Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri tekee täysin valheellisia "suunnitelmia", jotka kuulemma pitää vain hyväksyä

Vierailija
27.06.2019 |

Työkkärin virkaintoilija lähetti taas hyväksyttäväksi suunnitelman, joka on muka yhdessä laadittu. Joudun esim. hakemaan kurssille, josta en ole pätkääkään kiinnostunut, eikä minulla ole edes mitään kurssille vaadittavia edellytyksiä suoriutua siitä. En ole halunnut millekään kurssille, ja tämäkin kurssiosoitus vaan tunki postiini. Miksi viranomainen saa valehdella, ja uhkailla, että joudun hyväksymään valheellisen tekstin karenssin uhalla, koska työkkärin säännöissä sanotaan, että kursseille pitää mennä. Miksi eivät sitten kirjoita, että minut on pakotettu vastoin tahtoani hakemaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole pakko allekirjoittaa eikä pakko mennä kurssille. Laki ei edellytä sinulta tuollaista. Sen sijaan laissa todetaan ikävästi, että jos ei toimi työllistymisensä edistämiseksi, niin sitten ei saa työttömyysetuutta. Se kurssi on vähän niin kuin maksu siitä, että yhteiskunta elättää sinut.

Työllistymissuunnitelmaan kirjatusta kurssista voit saada 9e/pv lisäkorvausta, mutta jos kurssi ei ole suunnitelmassa, jäät vaille tätäkin. Työkkärissä on siis katsottu sinun etuasi ja kirjattu kurssi suunnitelmaan, jotta saisit vähän lisää rahaa.

Työkkärin säännöissä ei sanota, että kurssille pitää mennä. Asia on kirjattu lakiin.

Vierailija
2/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seuraavalla kerralla kirjoittaa työllistymissuunnitelma itse. Minulta on aina 3. kk välein tehtävän keskustelun päätteeksi kysytty, haluanko kirjoittaa itse suunnitelman. Näin suunnitelmasta ei ainakaan tule virheellinen.

Ps. Ap, se kurssi voi tehdä sinulle ihan hyvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ole pakko allekirjoittaa eikä pakko mennä kurssille. Laki ei edellytä sinulta tuollaista. Sen sijaan laissa todetaan ikävästi, että jos ei toimi työllistymisensä edistämiseksi, niin sitten ei saa työttömyysetuutta. Se kurssi on vähän niin kuin maksu siitä, että yhteiskunta elättää sinut.

Työllistymissuunnitelmaan kirjatusta kurssista voit saada 9e/pv lisäkorvausta, mutta jos kurssi ei ole suunnitelmassa, jäät vaille tätäkin. Työkkärissä on siis katsottu sinun etuasi ja kirjattu kurssi suunnitelmaan, jotta saisit vähän lisää rahaa.

Työkkärin säännöissä ei sanota, että kurssille pitää mennä. Asia on kirjattu lakiin.

Samoin jos kurssi on kirjattu suunnitelmaan, voi kurssin ajalta saada lisäksi korotettua päivärahaa. Ihan kivasti lisää rahaa vähällä vaivalla (vain vaivautumalla kurssille)!

Vierailija
4/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rahat pois kun kerran tarjotaan. Tylsäähän siellä on istua mutta jos on lyhyt kurssi niin menee se hammasta purren. Jos sulla on netti siellä käytössä niin selaa uutisia, hae töitä, opiskele muuta sillä aikaa kun kouluttaja latelee päivänselvyyksiä. Niin minäkin tein.  Ja tee se suunnitelma ihan itse, ei ole pakko suostua siihen virkaintoilijan versioon.

Vierailija
5/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoita kaikki puhelut ja keskustelut virkailijoiden kanssa.

Kerro se täysin avoimesti heti keulaan.

Kyse on sinun elämästäsi ja asioistasi.

Ei virkailijan.

Huomaat suuren asennemuutoksen tiskin toisella puolen....

