Jos perustaisit yrityksen, niin mikä se olisi?
Jos et halua perustaa tai et ole ikinä edes miettinyt koko asiaa, niin ei tarvitse vastata :)
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Maahantuonti firman.
Kauppa se on joka kannattaa, vaikka työlkin elää.
Maahan-muut-tajia toisit maahan?
Vierailija kirjoitti:
Mulkkukiska, myisin tekomulkkuja lippakiskalla.
Rakennan viereen lippakiskan, josta saa tekovaginoita.
Voidaan vaikka käyttää yhteistä varastoa. Tilaa säästyy kun varastoidaan tuotteet tekomulkku työnnettynä tekovaginaan.
Varmaan jotain harrastetoimintaa vanhusten palvelutaloille. Laskuttaisin aivan helsvetisti ja pelaisin vanhusten kanssa marjapussia ja järjestäisin erilaista aktiviteettia. Pleikkaria, musiikkia, tietokonekoulutusta, Muistisairaiden potilaiden kanssa pelattaisi muistipeliä. Että jotain tällaista. Ehkä siihen voisi lisätä jotain henkilöstöä palvelutaloon tyylistä jossa avustetaan myös kiireisiä hoitajia, tarjotaan ruokaa tai hoidetaan erilaisia asioita. joku tollanen oisko kysyntää?
Nykyisin kai vanhukset vaan ruokitaan vaihdetaan vaippa ja laitetaan nukkumaan, onko harrastetoimistaa?
Vai onko näistä jo ylitarjontaa, tai ei kannata vai?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jotain harrastetoimintaa vanhusten palvelutaloille. Laskuttaisin aivan helsvetisti ja pelaisin vanhusten kanssa marjapussia ja järjestäisin erilaista aktiviteettia. Pleikkaria, musiikkia, tietokonekoulutusta, Muistisairaiden potilaiden kanssa pelattaisi muistipeliä. Että jotain tällaista. Ehkä siihen voisi lisätä jotain henkilöstöä palvelutaloon tyylistä jossa avustetaan myös kiireisiä hoitajia, tarjotaan ruokaa tai hoidetaan erilaisia asioita. joku tollanen oisko kysyntää?
Nykyisin kai vanhukset vaan ruokitaan vaihdetaan vaippa ja laitetaan nukkumaan, onko harrastetoimistaa?
Ihan samaa olen miettinyt, mutta luulen että kun valtiolla on "rahat tiukilla" ja kaikesta pitää säästää ja tehostaa, niin tämmöiset ei oo niitten kärkilistalla rahan käytön suhteen. Valitettavasti. En toki tiedä onko asia näin, mutta kyynistyneenä hoitajana näen vain tämän vaihtoehdon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulkkukiska, myisin tekomulkkuja lippakiskalla.
Rakennan viereen lippakiskan, josta saa tekovaginoita.
Voidaan vaikka käyttää yhteistä varastoa. Tilaa säästyy kun varastoidaan tuotteet tekomulkku työnnettynä tekovaginaan.
😂 Asia sovittu.
Muutama vuosi sitten meidän lähellä oli myynnissä pieni kartano. Tein ruutupaperilaskelmia, miten paljon tarvitsisin alkupääomaa jotta voisin ostaa kartanon ja pitää siellä majoitus- ja juhlapalvelua. Ei mikään uusi juttu, mutta väitän että olisin himpun verran parempi markkinoimaan ja myymään kuin moni muu saman alan yrittäjä. Ja taitaisin myös asiakaspalvelun ja bisneksen vakiintuessa myös töiden delegoimisen muille.
Kun vain olisi se pääoma 🙄 Pankista en tavallisena tallaajana koskaan saisi sellaista summaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa olen miettinyt, mutta luulen että kun valtiolla on "rahat tiukilla" ja kaikesta pitää säästää ja tehostaa, niin tämmöiset ei oo niitten kärkilistalla rahan käytön suhteen. Valitettavasti. En toki tiedä onko asia näin, mutta kyynistyneenä hoitajana näen vain tämän vaihtoehdon.
Vanhusten määrä kuitenkin kasvaa vielä ainakin 15 vuotta, eli tällaista toimintaa kaivattaisi. Raha taitaa juuri olla?? Voisiko eläkerahastoilla maksaa jotain tällaista??
Ajaisin läpi lakimuutoksen, jolla yksityinen firma (minä) saisin sakotusoikeuden puhelimeen puhumisesta ajon aikana. Ajelisin päivät pitkät pitkin teitä, kuvaisin autot ja jos luuri on kädessä, lähettäisin sakkolapun. Minulle riittäisi 20% sakkotuloista.