Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä ymmärretään niin huonosti miesten "smart casual" pukeutumista?

Vierailija
28.06.2019 |

Myös juhlissa, saati arkena. Jokapaikassa voi kuulemma olla "vaan farkut ja joku huppari". Juhliin sitten suoraan musta puku.
Täällä kun joku ehdottaakin jotain muuta niin heti huudellaan pappapukeutumista.
Taas tulossa kesäkemuja, hauskanähdä kuin mammojen miehillä on Jamekset tai sitten MUSTA PUKU jonka alla tietty kesäinen paita tuomassa keveyttä. Esimerkiksi limen vihreä tai pinkki :-)

Suomalaisille on näköjään aika vaikee pukeutua hiukan paremmin kuin farmarimies menemättä heti hautajaistasolle?
Mitä te miehillenne suosittelette jos kysyy apua/mielipidettänne?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41 kirjoitti:

En viitsi pukeutua joka päivä särmiin vaatteisiin, kun olen niin tolkuttoman hidas silittämään niitä. Puolisoa taas ei kiinnosta auttaa, koska tasa-arvo, vaikka hän silittäisi kevyesti 6 paitaa siinä kun minä yhden.

Pesulaa käytin aikoinaan, mutta tuntuu dorkalta käyttää paidat jossain Virossa pesussa ja pyörimässä random-ihmisten kalsareiden kanssa samassa koneessa.

Ilmainen vinkki. Hommaa 30-50 henkaria jolle ripustat kaikki vaatteesi pl sukat ja kalsarit. Sumuta pullolla kosteiksi ja vaatteet suoristuvat melko hyviksi itsekseen. Itse en käytä rautaa juuri koskaan.

Vierailija
42/43 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on kaksi syytä:

- Naiset pitävät rentuista, sellaisista "rennoista" miehistä eivätkä sellaisista jotka edustavat tasoa, laatua ja viisautta. (vaikka toki 5k€ pitää miehen rahaa tienata, silti ei pidä olla liian fiksu ja filmaattinen)

- Naiset eivät halua, että mies on kovin edustava. Tällöin nainen jää ikäänkuin varjoon, edustavuus- ja tyylimielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että suurimman osan mielestä se smart casual on järkyn rumaa ja tappaa seksin ennen kuin ehtii ehdotellakaan.

Mun farkkumiehellä on 2 pukua: se musta ja vaaleampi harmaa. Tilaisuuksia joihin pukua tarvii on ehkä kerran 3-5 vuoden aikana.... Eli siihennähden melko kattava varustus.

No ei ole rumaa vaan siistin ja kivan näköistä. Mieheni pukeutuu rennon siististi. Pukua joutuu pitämään töissä päivittäin paitsi perjantaisin voi pukeutua smart casual -tyyliin. 

Kannattaa huomata, että kaikilla ei töissä ole pukukoodia. Oma mieheni kulkee pyhät, arjet wurthin työvaatteissa. Myös vapaa-aikana. Olen lakannut välittömästä hänen pukeutumisestaan aikoja sitten. Hän on aikuinen ihminen, joka pukeutuu niinkuin haluaa. Toki löytyy tumma puku, sekä irtotakki+ housut yhdistelmä niin kesään kuin talveenkin, muttei meidän elämäntyyliä niille käyttöä juuri ole. Lähinnä ulkomaan reissuilla niihin pukeutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi