Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus ja opiskelu

Vierailija
28.06.2019 |

Sain eilen tiedon että pääsen vihdoin opiskelemaan parin vuoden hakemisen jälkeen. Olen erittäin onnellinen asiasta mutta mietityttää että voiko paikan vastaanottamiseen vaikuttaa negatiivisesti se että minulla on hiljattain todettu masennus? Pitäisi terveystietoja täytellä ja aloin miettimään mitä vastaan...

Suurin masennuksen aiheeni on ollut työuupumus huonossa työpaikassa jossa esimieheni simputtaa minua. Viimeiset kaksi vuotta olen etsinyt töitä ja yrittänyt päästä kouluun että voisin vihdoin lopettaa työssäni, työttömäksi en ole uskaltanut jäädä. Tänä keväänä menin vihdoin työterveyteen missä olen käynyt juttelemassa hoitajien ja psykologien kanssa. Diagnoosia ei siis ole, mutta testit ovat viitanneet vaikeaan madennukseen ja vakavaan työuupumukseen. Olo koheni heti kun sain tiedon opiskelupaikasta, tuntui siltä että sain itselleni tulevaisuuden takaisin eikä se ole enää synkkä möykky rinnassa. Minusta tuntuu että masennukseni on syntynyt olosuhteiden myötä ja muutos voisi auttaa parantumiseen. Saikulla en ole ollut, toimintakyky on aina säilynyt vaikka voimat on välillä ollut vähissä. Kesälomakin vielä edessä jos saisi akkuja ladattua lisää.

Tulipas tästä pitkä selitys, toivottavasti joku sai punaisesta langasta kiinni silti. Eli kannattaako kertoa rehellisesti olosta vai valehdella ja mennä vaan kouluun katsomaan miten pärjään? Hoitoala kyseessä ja ammatti mistä olen haveillut jo 4 vuotta.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään mitään vastaavaa kokemusta tai neuvoa miten kannattaisi toimia? Seuraava psykologin aikani on vasta elokuussa, kysyisin häneltä mutta hän on koko heinäkuun lomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän