Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiysneuvolaan meno stressaa :( (kiloista asiaa)

Vierailija
26.05.2006 |

Olen lihonut parissa vuodessa 20kg. Nyt painoni on 78kg (olen 170 pitkä). Paino on noussut jotenkin salakavalasti, vaikka joka päivä teen pitkiä kävelylenkkejä ja käyn jumpassa muutaman kerran viikossa. Irtoihraa ei siis juuri ole, mutta kiloja kyllä.

Kävin äitiysneuvolassa ensimmäisen kerran huhtikuun puolessa välissä ja nyt olisi toinen kerta edessä. Stressaa kauheasti kun neuvolan täti oli todella huolissaan tästä kilomäärästä ja jaksoi siitä pauhata.

Olen ekan neuvolakerran jälkeen syönyt todella terveellisesti...tosin pahoinvointiakin on ollut, enkä ole mitään herkkuja pistänyt naamaani. Vaa' alle en uskalla edes mennä kotona.

Kuvittelin, että neuvolakäynnit ovat mukavia ja voin jutella asioista, mutta asia enemmänkin kammoksuttaa :(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt lainkaan pahana painona.

Vierailija
22/25 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 25 kg ylipainoinen alkaessani odottaa nuorimmaistani. Terkkari oli asiallinen ja painoasiaa ei mitenkään korostettu missään vaiheessa, tosin mulle tuli koko raskauden aikana vaan 8 kg eli ihan sopivasti ylipainoiselle.

Ihmettää muutenkin, miksi Suomessa niin korostetusti kytätään neuvolassa sitä painoa. Tärkeintähän siinä on huomata suuret painonmuutokset, jotta voi tunnistaa sitten mahdolliset ongelmat raskaudessa, ei senhetkinen BMI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun painoindeksi on äitiysneuvolaan mennessä ollut aina 18,5-19,5, mutta oon onnistunut kaikissa kolmessa raskaudessa lihomaan 15 kiloa, pienelle ihmiselle aika paljon. Tädit, joka kerta eri, ovat asiaa ihmetelleet ja huomautelleet, olen aina sanonut, että ne lähtevät kyllä ajan ja imetyksen myötä pois. Niinpä, aina imetyksen lopulla BMI on ollut 18 luokkaa. Jostain syystä kerään kiloja raskauksissa, vaikka syön normaalisti ja liikun paljon.

Vierailija
24/25 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen raskauden alussa painoin 60kg (pituus 164cm) ja th jaksoi vaahdota koko ajan, että " on se hyvä ettei sinulla kuitenkaan ole TÄMÄN ENEMPÄÄ TÄTÄ YLIPAINOA" .

Nyt ole viime syksynä lihonut 7kg (kova stressi + tuli syötyä liikaa) ja painan noin 70-71kg. Olen siis selvästi ylipainoinen.

Haluaisin kovasti tulla raskaaksi tässä vuoden sisällä. Kuitenkin stressaa se, että kun jo edellisessä raskaudessa (jonka alkaessa painoin 10kg vähemmän) terkka oli koko ajan paasaamassa ylikiloista. Mitä sitten nyt? Edellisessä raskaudessa en uskaltanut neuvolapäivinä edes juoda vettä ennen puntariin menoa ja yleensä itkin aina käyntien jälkeen.

Nythän sillä eukolla vasta onkin aihetta melskata painosta! Mutta kestänkö minä sitä? Olen jo pohtinut, olisko yksityinen neuvola inhimillisempi. Tiedän kyllä, että olen paksu, mutta ei se nalkuttamalla parane.

Vierailija
25/25 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikkei olekaan ku 5kg ylipainoo niin eikö ole hyvä ku puututaan ajoissa. Niitä liika kiloja voi kohta olla se 30...

ja tiedän yhtä hyvin miten syödä terveellisesti tai laihtua. Joten informaation tyrkyttäminen ei auta ollenkaan. Eikä minulle ainakaan " yhtäkkiä tule 30kg" - kyllä sellaisen painon kertyminen on jo ihan toinen juttu kuin se, että syö liian isoja annoksia kotiruokaa, mutta kuitenkin vielä " kohtuuden rajoissa" .

- ei ap -