Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi psykologiaan on niin kova tunku?

Vierailija
28.06.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-10852916

Vain 5% pääsi sisään. Vähemmän eli 4% pääsi vain kuvataide- ja tanssi- ja teatterialalle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää potilastyöstä terapeuttina, asiakkaita ainakin tulvii ikkunoista ja ovista sisään.

Vierailija
2/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Itse hain, koska psykologia oli kivaa lukiossa, enkä keksinyt mitään muutakaan mielenkiintoista alaa.. En tiennyt, että sisään oli vaikea päästä.

T. Psykologi, joka nyt valkkaisi ihan toisenlaisen ammatin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan varmaan, että kyseessä on mukava sisäsiisti ja hyvin palkattu homma. Työtilanne hyvä. Ihmisten auttaminen kiinnostaa monia, mutta ehkä harvempi ymmärtää, että miten raskasta on kuunnella mt-ongelmaisten tarinointia vuodesta toiseen. Aloittelevat psykologit saavatkin tutkitusti aikaan keskimäärin paremman hoitotuloksen, varmaan koska empatiaa ja uteliaisuutta vielä riittää.

Vierailija
4/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatellaan varmaan, että kyseessä on mukava sisäsiisti ja hyvin palkattu homma. Työtilanne hyvä. Ihmisten auttaminen kiinnostaa monia, mutta ehkä harvempi ymmärtää, että miten raskasta on kuunnella mt-ongelmaisten tarinointia vuodesta toiseen. Aloittelevat psykologit saavatkin tutkitusti aikaan keskimäärin paremman hoitotuloksen, varmaan koska empatiaa ja uteliaisuutta vielä riittää.

Eivät läheskään kaikki psykologit ole terapeutteja.

Vierailija
5/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa tekstiä verrattuna moneen muuhun lukiossa( matikka,fysiikka,kemia, historia)) Siksi paljon pyrkijöitä.

Vierailija
6/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä psykologia kiehtoo ihmisiä, koska tavallaan se käsittelee myös jokaista itseään.

Minusta olisi mielenkiintoista opiskella psykologiaa, mutta ujona ja helposti ahdistuvana en varmaan olisi hyvä sellaisessa ammatissa,  jossa tapaa paljon uusia ihmisiä tai pitää kuunnella murheita. Lisäksi mulla on sellainen mielikuva, että psykologian opiskelijat olisivat yleensä sosiaalisia? On vaikea nähdä itseäni sellaisten opiskelijoiden keskuudessa. Mutta onkohan tuossa mielikuvassa mitään perää?

Vierailija
7/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootteja egotripillä.

Vierailija
8/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki reaaliaineet ovat suosittuja hakukohteita yliopistossa.

Kaikki ei-generalistialan tutkinnot ovat yliopistossa erittäin suosittuja hakukohteita.

Vierailija
9/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä psykologia kiehtoo ihmisiä, koska tavallaan se käsittelee myös jokaista itseään.

Minusta olisi mielenkiintoista opiskella psykologiaa, mutta ujona ja helposti ahdistuvana en varmaan olisi hyvä sellaisessa ammatissa,  jossa tapaa paljon uusia ihmisiä tai pitää kuunnella murheita. Lisäksi mulla on sellainen mielikuva, että psykologian opiskelijat olisivat yleensä sosiaalisia? On vaikea nähdä itseäni sellaisten opiskelijoiden keskuudessa. Mutta onkohan tuossa mielikuvassa mitään perää?

Uskon että ujous karisee siinä opiskellessa, kun ihmistuntemus kasvaa kohisten. Itse olen päässyt varsin hyvin ujoudestani eroon ihan vain itsekseni lueskelemalla aihepiirin kirjallisuutta ja kirjoittamalla päiväkirjaan huomioita omasta itsestäni.

Vierailija
10/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, opiskelen psykologiaa 1.vuotta ja minulla on sosiaalisten tilanteiden kammo (vaikka kykenen halutessani vetämään ns "rennon roolia", en vain nauti useimmista sos tilanteista) enkä muutenkaan välitä ihmissuhteista erityisesti. Siksipä en aio ryhtyä terapeutiksi, tai kuunnella työkseni ihmisten murheita.