Vierailija
6/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäristä ruvettiin hätyyttelemään vähän liikaa, niin hoidin itseni sitten eläkkeelle. Saan eläkettä saman verran kuin viimeksi ansiosidonnaista, eli 1100€/kk.

Vierailija
7/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota rahat pois kun kerran tarjotaan. Tylsäähän siellä on istua mutta jos on lyhyt kurssi niin menee se hammasta purren. Jos sulla on netti siellä käytössä niin selaa uutisia, hae töitä, opiskele muuta sillä aikaa kun kouluttaja latelee päivänselvyyksiä. Niin minäkin tein.  Ja tee se suunnitelma ihan itse, ei ole pakko suostua siihen virkaintoilijan versioon.

Kyseessä on lähes 3kk kestävä kurssi, joka tapahtuu tietokoneella kotoa käsin. En edes omista tietokonetta tai kurssin edellyttämiä digitaitoja. Sekin on yhtä tuskaa, kun yritän puhelimella kirjautua työkkärin sivuille hyväksymään noi suunnitelmat. Pankkitunnuksetkin on ollut mulla vasta vuoden verran. Olen 52v.

Vierailija
8/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, kurssiosoituksia ollut joskus viime vuosituhannella.

Vierailija
9/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo, kurssiosoituksia ollut joskus viime vuosituhannella.

Onko näin?

Vierailija
10/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa seuraavalla kerralla kirjoittaa työllistymissuunnitelma itse. Minulta on aina 3. kk välein tehtävän keskustelun päätteeksi kysytty, haluanko kirjoittaa itse suunnitelman. Näin suunnitelmasta ei ainakaan tule virheellinen.

Hänhän sanoi, ettei hänellä ole edellytyksiä kurssille, siis osaaminen ei riitä osallitumaan kurssille.

Vierailija
11/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ne eilen lähetti kirjeen että on kuulemma yrittänyt soittaa? Ei muuten ole. Jos ne siitä sanoo vaadin tekstiehdot ja nostan syytteen.

Vierailija
12/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänhän sanoi, ettei hänellä ole edellytyksiä kurssille, siis osaaminen ei riitä osallitumaan kurssille.

No ehkäpä häntä ei sitten valita kurssille? Ja jos kyse on siitä, että ei ole tietokonetta, niin kannattaa hakea rahaa tietokoneen hankkimista varten. Kuka nykyään ylipäätään pystyy olemaan aktiivinen työnhakija ilman tietokonetta? 52-vuotias ei ole vielä liian vanha oppimaan tietokoneen käyttöä.

Vierailija
13/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on lähes 3kk kestävä kurssi, joka tapahtuu tietokoneella kotoa käsin. En edes omista tietokonetta tai kurssin edellyttämiä digitaitoja. Sekin on yhtä tuskaa, kun yritän puhelimella kirjautua työkkärin sivuille hyväksymään noi suunnitelmat. Pankkitunnuksetkin on ollut mulla vasta vuoden verran. Olen 52v.

No siinä tapauksessa pitäisi varmaan kysyä työkkäriltä, josko jollekin tietotekniikkakurssille pääsisi. Tai hakeutua sellaiselle muuta kautta. Nykyään on tosi vähän sellaisia töitä, joissa pärjäisi ilman asiallisia tietoteknisiä taitoja. Jos ongelmana on vain oman koneen puute, niin kirjastosta voi varata ajan sellaiselle, mutta jos osaaminen tulee esteeksi, niin sitä kyllä kannattaa yrittää hankkia.

Vierailija
14/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin TE:ssä tällä viikolla ja luettelin kurssit ja työpaikat joista olen kiinnistunut. Se hyväksyttiin. Ei ole ollut ongelmaa jos yrittää olla aktiivinen ja senkin voi huijata. Huijaanko vaiko en HHÄHÄ?

Vierailija
15/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on juuri pakottamista, teeskentelet vain tyhmää.

