Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä ymmärretään niin huonosti miesten "smart casual" pukeutumista?

Vierailija
28.06.2019 |

Myös juhlissa, saati arkena. Jokapaikassa voi kuulemma olla "vaan farkut ja joku huppari". Juhliin sitten suoraan musta puku.
Täällä kun joku ehdottaakin jotain muuta niin heti huudellaan pappapukeutumista.
Taas tulossa kesäkemuja, hauskanähdä kuin mammojen miehillä on Jamekset tai sitten MUSTA PUKU jonka alla tietty kesäinen paita tuomassa keveyttä. Esimerkiksi limen vihreä tai pinkki :-)

Suomalaisille on näköjään aika vaikee pukeutua hiukan paremmin kuin farmarimies menemättä heti hautajaistasolle?
Mitä te miehillenne suosittelette jos kysyy apua/mielipidettänne?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän piireissä sinä elät? Mieheni normaali siisti pukeutuminen on vaaleat housut ja kauluspaita. Siihen voi tietysti tarpeen mukaan lisätä takin jos hieman muodollisempi haluaa olla. Harmaa puku on välimuoto ennen tummaa pukua. Ja se kaikkein arkisinkaan ei ole mikään huppari vaan joku kiva neule.

Vierailija
2/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että menee Tiger of Sweden -nimiseen puotiin ja kysyy sieltä myyjältä apua. Joka kerta on ollut onnistunut lopputulos, vaikka vähän enemmän maksaakin kuin minun kukkamekkoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oikeasti ihan hemmetin vaikeaa. Myönnän etten osaa. En vaikka koitan katsoa kuvia ja matkia, niin joku ei onnistu. Olen aina joko alipukeutunut tai liian pukeutunut.  Lisäksi inhoan kaikkea epämukavaa ja on kertynyt hieman elintasoa niin kai on parempi jäädä kotiin. Kesäpukeutuminen on vaikeinta. Talvi on helpompi.

Vierailija
4/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehellä sekä sininen puku (ei mikään ihan tumma) että bleiseri + suoria housuja. Jommalla kummalla yhdistelmistä menee riippuen tilaisuudesta.

Vierailija
5/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ymmärretä miesten pukeutumisen päälle. Kaikki yritykset näyttää siistiltä, asialliselta ja aikuiselta tuomitaan joko homoksi tai elitismiksi.

Vierailija
6/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammojen miehillä... Miksi aloittaja sysäät vastuun miesten pukeutumisesta naisille? Eivätkö miehet osaa itse valita vaatteitaan?

Vierailija
7/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ymmärretä miesten pukeutumisen päälle. Kaikki yritykset näyttää siistiltä, asialliselta ja aikuiselta tuomitaan joko homoksi tai elitismiksi.

Höpö höpö. Tunnen paljon siististi pukeutuvia suomalaisia miehiä.

Vierailija
8/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän piireissä sinä elät? Mieheni normaali siisti pukeutuminen on vaaleat housut ja kauluspaita. Siihen voi tietysti tarpeen mukaan lisätä takin jos hieman muodollisempi haluaa olla. Harmaa puku on välimuoto ennen tummaa pukua. Ja se kaikkein arkisinkaan ei ole mikään huppari vaan joku kiva neule.

Palstamammojen mukaan vaaleat/beiget chinot ja kauluspaidat sopivat vain sedille ja taksikuskeille tai yliopiston jäärille.

Vierailija
9/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamammojen mukaan vaaleat/beiget chinot ja kauluspaidat sopivat vain sedille ja taksikuskeille tai yliopiston jäärille.

Mikä pakkomielle sulla on puhua palstamammojen kanssa miesten vaatetuksesta? Mikset keskustele asiasta miesten kanssa?

Vierailija
10/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pukeutuu farkkuihin/kangashousuihin ja kauluspaitoihin töissä, kotona farkkuihin ja t-paitoihin. Juhliin on useammasta puvusta varaa valita: kesäjuhliiin yleensä harmaa puku, hautajaisiin musta, lisäksi löytyy sininen ja tummanharmaa puku. Jos on kyse lapsen synttäreistä, niin menee varmasti farkku+kauluspaita-kokoonpanolla, mutta juhlat, joissa on paljon vieraita ja jotka mahdollisesti pidetään jopa jossain muualla kuin kotona, ovat aina ns. pukujuhlia.

Miehellä on kyllä farkkujen lisäksi vaaleita kangashousuja, joita pitää töissä ja mahdollisesti vaikkapa lapsen kevätjuhlissa.

Olisi kiva saada konkreettisempia ohjeita kuin vain ei hupparia eikä farkkuja mutta ei tummaa pukuakaan.

Vierailija
11/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko loaferichinomiehen avaus samasta aiheesta? Etkö sä nyt jumalauta osaa jo itse päättää mitä päällesi pistät?!? Aikuinen (?) mies!