Vierailija
11/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa tekstiä verrattuna moneen muuhun lukiossa( matikka,fysiikka,kemia, historia)) Siksi paljon pyrkijöitä.

Psykologian pääsykokeissa on myös todennäköisyyslaskentaa.

Psykologia on suosittu, koska ihmisiä kiinnostaa psykologia, kai? Kaikki psykologit työllistyvät ja palkka on hyvällä tasolla. Työajan ja työnkuvan voi valita laajalta alueelta. Terapiatyö on vain yksi mahdollisuus, muita on vaikka kuinka paljon.

Ensi vuonna aion olla yksi niistä, jotka pääsivät opiskelemaan psykologiaa.

Vierailija
12/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, opiskelen psykologiaa 1.vuotta ja minulla on sosiaalisten tilanteiden kammo (vaikka kykenen halutessani vetämään ns "rennon roolia", en vain nauti useimmista sos tilanteista) enkä muutenkaan välitä ihmissuhteista erityisesti. Siksipä en aio ryhtyä terapeutiksi, tai kuunnella työkseni ihmisten murheita.

Mitäs sitten meinaat tehdä? Mitä sellaista työtä psykologina voi tehdä, joka ei vaadi erityisemmin ihmisten kanssa puuhaamista?

Vierailija
13/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kah, sinnekin pääsee siis vain huippuälykkäät.

Vierailija
14/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi suuntautua hyvin monenlaisiin hommiin. Itse olen valmistunut muutama vuosi sitten psykologiksi enkä todellakaan kuuntele työkseni ihmisten murheita, ainakaan siinä mielessä mitä moni varmaan tässä ketjussa tarkoittaa. Pyöritän omaa ihan hyvin menestyvää firmaa, ja työskentelen lähinnä työ- ja organisaatiopsykologian parissa. Toisinaan minulla on myös muita asiakkaita, mutta en heitäkään kutsuisi mielenterveysongelmaisiksi. Lähinnä monen elämä on solmussa monessa suhteessa tai muun perheenjäsenen asioissa, vaikka lapsen, on haastetta ja siihen on hyvä saada psykologin arvio. Palkka on ihan jees ja voin itse vaikuttaa työaikoihin ihan niin paljon kuin tykkään.

Vierailija
15/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkua siksi, kun työ on helppoa ja kevyttä

Saa rahaa tekemättä mitään.

Vierailija
16/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Itse hain, koska psykologia oli kivaa lukiossa, enkä keksinyt mitään muutakaan mielenkiintoista alaa.. En tiennyt, että sisään oli vaikea päästä.

T. Psykologi, joka nyt valkkaisi ihan toisenlaisen ammatin

Vaikea kuvitella psykologin kirjoittamassa tällaista ulostetta. Kuulostaa enemmänkin pääsykokeissa mokanneen alalle hakijan katkeralta naputukselta. Tsemppiä seuraavaan hakuun!

Vierailija
17/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologit osaavat vain tieteellisiä teorioita.

Helppohan ne tekstit on ulkoa opetella ja päästä sitten siistiin sisätyöhön, muuta ei tarvi kuin kuunnella asiakkaita, ja silloin tällöin jokin teoria heittää sekaan.

Ja palkka juoksee.

Vierailija
18/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Vierailija
19/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavat opinnot, siisti sisätyö, ok palkka ja hyvä työllisyystilanne

Vierailija
20/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologit osaavat vain tieteellisiä teorioita.

Helppohan ne tekstit on ulkoa opetella ja päästä sitten siistiin sisätyöhön, muuta ei tarvi kuin kuunnella asiakkaita, ja silloin tällöin jokin teoria heittää sekaan.

Ja palkka juoksee.

Juuri näin. Poliisi on rehellinen ja kertoo vain sen minkä on nähnyt. Psykologi selittää ummet ja lammet tapahtumista ja kaikki tempaisee ihan omasta päästään:)

Jos lapset halutaan huostaanottaa, niin jos lapsi kertoo vanhemmistaan pelkkää hyvää, niin psylologi toteaa että "Lapsella on tapana puolustaa vanhempiaan", jos lapsi haukkuu vanhempansa niin  psykologi toteaa että "lapsi puhuu yleensä totta":)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän