Nimen pohdinta jatkuu:)
Olemme löytäneet tytölle sopivista nimistä seuraavan yhteisen lista:
Alina
Liina-Lotta
Lotta
Neelia
Salla-Lotta
Kaikki muut ihanat listallani olleet nimet mieheni raakkasi pois...
Nuo yhdysnimet minua vielä mietityttävät.
Neelia kuulostaa ehkä liian hienolta..? Ajattelin sitä mahd. toiseksi nimeksi, mutta ei se sovi Lottaan tai Alinaan. Lotta on hurjan suosittu.. Alina olisi ehkä paras noista, eniten tyyliäni. Mutta tutkittuani Neeliaa huomasin, että ensimmäinen on kastettu vuonna 1904, joten voisin nimeä ehkä harkita... (Huvittavia nämä kriteerini...)
Eräs ehdokas olisi siis:
Alina Wilhelmiina
vai onko tuo W hienosteleva?
Pojalle nimi on huomattavasti helpompi keksiä.
Mutta mikä toiseksi nimeksi Neelialle?
Löytyisikö joku napakka nimi? Ei liian prinsessamainen...
Vai joko olette kyllästyneet pohdintaani...? Kun saisikin yksin päättää...
Kommentit (4)
körömölli:
Tuli vielä mieleen, että jokos tuossa Lotta-avauksessa sulle ehdotettiin Neela-Lottaa??Vai eikö Neela miellytä samalla tapaa kuin Neelia??**Ei muuten taidettu ehdottaa. Ja hyvältä kuulostaa! Neela on itseasiassa parempi kuin Neelia. Tuo -lia -pääte on minusta prinsessamainen, kuten Julia, Sofia yms. Eivätkä kuulu suosikkeihini. Ehdotan vielä Neelaa miehelle, luultavasti menee läpi:) Neelassa itseasiassa häiritsi samankaltaisuus Leenan kanssa, isosiukku on Matleena.
Ja mun mielestä Lotta Neelia on ihan sointuva ja ei Alina Neeliakaan lainkaan paha..aikas pehmoinen vaan!!
***Alina Neeliassa mulla menee kieli solmuun:) Lotta Neelia taas on eriparia.
Jos Neelialle 2.nimiä kaipaat niin mites ois:
Neelia Wilhelmiina *ok
Neelia Mimosa *ei, prinsessa tyyliä
Neelia Aurora *samoin ja suosittu, en pidä
Neelia Pauliina *suvussa
Neelia Josefiina *ei
Neelia Natalia *ei
Neelia Viveka *ei
Neelia Viliina *ok
Neelia EllInoora *ei, isosisko on Elliida
Neelia Teresa *ei
Neelia Henrietta *ei, liian hieno:)
Neelia Rebekka *ei...
Neelia Ursula *en pidä
Neelia Annukka *ok, mutta ei
Neelia Karoliina *ei
Neelia Alissa *ei
Neelia Kanerva *kiva, mutta ei mene läpi
Neelia Kirsikka *samoin...Kiitos!
Pidän eniten näistä listaamistanne nimistä Lotasta ja Liina-Lotasta. Ne ovat ihanan reippaita nimiä, perinteisiä ja kauniitakin. Alina on mielestäni turhan yleinen ja muodikas nimi, eikä minun makuuni muutenkaan. Neeliasta en pidä myöskään ja Salla-Lotassa minua häiritsee vähän se, että molemmat Salla ja Lotta ovat samantyylisiä ja -kuuloisia nimiä.
Alina Wilhelmiina on minusta ihan tasapainoinen nimi ja vaikken yleensä pidä W-alkuisista nimistä, tässä w on ihan kiva. Wilhelmiina kun on niin vanhanaikainen nimi, että sitä on paljon ennen vanhaan kirjoitettu juuri noin.
Tässä sitten vielä ehdotuksia Neelian pariksi:
Amanda
Aukustiina
Augusta
Fredrika
Kanerva
Matilda
Josefiina
Serafia
Isanna
Alina:Aivan ihana..
Liina-Lotta:Tämä myös söpö!!
Lotta:Mukavan reipas nimi!
Neelia:Ihastuttava!!
Salla-Lotta:Tää on kanssa ihanan reipas!!
Alina Wilhelmiina on ihan hieno minusta..ei tuo w mitenkään hienosteleva ole, mutta selvempi olisi luultavasti ihan Vilhelmiina!
Tuli vielä mieleen, että jokos tuossa Lotta-avauksessa sulle ehdotettiin Neela-Lottaa??Vai eikö Neela miellytä samalla tapaa kuin Neelia??
Ja mun mielestä Lotta Neelia on ihan sointuva ja ei Alina Neeliakaan lainkaan paha..aikas pehmoinen vaan!!
Jos Neelialle 2.nimiä kaipaat niin mites ois:
Neelia Wilhelmiina
Neelia Mimosa
Neelia Aurora
Neelia Pauliina
Neelia Josefiina
Neelia Natalia
Neelia Viveka
Neelia Viliina
Neelia EllInoora
Neelia Teresa
Neelia Henrietta