Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen kuuluu maksaa tässä tapauksessa?

Vierailija
27.06.2019 |

Elikkä siis:

On alle 30-vuotias nainen, joka just valmistunut ja saanut uudesta työpaikastaan ensimmäisiä palkkoja, palkka on 1800 e kuussa. On sen naisen sisko joka on 28 vee ja myös vakitöissä, ollut vuosia. Sitten on niiden äiti, joka vuosia ollut vakitöissä, palkka yli 6000 euroo kuussa josta toki käteen jää vaan alle 4000 e kuussa, ja puoliso jolla palkka yli 8000 e kuussa (ollut vuosia)

Äiti haluaa lähteä kauas tapaamaan isovanhempia. Nuorempi sisko ei halua lähteä matkalle mukaan. Äiti pyytää molempia. Isompi sisko haluaa lähteä matkalle mukaan. Matkaan kuuluu siis matkat paikan päälle sekä hotelliyöt. Hintaa matkalle tulee n. yli 300 e per ihminen.

Kuuluuko vastavalmistuneen köyhän lapsen maksaa itse täysin matka isovanhemman luo, vai kuuluuko matkan maksaa äiti jolla suuremmat tulot???

Mitä mieltä olette??? Miten teillä itsellänne menee tän tyyliset jutut, maksaako äiti vai sinä itse?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen maksaa itse - tai sitten ei lähde.

Vierailija
2/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä siis mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset maksavat itse matkansa, oli palkka mikä tahansa.

Äitiin haluaisin kyllä tutustua, koska tuo palkka vaikuttaa siltä, että hän ei ole ihan tyhmä, vaikka vanhimman lapsensa kanssa epäonnistuikin.

Vierailija
4/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen maksaa omat kulunsa.

Vierailija
5/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti jokainen maksaa omat kulunsa, mutta jos äiti välttämättä haluaa maksaa tyttärensä kulut osittain tai kokonaan, hänellä on siihen oikeus.

Vierailija
6/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen maksaa itse. Se on lähtökohtainen oletus. Jos jollain ei ole varaa, niin hyvin toimeen tuleva sukulainen voi omasta aloitteestaan vähän tarjota rahallista apua.

Vierailija
7/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis yli 8000 e palkka on siis äidin puolisolla....

Vierailija
8/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan lähteä, maksan. Jos en halua lähteä, en maksa enkä lähde.

Vierailija
9/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän ihmeen logiikalla äitisi kuuluisi sinun matkasi maksaa, aikuisen ihmisen?

Vierailija
10/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitko ap tänne siinä uskossa, että voisit sitten näyttää äidille että muutkin ovat sitä mieltä että äidin kuuluu maksaa ja saada näin ilmaisen matkan? Aikuiset maksavat itse matkansa. Jos ei sovi sinun budjettiin niin sitten jäät kotiin.

Vierailija
11/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun oon itsekkin samaa mieltä että jokainen maksaa itse.. Ei sitä rahan menoa vaan tajua sillon, jos vaikka opiskelu-aikoina sen kustansi se työssäkäyvä ihminen.. sen rahan menon tajuaa vasta sitten kun on itse se maksaja.

Vierailija
12/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisena äitinä maksaisin kyllä lasteni matkat.

Vierailija
13/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maksavat itse, tottakai. Jos ei ole varaa lähteä, voi tuoda sen ilmi, ja on ihan ok jos joku oma-aloitteisesti tarjoutuu maksamaan matkan tai osan. Mutta mitään velvoitteita ei ole kenelläkään maksaa toisen aikuisen matkoja.

Vierailija
14/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen aikuinen ihminen maksaa itse omansa. Oli oma tai sukulaisen palkka mikä hyvänsä.

Vierailija
15/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti maksoi aina. Koki, että saa niin jaettua rahaa ennen perintöä. 

Vierailija
16/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuva 1800e tienaava ei ole köyhää nähnytkään. Häpeäisit. Riippuu ihan perheen tavoista, kuka maksaa. En näe mitään outoa siinä, että jokainen maksaa oman matkansa. En myöskään näe mitään outoa siinä, että äiti maksaisi (meillä tämä olisi mahdollinen vaihtoehto, olenhan kermaperse). Perheitä on niin erilaisia.

Vierailija
17/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja siis yli 8000 e palkka on siis äidin puolisolla....

Kiitos tiedosta? Ja tämä liittyy aiheeseen miten? Onko sillä äidin puolisolla jalassa siniset vai vihreät alushousut?

Vierailija
18/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloisena äitinä maksaisin kyllä lasteni matkat.

On eri asia mitä haluuaa tehdä kuin miten "kuuluu mennä". Ei sinulla mitään VELVOLLISUUTTA maksaa ole vaikka ehkä haluatkin.

Vierailija
19/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota kenenkään maksavan omia matkojani, tuossa näytelmässä olisin se pienituloisin. Siksi yleensä jää käymättä kaikki sukutapahtumat ym yhteiset riennot. Usein kyllä en vain halua lähteä niin on helppo vedota rahanpuutteeseen :) Kukaan kun ei taatusti halua minun matkaani maksaa, enkä huolisikaan.

Vierailija
20/26 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu myös miten kutsu esitetty (sanamuodot, tarkka sisältö). Jos ei jo tässä vaiheessa tehty selväksi, että äiti maksaa, niin sitten se on omakustanteinen reissu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme