku-Koskiseen ym, joilla on enemmän "tietoa" käsittämättömistä yhtälöistä:-)https://www.mediuutiset.fi/uutiset/potilaiden-puute-kaatoi-epilepsiasaa…
Täytyyhän hänen tietää asiasta jotakin enemmän/paremmin?
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/poliisi-viljakuormien-pil…
"Varsinais-Suomen poliisilaitoksen viestintäpäällikkö Teemu Äikäs sanoo Maaseudun Tulevaisuudelle, ettei hänen tietoonsa ole tullut tapauksia, joissa peitattuja siemeniä olisi laitettu viljakuormiin.
Peittausaineet ovat myrkyllisiä ja niiden sekoittaminen rehu- tai leipäviljaan on kiellettyä. Peitattu siemen kuuluu vain kylvösiemeneksi.
Äikäs ei myöskään muista vastaavia tapauksia aikaisemmilta vuosilta.
Hän muistuttaa, että asianosaisen pitää tehdä rikosilmoitus, jotta tieto viljakuormien pilaamisesta edes tulee poliisin tutkittavaksi.
"Minulle ei ole tullut mieleenkään, että joku tämmöistä tekisi", hän sanoo.
Viestintäpäällikkö huomauttaa, että rikosnimike selviää tämäntyyppisissä tapauksissa yleensä tutkinnan edetessä. Se riippuu hänen mukaansa esimerkiksi siitä, millaisia määriä viljaa on vahingoitettu.
"Vahingonteko tuntuu aika miedolta rikkomukselta", hän toteaa.
MT kertoi eilen, että tänä ja viime vuonna viljavastaanottoihin on tullut useita kuormia, joissa on ollut mukana peitattua siementä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain oman epilepsiani kuriin muutamilla ruokavalion ja elämänrytmin muutoksilla. Ketoosiin asti ei tarvinnut mennä, mct-lisäys näyttää riittävän, mitä rasva- ja hiilihydraattiaineenvaihduntaan tulee. Nyt toista vuotta ilma kohtauksia. Ja lääkkeitä. Joten kyllä, mun kokemus on se, että jollei kohtausten taustala löydy selkeää, selittävää esim. rakenteellista syytä, ruokavalion muutoksia kannattaa kokeilla.
https://yle.fi/uutiset/3-9818124
Mahtavaa!
Otapa yhteyttä tuohon Niku-Koskiseen ym, joilla on enemmän "tietoa" käsittämättömistä yhtälöistä:-)https://www.mediuutiset.fi/uutiset/potilaiden-puute-kaatoi-epilepsiasaa…
Täytyyhän hänen tietää asiasta jotakin enemmän/paremmin?
"6281 katselua"
Kaikkiko hyväksyyt tuon kaikessa hiljaisuudessa?
siltä näyttää:-(
Onko monellakin tuo lääkitys täällä?
Miten tuo viljskuormien turmelu peitatulla viljalla liittyy ketjun aiheeseen?
Miten pääsit siitä lihaksia lamaavasta aineesta eroon?
Assburger kirjoitti:
Neonikotinoidit esimerkiksi ovat hermomyrkkyjä, eikä niitä saa niellä eikä hengittää!
Assburger kirjoitti:
Hermomyrkkyä, mut syitä myrkytystiloissa ei selvitä kukaan, on ollut pakko todeta:-(
Mediuutisten uutinen näkyi selvästi vielä eilen! Mitä täällä oikeen tapahtuu???
https://www.everydayhealth.com/epilepsy/0412/could-epilepsy-drugs-drive…
Tiedoksi vaan: käytäntö, jolle ei kukaan mahda mitään!
Makrogolia eivät kai vaan näe siinä pakkausselosteen apuaineluettelossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea muidenkin tämä ketju, koska puuvillasellua on käytössä leivonnaisissakin.
https://science.naturalnews.com/related/aldicarb_and_toxicity.html
Siellä on lista niistä aineista, missä sitä voi olla...
H y p r o m e l l o o s e i s s a ?
Vierailija kirjoitti:
"22. joulukuuta 2020
Oy Sinebrychoff Ab on ilmoittanut poistaneensa markkinoilta tuotteen Monster Energy LH44 (0,5 l).
Tämä energiajuoma sisältää
lisäaineiden, aromien ja entsyymien kantaja-aineena käytettyä
propyleeniglykolia (E 1520)
yli lainsäädännössä sallitun enimmäismäärän.
Euroopan elintarviketurvallisuusviranomainen EFSA on määrittänyt
kantaja-aineen E 1520 hyväksyttäväksi
päivittäiseksi enimmäissaanniksi (ADI-arvo, Acceptable Daily Intake) 25 mg/henkilön painokilo/vrk.
Tämä saanti täyttyy 60-kiloisella henkilöllä yhdestä 0,5 litran tölkistä kyseistä juomaa.
Takaisinveto koskee kaikkia nyt myynnissä olevia tämän tuotteen valmistuseriä."
Terveisiä Ruokavirastolta.
Lähettäkääpä postia lääkäreille, kun ei niillä ihmisillä pysy kynäkään kädessä eivätkä pysty mitään tekstareita semmosilla sormilla näpyttelemään - ei eikinä:-(
Vierailija kirjoitti:
"Farmakoterapeuttinen ryhmä: Osmoottiset ulostuslääkkeet, ATC-koodi: A06A D65
Makrogolit ovat pitkiä, lineaarisia polymeerejä, tunnetaan myös nimellä polyetyleeniglykolit.
Makrogoli 3350:n vaikutus perustuu sen osmoottiseen tehoon suolistossa, mikä saa aikaan
laksatiivivaikutuksen.
Makrogoli 3350 lisää ulostemassan tilavuutta, joka neuromuskulaarisen
reaktiosarjan vaikutuksesta laukaisee paksusuolen motoriikan."
Yhdessä spc fimea- haussa kerrotaan tuon verran. Kai niin kuuluu ollakin, kun on ulostuslääkettä, mutta miksi ihmiselle, joka hyvin ehtii itse wessaan eikä ole koko vuoden aikana ollut ummetusta, joku m ä ä r ä ä
kaikkien muiden valmisteiden lisäksi Levolacia jättipullon? Ei millään mene ymmärrykseen nyt nuo kaikki. Halutaanko vanhuksille myydä kaikki maohdollinen, mitä joku keksii? Tajuaako se joku (robottiko?) kuinka suuren sotkun saattaa saada sillä määräyksellään? Ei voi olla ainoa tapaus, minkä t i e d ä n !
Ahaa, se edellisen tarinan juttu jatkuu noin:
"5.3 Prekliiniset tiedot turvallisuudesta
---Kaneilla havaittiin epäsuoria vaikutuksia alkioon ja sikiöön, sikiön ja istukan painon pieneneminen, sikiön heikentynyt elinkyky, raajojen ja käpälän hyperfleksion lisääntyminen sekä raskauden keskeytymiset mukaan lukien, kun käytettiin emolle toksisia annoksia, jotka olivat 3,3-kertaiset ihmisille krooniseen ummetukseen
suositeltuun ja 1,3-kertaiset ulostetukkeuman hoitoon suositeltuun enimmäisannokseen nähden.
Kanit ovat koe-eläinlajina herkkiä ruoansulatuskanavassa vaikuttavien yhdisteiden vaikutuksille ja
tutkimukset toteutettiin korostetuissa olosuhteissa suurilla annoksilla, jotka eivät ole kliinisesti
merkityksellisiä.
Löydökset saattoivat olla seurausta xxx:n epäsuorasta vaikutuksesta liittyen kanien korostuneeseen farmakodynaamiseen vasteeseen ja siitä seuraavaan emon heikkoon yleistilaan.
Viitteitä teratogeenisestä vaikutuksesta ei havaittu."
Eikai tuolla perusteella vanhuksien lääkkeisiin eikä ruokiin silti sellaista saisi laittaa, kun se kuitenkin ON ulostuslääkettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makrogolia eivät kai vaan näe siinä pakkausselosteen apuaineluettelossa?"22. joulukuuta 2020
Oy Sinebrychoff Ab on ilmoittanut poistaneensa markkinoilta tuotteen Monster Energy LH44 (0,5 l).
yli lainsäädännössä sallitun enimmäismäärän.Euroopan elintarviketurvallisuusviranomainen EFSA on määrittänyt
päivittäiseksi enimmäissaanniksi (ADI-arvo, Acceptable Daily Intake) 25 mg/henkilön painokilo/vrk.Tämä saanti täyttyy 60-kiloisella henkilöllä yhdestä 0,5 litran tölkistä kyseistä juomaa.
Lähettäkääpä postia lääkäreille, kun ei niillä ihmisillä pysy kynäkään kädessä eivätkä pysty mitään tekstareita semmosilla sormilla näpyttelemään - ei eikinä:-(
https://tekniikanmaailma.fi/miksi-koronavirus-on-tappavampi-diabeetikoi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makrogolia eivät kai vaan näe siinä pakkausselosteen apuaineluettelossa?"22. joulukuuta 2020
yli lainsäädännössä sallitun enimmäismäärän.Euroopan elintarviketurvallisuusviranomainen EFSA on määrittänyt
päivittäiseksi enimmäissaanniksi (ADI-arvo, Acceptable Daily Intake) 25 mg/henkilön painokilo/vrk.Tämä saanti täyttyy 60-kiloisella henkilöllä yhdestä 0,5 litran tölkistä kyseistä juomaa.
Lähettäkääpä postia lääkäreille, kun ei niillä ihmisillä pysy kynäkään kädessä eivätkä pysty mitään tekstareita semmosilla sormilla näpyttelemään - ei eikinä:-(https://tekniikanmaailma.fi/miksi-koronavirus-on-tappavampi-diabeetikoi…
"Tutkimusta johtaneen Janice Leungin mukaan tämä saattaa selittää, miksi näille ihmisille voi kehittyä vakavampia COVID-19-tulehduksia. Leungin työskentelee kanadalaisessa Brittiläisen Kolumbian yliopistossa."
Kuka kertoisi hänelle, että soijassa ja puuvillasellussa käytetään aldicarb- torjunta-ainetta? Niissä sitä jäämää tietysti on.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt Keppraa jo 19v, välillä vaihdettiin hetkeksi Neurotol slow koska olin raskaana. Pahimmat sivuoireet on ruokahaluttomuus ja kepprage, perusvire on kiukkuinen ja äreä. Huomasin erityisen selvästi tuon keppragen kun söin hetken Neurotolia ja palasin Keppraan. Ikävät sivuoireet muttei mitään verrattuna esim Trileptaliin joka väsytti niin että nukuin pari vuotta. Kohtaukset jäi Keppralla pois, en siis aio vaihtaa vaikka sivuvaikutukset on mitä on. Mulla on sama annos kuin ap:lla, 500mgx2.
Olen parhaillaan lopettamassa Keppraa ja silmät on auenneet sivuvaikutusten suhteen. Ruokahaluttomuus olikin nielemisvaikeus ja limayskä joka on loppunut lähes kokonaan kun annos on enää 250mg/vrk. Väsymys ja uupumus on helpottanut, ahdistus vähentynyt merkittävästi ja yleinen mieliala on parempi. En ole enää fyysisesti jäykkä ja kömpelo vaan hermosto toimii ja mm kehonhallinta ja tasapaino on parantunut huimasti. Muisti ei pätki ja ajatus kulkee. Valehtelematta olen ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin rento, henkisesti ja fyysisesti. Tuntuu myös kuin ajaisin selvinpäin ensimmäistä kertaa, keppra hidastaa merkittävästi reaktiokykyä ainakin itselläni.
En halua masentaa niitä jotka keppraa päivittäin joutuvat syömään enkä kehoita lopettamaan. Kannattaa kuitenkin tiedostaa sivuvaikutukset oman mielenterveyden tähden, its not you!
Meillä on teinillä keppra, oli toinen kokeiltu lääke. Eka lääke aiheutti hallitsemattoman ruokahalun ja väsymyksen, teini olisi nukkunut 22 tuntia vuorokaudessa ja ne kaksi tuntia olisi sitten vaan syönyt ja syönyt.
Näki myös unta syömisestä...