Vierailija
16/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle soittaa sama nainen työkkäristä muutaman kuukauden välein ja puhutaan mitä olen nyt tehnyt tai suunnitellut päästäkseni töihin. Sitten hän kirjoittaa sinne päivitystä (mun suunnitelmaan) ja sanoo että käy netissä se hyväksymässä eli kuittaamassa. Ja minä käyn. Viimeksi oli laittanut kysymättä että voi mennä työharjoitteluun jos se edistää työnsaantia. Laitoin sille sähköpostilla viestin että en halua mihinkään työharjoitteluun, minä tiedän kyllä mitä osaan ja kykenen tekemään, ei tarvi harjotella. Hän sanoi että selvä, hän ottaa sen pois, se ei ole mikään pakko olla siinä. Hän otti sen pois ja minä kävin siellä netissä sen hyväksymässä. Ei mitään ongelmaa.

Ainoa pakollinen suoritettava "tehtävä" mikä pitää aina käydä kuittaamassa on se että "etsin töitä ja menen kurssille jos työkkärissä on joku minulle sopiva" se on vähintä mitä siellä pitää olla.

Ap:lläkö ei ole edes tietokonetta mistä katsoa niitä omia tietojaan? Miten sinä ne sitten hyväksyt? 

Vierailija
17/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkäpä häntä ei sitten valita kurssille? Ja jos kyse on siitä, että ei ole tietokonetta, niin kannattaa hakea rahaa tietokoneen hankkimista varten. Kuka nykyään ylipäätään pystyy olemaan aktiivinen työnhakija ilman tietokonetta? 52-vuotias ei ole vielä liian vanha oppimaan tietokoneen käyttöä.

Mistä muka voi saada rahaa voi hakea tietokoneen hankkimista varten? Ihan itse pitää työttömienkin tällaiset kustantaa.  Sitäpaitsi kirjastoissa voi käyttää konetta ihan ilmaiseksi.

Vierailija
18/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauhoita kaikki puhelut ja keskustelut virkailijoiden kanssa.

Kerro se täysin avoimesti heti keulaan.

Kyse on sinun elämästäsi ja asioistasi.

Ei virkailijan.

Huomaat suuren asennemuutoksen tiskin toisella puolen....

TYökkärin puolelta puhelut nauhoitetaan jo nyt, mikä hyöty on tuplanauhoituksesta?

Vierailija
19/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäristä ruvettiin hätyyttelemään vähän liikaa, niin hoidin itseni sitten eläkkeelle. Saan eläkettä saman verran kuin viimeksi ansiosidonnaista, eli 1100€/kk.

Ikäsi? Miten pääsit eläkkeelle?

Vierailija
20/22 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulle soittaa sama nainen työkkäristä muutaman kuukauden välein ja puhutaan mitä olen nyt tehnyt tai suunnitellut päästäkseni töihin. Sitten hän kirjoittaa sinne päivitystä (mun suunnitelmaan) ja sanoo että käy netissä se hyväksymässä eli kuittaamassa. Ja minä käyn. Viimeksi oli laittanut kysymättä että voi mennä työharjoitteluun jos se edistää työnsaantia. Laitoin sille sähköpostilla viestin että en halua mihinkään työharjoitteluun, minä tiedän kyllä mitä osaan ja kykenen tekemään, ei tarvi harjotella. Hän sanoi että selvä, hän ottaa sen pois, se ei ole mikään pakko olla siinä. Hän otti sen pois ja minä kävin siellä netissä sen hyväksymässä. Ei mitään ongelmaa.

Ainoa pakollinen suoritettava "tehtävä" mikä pitää aina käydä kuittaamassa on se että "etsin töitä ja menen kurssille jos työkkärissä on joku minulle sopiva" se on vähintä mitä siellä pitää olla.

Ap:lläkö ei ole edes tietokonetta mistä katsoa niitä omia tietojaan? Miten sinä ne sitten hyväksyt? 

Missä maassa asut? Suomessa työkkäri ei tarjoa työharjoittelua, se on oppilaitosten opiskelijoille eikä työttömille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan