Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te, jotka ootte ulosotossa, pärjäätte?

Vierailija
28.06.2019 |

Takasin tyhmyyttäni läheiselliseni lainan, ja monen surullisen tilanteen jälkeen oon siinä tilanteessa että ulosotto alkaa perimään multa yli 30 000 euron saatavaa. Ahistaa ihan täysillä, en tiedä miten selviän.
Aloittaja

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä tukalassa tilanteessa. Olisko jotain muuta ratkaisua kuin ulosotto? Jotain missä on edullisemmat kulut.

Vierailija
2/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on luottotiedot kunnossa niin hae lainaa mieluummin? Mulla ulosottoon mennee kolmasosa netosta kuussa, jolloin käteen jää 1400-1500 kuussa. Sillä pärjään kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan maksusopimumuksella 100e/ kk.

Ei mitään järkeä, velka vain kasvaa mutta itsetuhoisuus on hellittämässä, se kesti ainakin neljä vuotta.

Palkanalennukset syynä minulla alunperin kierteeseen.

Hae kaikki ratkaisut läpi, takuusäätiöt, ym.

Tsemppiä, kesä on meillekin sama sentään.

Vierailija
4/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot ovat kyllä kunnossa vielä. Ulosotolta tuli kirje tuosta kyseisestä takauksesta. Kuumeisesti miettinyt että miten tästä eteenpäin, ei mitään mahiksia ole maksaa tuollaista rahaa kerralla :(

Aloittaja

Vierailija
5/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä oot kuten tuossa jo mainitsit. Mitä täällä vingut? Maksa velkasi.

Vierailija
6/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä, velka vain kasvaa mutta itsetuhoisuus on hellittämässä, se kesti ainakin neljä vuotta.

Miksi sait palkanalennuksia?

Vierailija
7/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksusopimuksen saaminen luottotietoja menettämättä on luultavasti kyllä vielä mahdollista.

Vierailija
8/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuusäätiö ap. Otya sinne yhteyttä niin saat kaikista pienikorkoisimman lainan. Toisaalta siinä taitaa mennä luottotiedotkin, mutta jos et tarvii muita lainoja sillä välin niin tulee edullisimmaksi. Toiseksi paras pankkilaina ja vasta viimeisenä nettilainat.

Vierailija
9/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä oot kuten tuossa jo mainitsit. Mitä täällä vingut? Maksa velkasi.

Olis kiva nähdä, mikä persenaama tämänkin viestin takana luuraa:(  Onko paha olo sisäisesti, vai?

Vierailija
10/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotietojen menettäminen olisi tietysti ikävää mutta elämässä voi tapahtua paljon pahempiakin asioita. Kannattaa laittaa asiat mittakaavaan ja ottaa ihan rauhallisesti, toki tietysti yrittäen ratkaista asiat niin hyvin kuin pystyy mutta hermojen menettämisestä ei ole kuin haittaa.

Vierailija
11/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa ollessa tuli välillä nähtyä nälkääkin, mutta velkajärjestelyssä on eletty ihan mukavaa elämää. Enää muutama satanen jäljellä maksettavaa ja se on siinä.

Vierailija
12/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömästi ahistaa tämä tilanne. Töissä kuljen ja omaa asuantoa maksan. Olen miettinyt että mistä voisin tinkiä että saisin tilanteeni hoidettua. Mulla on koira jonka kans harrastan kaikenlaista, mikä maksaa mutta siitäkään ei voi luopua. Onko ainoa ratkaisu myyä asunto ja muuttaa vuokralle? Kaikkea en kuitenkaan voi maksaa.

Aloittaja

Vierailija
13/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi laina vaan. Maksat 200-300e kk seuraavat noin 15-20v

Vierailija
14/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä tuon maksusopimuksen sais? Olen pienipalkkaisessa työssä, asuntolainani ja kuluni olen laskenut tulojeni mukaan. Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ellen myy asuntoani.

Aloittaja

Vierailija
15/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi muuten olla fiksuinta myydä se asunto ennen ulosottoa, muuten se menee ulosoton kautta ja siinä vaiheessa koko homma on julkista, sekä ulosottomies pyytää siitä vain sen verran että saa omansa.

Vierailija
16/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä meinasi mennä asuntokin ukon velkoihin, mutta ulosottomies luopui ajatuksesta, koska suurin osa asunnosta oli vielä velkaa. Tästä olisi irronnut ehkä pari tonnia tuurilla...

Vierailija
17/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan:

Ulosoton kanssa tein maksusopimuksen siis.

Se saattaa hyvinkin onnistua, itse kokeiltava.

En tiedä saanko koskaan luottotietoja takaisin, vai ehdinkö kuolla.😃

Mutta toivoa on siis!

Palkanalennukset antoi Suomen posti. Vuonna 2009 ne olivat ehkä pahimmillaan:

niitä on tullut jatkuvalla syötöllä.

Aihe on/ oli kiel letty mediassa.

Silloin palkanalet eivät olleet muodissa, vielä.

Yritimme saada asiaa julkisuuteen. Ei onnistunut, vaikka ammattiliitto yli 20000 jäs silloin.

Ammattiliitto PAU sopi nämä massiiviset alennukset työnantajan kanssa, joten mitään ei ollut tehtävissä.

Vierailija
18/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, selviät kyllä. Toisaalta riippuu tapauksesta. Tärkeintä ottaa heti yhteyttä voutiin, mieluimmin henkilökohtaisesti toimistossaan. Selvitetään omaisuutesi, varasi, tulosi, muut velkasi jne. Jos et ole ollut "kevytmielinen" lainanoton kanssa etkä ollut epärehellinen maksamisen kanssa, niin jopa luottotiettosi saattavat säilyä. Jos sinulla on omaisuutta, niin se kannattaa myydä itse eikä jättää ulosoton huutokaupattavaksi pilkkahintaan. Itse selvisin omasta löysästä hirrestä tämän kuun alussa. En nähnyt nälkää, sain vuokran maksettua ja työmatkat maksettua, mutta kesti pitkään enkä ole käynyt ulkomailla vuoden 2000 jälkeen.

Kaikkea hyvää sulle, älä luovuta, älä enää takaa toisten velkoja eläkä ota pikavippejä. Velka veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa!

Vierailija
19/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sait palkanalennuksia?

Perskeko halusi Kikyn, muistatko?

Vierailija
20/44 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan:

Ulosoton kanssa tein maksusopimuksen siis.

Se saattaa hyvinkin onnistua, itse kokeiltava.

En tiedä saanko koskaan luottotietoja takaisin, vai ehdinkö kuolla.😃

Mutta toivoa on siis!

Palkanalennukset antoi Suomen posti. Vuonna 2009 ne olivat ehkä pahimmillaan:

niitä on tullut jatkuvalla syötöllä.

Aihe on/ oli kiel letty mediassa.

Silloin palkanalet eivät olleet muodissa, vielä.

Yritimme saada asiaa julkisuuteen. Ei onnistunut, vaikka ammattiliitto yli 20000 jäs silloin.

Ammattiliitto PAU sopi nämä massiiviset alennukset työnantajan kanssa, joten mitään ei ollut tehtävissä.

Otan osaa. OAJ tehnyt samanlaisen diilin ammattikoulun opettajien palkoille. Sukulaisen palkka alentunut 8000 vuodessa ja työtä tullut samalla lisää. Lomarahastakin uusi sopimus vähentää n 600 ja kikyvähennys vielä päälle. Asuntolainan maksu tekee tiukkaa, eikä lomalla ole varaa kuin Tallinnan risteilyyn. Monella on silti asiat vielä huonommin, tuhannet saivat lopputilin.