Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi psykologiaan on niin kova tunku?

Vierailija
28.06.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-10852916

Vain 5% pääsi sisään. Vähemmän eli 4% pääsi vain kuvataide- ja tanssi- ja teatterialalle.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Itse hain, koska psykologia oli kivaa lukiossa, enkä keksinyt mitään muutakaan mielenkiintoista alaa.. En tiennyt, että sisään oli vaikea päästä.

T. Psykologi, joka nyt valkkaisi ihan toisenlaisen ammatin

Vaikea kuvitella psykologin kirjoittamassa tällaista ulostetta. Kuulostaa enemmänkin pääsykokeissa mokanneen alalle hakijan katkeralta naputukselta. Tsemppiä seuraavaan hakuun!

Ja ajattele, että oikeasti olen vieläpä johtava psykologi, eli psykologien pomo. Perehdytän, motivoin ja neuvon vaikeissa tilanteissa. Olen hyvä työssäni, vaikka en siitä pidäkään. Onneksi nykyään hallinnolliseen työhön menee lähes puolet työajasta.

T.2

Vierailija
22/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologit osaavat vain tieteellisiä teorioita.

Helppohan ne tekstit on ulkoa opetella ja päästä sitten siistiin sisätyöhön, muuta ei tarvi kuin kuunnella asiakkaita, ja silloin tällöin jokin teoria heittää sekaan.

Ja palkka juoksee.

Eivät kai terapeutit mitään teorioita heittele, vaan käyttävät niitä hyödyksi sanojaan valitessaan. Carl Rogers taisi nähdä kaikenlaisen tieteen ja teorian käyttämisen jopa huonona asiana terapian kannalta, koska se etäännyttää emotionaalisesti terapeutin asiakkaasta.

Todella mielenkiintoinen video.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä