Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

RV 5+6 (6) ja VALTAVA maha

Vierailija
27.06.2019 |

Maha on ollut viimeiset 2,5 viikkoa valtava. Siis valtava. Näkyy kunnolla paidoista, jakuista yms läpi. On raskausmahan mallinen, kova. Olen syönyt terveellisesti ja liikkunut reippaasti kävellen... Tätä menoa en pysty peittämään raskautta kriittisiä viikkoja...

Varhaisultra ensi viikolla niin saadaan lisätietoa...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pelännyt että jotain on pielessä kun maha tullut esiin RV5/6....

Olen pitkä, 170cm, sporttinen..

Vierailija
2/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplat tulossa?

Vierailija
4/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi tulossa?

Vierailija
5/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos alkio/ sikiö on nyt vain sentin kokoinen, niin voiko tuo mahan koko ennustaa kaksosia?

Turvotusta toki on, mutta tämä on ISO, ja pysynyt pitkään.

Jos siellä kohtu vain kasvaa?

Voiko olla jotain vaarallista nesteen kertymää...?

Näkeekö varhaisultrassa KP 6+6 (RV7, melkein 8) jos on monta sikiötä?

Ap

Vierailija
6/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain se alun turvotus on vaan kamalan paha. Minäkin olin sellainen, ja se turvotus oli siis kutakuinkin läpi vuorokauden kestävää ja vatsa oli ihan jättimäinen sekä kova. Mutta jossain rv 10 aikoihin se meni ohi, ja seuraavan kerran alkoikin näkyä vasta 10 viikon päästä.

Vierailija
7/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös mola hydatiosa eli rypäleraskaus. No ensi viikon ultrassa sitten selviää.

Vierailija
8/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotusta, ja tosiaan saattaa mennä vielä ohi. Näin kävi minulle.

Vierailija
9/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos alkio/ sikiö on nyt vain sentin kokoinen, niin voiko tuo mahan koko ennustaa kaksosia?

Turvotusta toki on, mutta tämä on ISO, ja pysynyt pitkään.

Jos siellä kohtu vain kasvaa?

Voiko olla jotain vaarallista nesteen kertymää...?

Näkeekö varhaisultrassa KP 6+6 (RV7, melkein 8) jos on monta sikiötä?

Ap

Kuulee sydänäänet.

Vierailija
10/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain se alun turvotus on vaan kamalan paha. Minäkin olin sellainen, ja se turvotus oli siis kutakuinkin läpi vuorokauden kestävää ja vatsa oli ihan jättimäinen sekä kova. Mutta jossain rv 10 aikoihin se meni ohi, ja seuraavan kerran alkoikin näkyä vasta 10 viikon päästä.

Kiitos!

Todella hyvä tietää!

Juhannuksena saunassa näytin siltä kuin olisin RV 20😱🤭

Olen ottanut joka päivä kuvan, että on dokumentoituna tämä valtava maha😬

Ap

Vierailija
11/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös mola hydatiosa eli rypäleraskaus. No ensi viikon ultrassa sitten selviää.

Kauhea pelotella tulevaa äitiä 🤔

Rypäleraskaudessa on voimakasta kipua, voimakasta pahoinvointia, sekä voimallista veristä vuotoa....

Vierailija
12/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kipuja eikä vuotoja.

Rinnat turvoksissa ja kuumat

Alavatsassa viikko sitten muutamia menkkamaisia kipuja

Ap

Vierailija
13/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se turvotus vaan voi olla aivan jäätävää. Kohtu nousee lantiosta rv 12 paikkeilla, että tuossa vaiheessa se ei todellakaan vielä voi näkyä. Mullakin oli ihan raskausmahan näköinen turvonnut maha jo viikolla 9, hävisi sitten jossain viikon 12-13 aikaan ja nyt on tullut sitten jo ihan oikea raskausmaha, rv 20 menossa.

Vierailija
14/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan viikko ultraan, tosi jännää.

Ihmetyttää se miksi raskaudesta aina sanotaan että kauheat kivut, oireet, oksentaminen yms. Mulla ei ole ollut juuri mitään. Rinnat vähän isot ja kuumat ja tää mahan pullistuminen...

Vierailija
15/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, toivottavasti kaikki kunnossa ja todennäköisesti vaan turvotusta kuten moni täällä sanoo! Ystäväni odotti tuplia, mutta ei johtunutkaan vatsan turvotus kaksosista vaan munasarjakystasta. No, kysta saatiin pois ja raskaus jatkui normaalisti loppuun, kaikki meni siis lopulta todella hyvin!

Vierailija
16/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää se miksi raskaudesta aina sanotaan että kauheat kivut, oireet, oksentaminen yms. Mulla ei ole ollut juuri mitään. Rinnat vähän isot ja kuumat ja tää mahan pullistuminen...

Olet hirveän alussa vielä, joten eipä tuossa ihmeempiä oireita välttämättä vielä ole ja kaikille ei tule. Minä aloin oksentamaan viikola 7 yötä päivää, mikään ei pysynyt sisällä ja päädyin tiputukseen. Tätä jatkui synnytykseen asti.

Vierailija
17/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hirveän alussa vielä, joten eipä tuossa ihmeempiä oireita välttämättä vielä ole ja kaikille ei tule. Minä aloin oksentamaan viikola 7 yötä päivää, mikään ei pysynyt sisällä ja päädyin tiputukseen. Tätä jatkui synnytykseen asti.

Odotit varmaan tyttöä?

Poikien odottajilla ei oireita

Vierailija
18/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotit varmaan tyttöä?

Poikien odottajilla ei oireita

Mitä ihmettä? Yhtälailla poikaa odottavalla voi olla rajua pahoinvointia. Minäkin synnytin pojan.

Vierailija
19/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko todella varma viikoista? Jos vasta ensimmäinen ultra tulossa niin ei sitä hedelmöitysajankohtaa ole vielä määritelty tarkemmin, tuo on vaan arvaus.

Vierailija
20/28 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko todella varma viikoista? Jos vasta ensimmäinen ultra tulossa niin ei sitä hedelmöitysajankohtaa ole vielä määritelty tarkemmin, tuo on vaan arvaus.

Olen aika varma, kun lääketieteellistä apua saatu.

Ap