Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummalle puolelle menet jos EV.LUT jakaantuu?

Vierailija
26.06.2019 |

Konservatiivien vai radikaalien?

Kummalle puolelle menet jos EV.LUT jakaantuu?

Vaihtoehdot

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää, että konservatiivit nyt enemmistö :O

No eihän siinä ole kuin muut.

Vierailija
22/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviseurat pitäs saada äänestämään:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

666.666.666. kirjoitti:

seuraan Päiviä hamaan loppuun asti. Vaikka helvetin liekkeihin!!

Minä seuraan Jeesusta ja otan oppia myös hänen apostoleiltaan, jotka monta kirjettä ovat Jeesuksen seurakunnalle kirjoittaneet.

Vierailija
24/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kirkko jakautuisi kahtia, myös kirkon omaisuus pitäisi jakaa, koska kaikki jäsenet ovat maksaneet kirkollisveroja. En kuitenkaan usko tällä hetkellä, että kirkko olisi jakaantumassa ainakaan kovin pian.

Osalla lahkoista on jo omat salinsa.

Vierailija
25/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkäähän!

Vierailija
26/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää, että konservatiivit nyt enemmistö :O

Olisi laitettu vaihtoehdoiksi lahkot ja normaalit...

Vierailija
27/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa on paljon tyyppejä, jotka eivät ajattele näitä asioita ollenkaan. Heillä on ihan omat ajatukset, puolet on ihan huuhaata tyyliin horoskooppi, ja sitten ehkä joku yksi ajatus Raamatustakin.

Itse kun olen näitä asioita miettinyt aina, olen vähän kummissani, miten joku ei halua tietää, mitä ajattelee ja uskoo. SE on sellaista epämääräistä: "kai mä jollain omalla tavallani uskon, en oikein tiedä tai osaa selittää..." Miten tällainen voi kelvata kenellekään? 

Vierailija
28/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa on paljon tyyppejä, jotka eivät ajattele näitä asioita ollenkaan. Heillä on ihan omat ajatukset, puolet on ihan huuhaata tyyliin horoskooppi, ja sitten ehkä joku yksi ajatus Raamatustakin.

Itse kun olen näitä asioita miettinyt aina, olen vähän kummissani, miten joku ei halua tietää, mitä ajattelee ja uskoo. SE on sellaista epämääräistä: "kai mä jollain omalla tavallani uskon, en oikein tiedä tai osaa selittää..." Miten tällainen voi kelvata kenellekään? 

Kyllä. Monet kuuluu kirkkoon laiskuuttaan tai vähän varmuuden vuoksi?

Vierailija
29/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen radikaalit? Olisi edes järkevät vaihtoehdot: vaikkapa konservatiivit ja liberaalit. Mutta radikaalit???? Mitä radikaalia on siinä, että haluaa kirkon keskeisimmän sanoman (lähimmäisen rakkaus) koskevan kaikkia ihmisiä, ei vain valikoitua päiviräsästen joukkoa?

Vierailija
30/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen radikaalit? Olisi edes järkevät vaihtoehdot: vaikkapa konservatiivit ja liberaalit. Mutta radikaalit???? Mitä radikaalia on siinä, että haluaa kirkon keskeisimmän sanoman (lähimmäisen rakkaus) koskevan kaikkia ihmisiä, ei vain valikoitua päiviräsästen joukkoa?[/quote

Totta et vaihtoehdot on vähän erikoiset.

Mutta, miten kukaan voi sanoa, että lähimmäisen rakkaus koskisi vain räsäsläisiä? Et ole lukenut Päivin ajatuksia, pelkät sensaatiohakuiset lööpit? 

Lähimmäisen rakkaus koskee ihan kaikkia, niin homoja kuin Päivejäkin <3

Siitä sitten voi olla eri näkemyksiä, mitä se rakkaus on. Konservatiivit ajattelee, että on oikein ja rakkaudellista olla tuudittamatta seksuaalikirjolaisia siihen, että on täysin hyvä juttu, että vaikkapa tänään hässii naisen kanssa, huomenna miehen, ja ylihuomenna molempien kanssa. Ei kaiken hyväksyminen ole minusta oikeaa rakkautta.

Asiat voi tietenkin sanoa kauniimmin tai rumemmin, voi kunpa osaisimme sanoa kauniisti!

Vierailija
31/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, olen eronnut kirkosta jo ennen kuin nämä hulluudet alkoi.

Vierailija
32/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty vastaamaan kun ei ole kaikkia vaihtoehtoja.

Vierailija
33/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin konservatiivit johdossa...

Vierailija
34/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän roikkuu suhteessa paljon lestadiolaisia.  He kun koneella saavat näpelöidä, muttei telkkaria katsella.  ( mikä on outoa).  Siksi konservatiivit täällä enemmistönä,  Mielestäni jokainen saa rakastaa ja olla suhteessa kehen tahansa täysi-ikäiseen ja täysivaltaiseen ihmiseen.  Miksi se minua vaivaisi?

Vierailija
35/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirkko päättää jatkaa syrjintää, siltä on otettava pois vihki- ja verotusoikeus.

Vierailija
36/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en kuuluu kirkkoon, ei tarvitse miettiä.

En kannata uskontoja jotka vihaavat minua, koska olen nainen, joten enpä ainakaan konservatiiviseen puoleen menisi jos jäsen olisin, yhtälailla voisin kääntyä muslimiksi ja paketoida itteni mustaan kaapuun ja ottaa miehiltä pataan riemuiten.

Vierailija
37/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ap:n pään sisällä jakaantuu.