Marin laittoi tuulemaan: taajamajunaliikenteen kilpailutus seis
Hyvin on alkanut Sipilän ja Bernerin tuhojen siivous. Sanna vaikuttaa oikein pätevältä tyypiltä, muutenkin kuin ulkoisesti, if you know what I mean.
Kommentit (3)
VR-Yhtymä Oy:n pienen johtoporukan yksinvalta suomalaiseen rautatieliikenteeseen siis jatkuu. Mutta sehän on se mitä SDP ja ammattiliitot haluavat: yhden osakeyhtiön valta on hyvä, valtion valta ja kilpailu taas ovat huonoja.
Ns. Bernerin mallin tavoitteena oli nimenomaan vahvistaa valtion otetta rautatieliikenteeseen (joka nykyisin on olematon) ja yhdistää siihen mm. kulujen karsimista ja tuotekehityksen vilkastumista kilpailun kautta.
Useimmilla kilpailun vastustajilla ei ole mitään käsitystä siitä, miten rautatiet toimivat tämän päivän Suomessa. Yleinen kuvitelma heillä on, että meillä on yhä Valtionrautatiet, vaikka Valtionrautateitä ei ole ollut olemassa enää 24 vuoteen.
Jes! Seuraavaksi sitten pähkähullun taksilain kimppuun.