Lue keskustelun säännöt.
Miksi suomalaiset ovat niin hirvittäviä nimirasisteja??
26.05.2006 |
Suomalaiselle lapselle vain suomalainen nimi. MIKSI? Ei tämä ole muualla maailmassa ongelma. Miksi se on suomalaisille niin vaikeaa??
Kommentit (25)
että nimeksi saa antaa vain mattia ja maijaa? Alkoi pelottaa, pitääkö vauvasta tehdä matti tai maija... :S
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla on harvinainen sukunimi. Postia tulee jos vaikka millä versiolla ja lähes joka paikassa saa tavata. Silti olen nimestäni ylpeä. En haluaisi olla Virtanen tai Korhonen tms. (Yhtään näitä nimiä väheksymättä kuitenkaan.) Ei kannata automaattisesti ajatella, että erikoinen nimi on kantajalleen rasite.
mm. Ngirngemelas ja Abdulaye jotka ovat yhtä ULKOMAALAISIA nimiä kuin Maximus!
Vierailija:
Olen samaa mieltä. Lisäksi jotkut karsastavat hirveästi, että ei saa olla " vierasta" kirjainta. Kuinkas vaikea nimi vaikka Daavid/David on? Pidempi muoto lienee allakassakin. Tai Gabriel? Sekin lienee allakassa. Hugon osaa jokainen, tuskin kukaan kirjoittaisi " Huuko" :D Yhden Hugon jopa tunnen, naapurin 90v paappa eli ei ihan uutuusnimi sekään...
Se tosiaan on sitten erikseen, jos puoliväkisin tehdään kirjoitusasusta erilainen vaikka lausunta säilyy samanlaisena...