Vierailija
12/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi että suurimman osan mielestä se smart casual on järkyn rumaa ja tappaa seksin ennen kuin ehtii ehdotellakaan.

Mun farkkumiehellä on 2 pukua: se musta ja vaaleampi harmaa. Tilaisuuksia joihin pukua tarvii on ehkä kerran 3-5 vuoden aikana.... Eli siihennähden melko kattava varustus.

Vierailija
13/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en miestä pue, eikä se ole koskaan apuja kysellytkään. Ei omista ainuttakaan pukua, eikä tule omistamaankaan.

Lähinnä pukeutuu keilapaitoihin, toisinaan hurvittelee ja laittaa jonkun t-paidan alle.. Tömmösiä lökömpiä pöksyjä käyttää (ei farkkuja). Arjessa ja juhlassa. Hänen juhlat on työpaikan juhlat tai kesäillan istujaiset. Ei käy kekkereissä joissa on pukukoodi.

Vierailija
14/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on oikeasti ihan hemmetin vaikeaa. Myönnän etten osaa. En vaikka koitan katsoa kuvia ja matkia, niin joku ei onnistu. Olen aina joko alipukeutunut tai liian pukeutunut.  Lisäksi inhoan kaikkea epämukavaa ja on kertynyt hieman elintasoa niin kai on parempi jäädä kotiin. Kesäpukeutuminen on vaikeinta. Talvi on helpompi.

Valikoima josta voi ostaa, asettaa haasteita. Helpottaa kun käyttää housuihin oston jälkeen ompelijaa, ostaa pari uutta hyvää T-paitaa, pari kauluspaitaa ja vaikka kaikkeen istuvan tumman sinisen irtotakin. Mutta EI MITÄÄN PUVUN TAKKIA.

Vitsit on vähissä kun oikeasti hyvä irtotakki smart casuaaliin maksaa useita satasia.

https://www.careofcarl.fi/fi/artiklar/lbm-1911-jack-regular-fit-cotton-…

Vierailija
15/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ainakin aika lailla kuvauksen kaltainen, pukuja löytyy tasan yksi ja se on musta. Sitä käytetään isoimmissa juhlissa, muissa on farkut ja kauluspaita -linjalla. Joskus ehkä liivi myös.

Töissä on haalareissa ja kotona collareissa, niin "hienommille" vaatteille ei juuri tule käyttöä.

En jaksa hirveästi puuttua siihen, mitä aikuinen ihminen panee päälleen.

Vierailija
16/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että suurimman osan mielestä se smart casual on järkyn rumaa ja tappaa seksin ennen kuin ehtii ehdotellakaan.

Mun farkkumiehellä on 2 pukua: se musta ja vaaleampi harmaa. Tilaisuuksia joihin pukua tarvii on ehkä kerran 3-5 vuoden aikana.... Eli siihennähden melko kattava varustus.

Kai sinulla itselläsikin on vain leggingsejä ja sitten pitkä iltapuku juhlia varten? Kuljet niissä vaatteissa kaikki tilaisuudet koko elämässäsi? Laittaisitko teatteriin tai työpaikkahaasteluun leggarit ja tunikan vai iltapuvun?

Vierailija
17/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinulla itselläsikin on vain leggingsejä ja sitten pitkä iltapuku juhlia varten? Kuljet niissä vaatteissa kaikki tilaisuudet koko elämässäsi? Laittaisitko teatteriin tai työpaikkahaasteluun leggarit ja tunikan vai iltapuvun?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta en ymmärrä, miksi sinä keskustelet jonkun miehen vaatetuksesta tämän vaimon kanssa. Eihän se nyt ole vaimon asia huolehtia, että aikuisella miehellä on oikeanlaiset vaatteet kaikkiin tilanteisiin. Jos haluat "mammojen" kanssa keskustella jonkun muun ihmisen vaatettamisesta, niin avaa keskustelu lastenvaatteista.

Vierailija
18/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole rumaa vaan siistin ja kivan näköistä. Mieheni pukeutuu rennon siististi. Pukua joutuu pitämään töissä päivittäin paitsi perjantaisin voi pukeutua smart casual -tyyliin. 

Vierailija
19/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että menee Tiger of Sweden -nimiseen puotiin ja kysyy sieltä myyjältä apua. Joka kerta on ollut onnistunut lopputulos, vaikka vähän enemmän maksaakin kuin minun kukkamekkoni.

Mieluummin johonkin suomalaiseen ei-ketjulafkaan, kuten Pohjanheimo.

Vierailija
20/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa panostaa, kun vartalo ei anna myöten, eikä talouskaan. Rahaa vaatteisiin pystyy laittamaan ehkä 200€/vuosi ja vartalo on mallia kapeat kaljapullohartiat + leveä lantio. Mieluummin piilotan naismaisuuttani löysähköillä perusvaatteilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi