Kummalle puolelle menet jos EV.LUT jakaantuu?
Kommentit (37)
Suviseurat pitäs saada äänestämään:)
666.666.666. kirjoitti:
seuraan Päiviä hamaan loppuun asti. Vaikka helvetin liekkeihin!!
Minä seuraan Jeesusta ja otan oppia myös hänen apostoleiltaan, jotka monta kirjettä ovat Jeesuksen seurakunnalle kirjoittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos kirkko jakautuisi kahtia, myös kirkon omaisuus pitäisi jakaa, koska kaikki jäsenet ovat maksaneet kirkollisveroja. En kuitenkaan usko tällä hetkellä, että kirkko olisi jakaantumassa ainakaan kovin pian.
Osalla lahkoista on jo omat salinsa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää, että konservatiivit nyt enemmistö :O
Olisi laitettu vaihtoehdoiksi lahkot ja normaalit...
Kirkossa on paljon tyyppejä, jotka eivät ajattele näitä asioita ollenkaan. Heillä on ihan omat ajatukset, puolet on ihan huuhaata tyyliin horoskooppi, ja sitten ehkä joku yksi ajatus Raamatustakin.
Itse kun olen näitä asioita miettinyt aina, olen vähän kummissani, miten joku ei halua tietää, mitä ajattelee ja uskoo. SE on sellaista epämääräistä: "kai mä jollain omalla tavallani uskon, en oikein tiedä tai osaa selittää..." Miten tällainen voi kelvata kenellekään?
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa on paljon tyyppejä, jotka eivät ajattele näitä asioita ollenkaan. Heillä on ihan omat ajatukset, puolet on ihan huuhaata tyyliin horoskooppi, ja sitten ehkä joku yksi ajatus Raamatustakin.
Itse kun olen näitä asioita miettinyt aina, olen vähän kummissani, miten joku ei halua tietää, mitä ajattelee ja uskoo. SE on sellaista epämääräistä: "kai mä jollain omalla tavallani uskon, en oikein tiedä tai osaa selittää..." Miten tällainen voi kelvata kenellekään?
Kyllä. Monet kuuluu kirkkoon laiskuuttaan tai vähän varmuuden vuoksi?
Mikä ihmeen radikaalit? Olisi edes järkevät vaihtoehdot: vaikkapa konservatiivit ja liberaalit. Mutta radikaalit???? Mitä radikaalia on siinä, että haluaa kirkon keskeisimmän sanoman (lähimmäisen rakkaus) koskevan kaikkia ihmisiä, ei vain valikoitua päiviräsästen joukkoa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen radikaalit? Olisi edes järkevät vaihtoehdot: vaikkapa konservatiivit ja liberaalit. Mutta radikaalit???? Mitä radikaalia on siinä, että haluaa kirkon keskeisimmän sanoman (lähimmäisen rakkaus) koskevan kaikkia ihmisiä, ei vain valikoitua päiviräsästen joukkoa?[/quote
Totta et vaihtoehdot on vähän erikoiset.
Mutta, miten kukaan voi sanoa, että lähimmäisen rakkaus koskisi vain räsäsläisiä? Et ole lukenut Päivin ajatuksia, pelkät sensaatiohakuiset lööpit?
Lähimmäisen rakkaus koskee ihan kaikkia, niin homoja kuin Päivejäkin <3
Siitä sitten voi olla eri näkemyksiä, mitä se rakkaus on. Konservatiivit ajattelee, että on oikein ja rakkaudellista olla tuudittamatta seksuaalikirjolaisia siihen, että on täysin hyvä juttu, että vaikkapa tänään hässii naisen kanssa, huomenna miehen, ja ylihuomenna molempien kanssa. Ei kaiken hyväksyminen ole minusta oikeaa rakkautta.
Asiat voi tietenkin sanoa kauniimmin tai rumemmin, voi kunpa osaisimme sanoa kauniisti!
Luojan kiitos, olen eronnut kirkosta jo ennen kuin nämä hulluudet alkoi.
En pysty vastaamaan kun ei ole kaikkia vaihtoehtoja.
Vieläkin konservatiivit johdossa...
Täällähän roikkuu suhteessa paljon lestadiolaisia. He kun koneella saavat näpelöidä, muttei telkkaria katsella. ( mikä on outoa). Siksi konservatiivit täällä enemmistönä, Mielestäni jokainen saa rakastaa ja olla suhteessa kehen tahansa täysi-ikäiseen ja täysivaltaiseen ihmiseen. Miksi se minua vaivaisi?
Jos kirkko päättää jatkaa syrjintää, siltä on otettava pois vihki- ja verotusoikeus.
Onneksi en kuuluu kirkkoon, ei tarvitse miettiä.
En kannata uskontoja jotka vihaavat minua, koska olen nainen, joten enpä ainakaan konservatiiviseen puoleen menisi jos jäsen olisin, yhtälailla voisin kääntyä muslimiksi ja paketoida itteni mustaan kaapuun ja ottaa miehiltä pataan riemuiten.
Ainoastaan ap:n pään sisällä jakaantuu.
No eihän siinä ole kuin muut.