Työttömän hiilijalanjälki on kaikkein pienin kun rahat riittävät vain ruokaan? Ei ole kulutusta.
Eikö näin ole? Ei turhaa ajoa omalla autolla, vaan bisset haetaan vaimon pyörällä ja jos hyvin käy niin vaimo polkee.
Kommentit (50)
No nii-i!!!
Ja mietipä. Me vielä käydään jalan hakemassa ylijäämäruokaa, tähteitä joka muuten menisi roskiin.
Jos muovipussissa on reikä, niin se teipataan.
Sen lisäksi ilmaiseksi omalla vapaa-ajalla siivotaan maastoa tölkeistä ja pulloista, tongitaan vielä roskiksetkin että jätekuorma pienenisi!
Kuka muu rakastaa ja huolehtii maapallosta näin täysivaltaisesti?!? Kuka muu parsii vielä omat sukkansa?!? Et ainakaan sinä työssäkäyvä!! Teidän pitäisi maksaa meille!!!
Vierailija kirjoitti:
No nii-i!!!
Ja mietipä. Me vielä käydään jalan hakemassa ylijäämäruokaa, tähteitä joka muuten menisi roskiin.
Jos muovipussissa on reikä, niin se teipataan.
Sen lisäksi ilmaiseksi omalla vapaa-ajalla siivotaan maastoa tölkeistä ja pulloista, tongitaan vielä roskiksetkin että jätekuorma pienenisi!
Kuka muu rakastaa ja huolehtii maapallosta näin täysivaltaisesti?!? Kuka muu parsii vielä omat sukkansa?!? Et ainakaan sinä työssäkäyvä!! Teidän pitäisi maksaa meille!!!
Miten niin pitäisi maksaa, mehän maksamme.
Joo. Länsimaisen ihmisen hiilijalan jälki on liian iso.
Ei se työttömänkään ruoka tyhjästä ilmasta ilmesty vaan hiilijalanjälki se on silläkin. Jos työtön syö enimmäkseen itse valmistamaansa kasvisruokaa kotimaisista tuotteista, niin hiilijalanjälki on pienempi kuin toisella työttömällä joka syö vaikkapa kotimaisia eineksiä ja lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutoksen murhenäytelmän elävät ja kokevat vain tulevat sukupolvet.
Sikäli mikäli tulevia sukupolvia on edes koskaan olemassa!
Höpsis. Jos ilmasto lämpiää, Suomi vain hyötyy siitä. Metsä kasvaa ja maatalous kannattaa paremmin. Lämmityskulutkin pienenevät.
Ja sitten pakkasten jäätyä muistoksi vain tänne pesiytyy joku etelän ötökkä, joka syö pellot tyhjiksi. Ja metsän puihin tulee joku kasvitauti, joka ei täällä nyt vielä voi olla kun on sentään talvet olemassa. Mustikka ja muut metsämatjat katoavat. Lämpimiin järviin ja jokiin tulee vieraslajeja niin kasvi- kuin eläinkunnastakin ja uiminen ja kalastus saadaan unohtaa. Mutta onpahan pienemmät lämmityskulut!
Keiden luulette kustantavan näiden työttömien olemassa olemisen ja oleskelun?
Vähempi kuluisi luonnonvaroja, jos näitä joutenolijoita ei olisi ollenkaan.
Se hyvä puoli mun työttömyydestä on ainakin ollut luonnolle, että ajan autolla huomattavasti vähemmän kuin töissä ollessani. Mun työmatka oli monta vuotta yhteensä lähes 100 kilometriä viitenä päivänä viikossa. Nyt tulee kuljettua autolla lähinnä kirkonkylälle kauppaan, jonne on alle 15 km. Muutenkin kuluttamiseni on vähentynyt, ja mulla on ollut aiempaa enemmän aikaa ottaa selvää ympäristöasioista.
Monet työttömät ostavat paljon punalaputettuja alennustuotteita kaupasta. Osa hakee ruokajaosta kaupoista lahjoitettua päiväysvanhaa ruokaa. Työttömät siis vähentävät ruokahävikkiä! Toki on muitakin ihmisiä, jotka toimivat näin.
Kun rahaa on aiempaa vähemmän käytössä, myös kulutusta on vähennettävä.
Luonto kiittää.
up