Vaihdettiin Keppraan, ja ruokahalu on hieman tasoittunut, ja väsymys on hieman vähentynyt. Mielialanheittelyistä on paha sanoa, että johtuuko teini-iästä vai lääkityksestä, lähinnähän tuolla on sellaista möksähtelyä, että "en halua tehdä". Motoriikaan on tullut kömpelyyttä jo aikaisemmin, ennen ensimmäisiä epilepsiakohtauksia, ja olenkin sitä mieltä, että se kömpelyys nimenomaan liittyy epilepsiaan, ei lääkityksiin. Jonkin verran on ollut painajaisia, mutta ilmeisesti alkuvaiheen jälkeen nekin ovat vähentyneet.
Kohtaukset ovat pysyneet poissa, ja se on pääasia. Tavallaan toivoin, että olisi tullut se Keppraan liitetty ruokahaluttomuus, kun edellisestä lääkkeestä aiheutuneet kilot pitäisi sulattaa pois/kasvaa niistä pois (ylipainoa ehti kertyä neljässä kuukaudessa liki 15kg). Painonnousu oli kuitenkin alkanut jo ennen ekoja kohtauksia, ja liitän sekin epilepsiaan, eli epilepsia alkoi sillä, että passivoitti lasta, lisäsi ruokahalua ja heikensi motoriikkaa. Enpä olisi ymmärtänyt, että tuollainen voisi olla ennakko-oireita jostakin. Ennemminkin ajattelin, että murrosikäinen on laiska ja siksi passiivinen, ja runsas syöminen ja lihominen aiheuttavat sitten kömpelyyttä.
Mulla on Keppra, ja olen ikionnellinen siitä! Aiemmin oli Apydan, ja se laski mulla natriumarvot niin alas, ettei pitänyt kohtauksia poissa. Keppra aloitettiin viimeisimmän kohtauksen jälkeen, marraskuun lopulla, ja olen voinut tosi hyvin! Oon kyllä hysteerisen tarkka, että otan sen kahdentoista tunnin välein, en uskalla ees montaa minuuttia antaa aikataulun heittää. Mulle tuo sopii, ja toivon todellakin, että kohtauksia en enää saisi.
Ja otan siis aamuin ja illoin, 500 mg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt Keppraa jo 19v, välillä vaihdettiin hetkeksi Neurotol slow koska olin raskaana. Pahimmat sivuoireet on ruokahaluttomuus ja kepprage, perusvire on kiukkuinen ja äreä. Huomasin erityisen selvästi tuon keppragen kun söin hetken Neurotolia ja palasin Keppraan. Ikävät sivuoireet muttei mitään verrattuna esim Trileptaliin joka väsytti niin että nukuin pari vuotta. Kohtaukset jäi Keppralla pois, en siis aio vaihtaa vaikka sivuvaikutukset on mitä on. Mulla on sama annos kuin ap:lla, 500mgx2.
Olen parhaillaan lopettamassa Keppraa ja silmät on auenneet sivuvaikutusten suhteen. Ruokahaluttomuus olikin nielemisvaikeus ja limayskä joka on loppunut lähes kokonaan kun annos on enää 250mg/vrk. Väsymys ja uupumus on helpottanut, ahdistus vähentynyt merkittävästi ja yleinen mieliala on parempi. En ole enää fyysisesti jäykkä ja kömpelo vaan hermosto toimii ja mm kehonhallinta ja tasapaino on parantunut huimasti. Muisti ei pätki ja ajatus kulkee. Valehtelematta olen ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin rento, henkisesti ja fyysisesti. Tuntuu myös kuin ajaisin selvinpäin ensimmäistä kertaa, keppra hidastaa merkittävästi reaktiokykyä ainakin itselläni.
En halua masentaa niitä jotka keppraa päivittäin joutuvat syömään enkä kehoita lopettamaan. Kannattaa kuitenkin tiedostaa sivuvaikutukset oman mielenterveyden tähden, its not you!
Mulla taas ei mitään sivuvaikutuksia, näin ne eri lääkkeet toimii eri ihmisillä 😊
-79
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/poliisi-viljakuormien-pil…