Kuinka tärkeitä sulle on seuraavat jutut asunto-osakkeessa:
- Oma sauna tai edes taloyhtiön sauna. Entä jos edes taloyhtiöllä ei ole saunaa, onko ylitsepääsemätön asia?
- Parveke
Kommentit (18)
En välitä saunomisesta, joten se ei ole yhtään tärkeä. Omaan asuntoon en haluaisi saunaa ollenkaan neliöitä viemään ja hintaa nostamaan. Parveke sen sijaan on tärkeä. Jos nyt siis vaihtoehtona on vain kerrostalosunto.
Minun tärkeimpiin kriteereihini kuuluivat sauna, lasitettu parveke ja autopaikka. Ne minulla on.
Meillä ei ole itsellä kumpaakaan, taloyhtiössä on sauna ja on myös yleiset tuuletusparvekkeet. Saunassa ei ole käyty kertaakaan, parveketta käytän. (Eipä juuri kukaan muu sitten käytäkään.)
Ja on pärjätty tässä jo yli 20 vuotta.
Saunaa en todellakaan halua omaan asuntoon. Taloyhtiössä semmoinen on, mutta en ole varannut vuoroa. Parveke on tärkeä, en oikein osaa kuvitella asuntoa ilman sitä, vaikka ei siellä joka päivä oleillakaan.
Sauna, lasitettu parveke joka on tareeksi iso, ei mitään suorakaiteen muotoisia kapeaa. Autopaikka sähköpistokkeella ( sais olla katos).
Asunnon pitää olla jossain kulmassa niin ettei ole naapurit molemmin puolin.
Yleinen pesutupa olis hyvä mattojen pesua varten.
Ja sitten ne naapurit. Ei mitään "talopoliiseja" saa olla.
Siis kerrostaloasunto.
En laske sähkögrillillä varustettua komeroa saunaksi, enkä missään tapauksessa halua sellaista asuntooni. Kunnollinen parveke on ihan ehdoton.
Kumpikaan ei ole tärkeä. Helsingissä se parveke olisi keskustassa synonyymi "pese joka päivä", ei edes lasitus auta. Mutta iso osa haluaa parvekkeen, jota on kiva sisustaa, mutta jota ei lopulta voi käyttää.
Minä haluaisin saunan. Saunon joka päivå, paitsi kun pihi mieheni laittaa meidän ainalämpimän pois päältä säästääkseen. Mieheni ei välitä saunasta eikä tarvitsisi sellaista kerrostaloasunnossakaan.
Mieheni tarvitsee parveketta, eikä edes harkitse asunnon ostamista ilman sellaista. Minä en tarvitse, minulla on korkean paikan kammo, enkä välitä auringosta.
Sauna ei ole ollenkaan tärkeä. Käyn saunassa vain kesällä mökillä.
Parveke ehdoton, mielellään iso ja aurinkoinen.
7/7 jatkaa. Rivitaloasunnossa nuo samat ja parveke jos on kahdessa kerroksessa.
Ja myös seinien eristys niin ettei kuulu naapurin teinin musiikin jympytys minun asuntoon.
Tuon riekkuvan kakaralauman kun saisi katoamaan. Eivät ole edes yhtiön varsinaisia asukkaita vaan lapsenlapsia, joiden vanhemmat ovat ilmeisesti ulkoistaneet vastuunsa.
yhdessäkään asunto-osakkeessa. ei ole mitään noista.
Vierailija kirjoitti:
yhdessäkään asunto-osakkeessa. ei ole mitään noista.
varsinkaan nykyään, kun ne osakkeet tuppaa olemaan jo sähköisiä, ja vuoden 2022 jälkeen kaikki.
Sauna on, mutta ei ole tärkeä. Parveke on hyvä samoin hissi talossa. Kunnon ruokailutila on hyvä olla. Ilmanvaihdon on syytä olla hyvä, ettei ruuan käryt leviä muihin asuntoihin tai rappuun. Äänieristystä on oltava niin, ettei naapurien äänet kuulu.
Aina aiemmin minulla on ollut sauna asunnossa,nyt ei ole.Saunon yhtä paljon kuin ennenkin.Ei häiritse ettei ole kotona enään omaa,taloyhtiön sauna käytössä.Ilman sitäkin pärjäisin,koska salilla hyvä sauna.
Parveke on tärkeä.
Sijainti on tärkein,lyhyt matka niihin paikkoihin,missä käymme useimmiten.Logistisesti helppo siirtyä joka paikkaan.
Parveke on todella tärkeä, ettei ole ihan neljän seinän sisällä koko ajan. Tykkään myös laittaa kesällä kukkia parvekkeelle ja muuten vaan istua siellä. Kokoa saa olla ainakin sen verran, että mahtuu pöytä ja tuolit.
Saunakin on tärkeä. Oman saunan saa lämmittää milloin haluaa. Voisin mahdollisesti harkita ilman saunaa, jos taloyhtiössä on hyvä ja siisti sauna ja ehkä jopa vähän parempi kuin tavalliset taloyhtiön saunat. Pitäisi myös olla saunavuoro hyvään aikaan. Mieluummin kuitenkin oma sauna.
Sauna ei ole yhtään tärkeä. Meillä sellainen on, mutta käytetään yhden kerran vuodessa. Mieluummin olisin halunnut asunnon jossa ne neliöt olisi käytetty johonkin järkevämpään, mutta muuten asuntomme on unelma niin tuosta oli tingittävä koska vastaavaa ilman saunaa ei ollut.
Parveke on ehdottoman tärkeä, kynnyskysymys. En olisi edes harkinnut asuntoa jossa ei ole kunnollisen kokoista parveketta. Nykyiselle mahtuu neljän hengen ruokapöytä ja kolmen hengen sohva, joten erittäin hyvä.