Lapseton, mikä sinun elämässäsi on tärkein ja merkityksellisin asia?
Minkä arvon puolesta olet valmis näkemään vaivaa, jopa kärsimään epämukavuutta. Kun vanhemman roolia ei ole.
Kommentit (39)
Outo kysymys "minkä arvon"; eiväthän lapsetkaan ole arvoja. Mutta vastauksena: elämässäni tärkein ja merkityksillisin asia on puolisoni, ja sen jälkeen meidän lemmikkieläimemme. Molempien puolesta olen valmis näkemään vaivaa ja kärsimään epämukavuutta.
Vapaus. Omat päätökset ja niiden tuomat ilot kun voi mennä lähes aina ”hetkessä mukana” Pidennetyt päivät merellä. Mökillä, ihan missä vaan. Kaunis oma koti. Ei sotkua. Ei meteliä. Ihan oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenrauha ja siihen liittyvät aktiviteetit kuten meditointi, retriitit, lukeminen ja metsässä samoilu. Elämän hidastaminen, rauhoittaminen ja yksinkertaistaminen ovat sydäntä lähellä. Niiden parissa tulee sellainen olo, että nyt ollaan tärkeän äärellä. Lapsi sotisi kaikkea tätä vastaan.
Pikkulapsiaika kestää vain hetken....
Kuka pikkulapsiajasta on mitään puhunut?
Oma elämä.
Parilla kaverilla on lapsia, ovat enimmäkseen hirveitä. Tiedän mistä jään paitsi. Ja olen erittäin tyytyväinen.
Työn puolesta tietysti tai ehkäpä muotoilen sen itseni kehittämiseksi, koska en tietysti ole riippuvainen juuri tästä työstä, jossa nyt olen. On kyllä onni, kun saa tehdä työtä, josta nauttii ja jolle voi omistautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenrauha ja siihen liittyvät aktiviteetit kuten meditointi, retriitit, lukeminen ja metsässä samoilu. Elämän hidastaminen, rauhoittaminen ja yksinkertaistaminen ovat sydäntä lähellä. Niiden parissa tulee sellainen olo, että nyt ollaan tärkeän äärellä. Lapsi sotisi kaikkea tätä vastaan.
Ketään ei kiinnosta sun latteudet.
Se, että minulla on milloin vain mahdollisuus olla kotona hiljaisuudessa, kun tarvitsen tilaa ja aikaa rauhoittaa mieleni kaikelta härdelliltä. Toinen tärkeä on parisuhdeaika. Perheellisenä tämä ei onnistuisi tai ainakaan niin usein, kuin tarvitsen.
Hengissä selviäminen, ollut lapsuudesta lähtien.
Viinan juonti, ehdottomasti. Hiljaisuus ja oma rauha. Mahdollisuus tehdä sitä mitä itseä huvittaa tai olla tekemättä.
Virta kuluu työhön. Haaveksin siitä, että työskentelisin Japanissa, missä pitkien ylitöiden lomassa syntyisi työromanssi hierarkiassa ylempään bisnesmieheen. Ura ei ole tärkeintä elämässä, mutta tuo eniten sisältöä.
No ei mitään ihmeellistä. Elää vaan tätä elämää päivästä päivään. Oma hyvinvointi kai se tärkein on ja no, nuo koirat myös.
Musta on jännä asia jos lapsellisten elämä ei ole ennen lasta ollut merkityksellistä. Tai kai sitä sitten lapsen hankkiikin.. sääli jos pitää about 30v elää merkityksetöntä elämää, itse olen onnekas kun koen jokaisen päivän merkitykselliseksi.
Työni julkisen terveydenhuollon parissa. Käytän myös suuren osan vapaa-aikaani, vapaaehtoisesti, erilaisiin alan kehityshankkeisiin. Olen toivonut myös saavani perheen, mutta tähän mennessä ei ole onnistunut.
Seksi ja erotiikka eri muodoissaan.
Terveys ja lapsettomana vapaus, ettei ole 'sidottu' mihinkään, vaan voi tehdä itsekkäitäkin päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Musta on jännä asia jos lapsellisten elämä ei ole ennen lasta ollut merkityksellistä. Tai kai sitä sitten lapsen hankkiikin.. sääli jos pitää about 30v elää merkityksetöntä elämää, itse olen onnekas kun koen jokaisen päivän merkitykselliseksi.
Tämä kanssa nostaa mun kulmakarvoja. Helkkari minkä taakan nämä työntävät lastensa hartioille!
Ehkä jotkut ihmiset vaan ovat tyhjiä sisältä.
Jotenkin outo kysymys ihan kuin lapsia omaaville lapset olisi se elämän tärkein juttu ja ihan kuin lapsettomalla olisi jotain lasten tilalla, niin kuin sillä olisi joki varattu paikka jonka lapseton täyttää jollain muulla kuin lapsilla.
Oman siskoni ainoa elämän sisältä olivat sitten lapset. Surullista katsoa, kun lapset ovat kohta lentämässä pesästään ja sisko pitää kiinni kynsin hampain aivan paniikissa, koska sitten kun ovat lähteneet, ikää on 48 v ja elämässä ei olekaan enää juuri mitään :(