Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
7021/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko että suulliseen kokeeseen on ennakkomateriaalina 2 artikkelia ja sanalista.

Maisteriin?

Vierailija
7022/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen 1.varasijalla todistusvalinnassa... Ja ei tullut kutsua 2.vaiheeseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7023/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä Jyväskylään avoimen väylässä hakeneita? Paljon teillä pisteitä opintojen perusteella? Näinköhän tieto siitä tulee vasta 15.7...

Vierailija
7024/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi itku, eihän tämän elämän nyt näin pitänyt mennä.

Jaksamista kaikille muillekin jotka jäivät ilman kutsua ja heille jotka toisesta vaiheesta karsiutuvat. On ollut ihan hullu kevät, tämän jälkeen ei normaali pääsykoekevät tunnu lainkaan pahalta.

Syksyllä (ja keväällä) ylppärikorotuksia ja lisää avoimen opintoja. Ihan kiva päästä tekemään kunnon suunnitelmaa tulevalle vuodelle, vaikkei suunnittelma nyt se toivottu olekaan. Nautitaanhan kesästä!

Joo no, mä en enää tiedä mitään teen. Psykan aineopinnot tehty ja toiskertalainen. Ilmottauduin kyllä kirjotuksiin varmuuden vuoksi. Olen kironnut sitä, että viime syksynä myöhästynyt ilmottautuminen ei mennyt läpi ja sitten sanottiin ettei ole hyötyä. Ja nyt olisi yhtäkkiä ollutkin! Tuntuu ettei edes tuuri suosi tässä prosessissa ollenkaan.

Vierailija
7025/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nönnönnöö kirjoitti:

Miksi ne ei voi lähettää tietoa, että koepisteet eivät riittäneet jatkoon pääsemiseen?

No älä muuta sano!!! Olisi kiva saada kunnon varmuus siitä, että jatkoon ei nyt päästy ja sillä selvä. Haluan myös tietää pisteeni ja pisterajat. Helvetti soikoon onko liikaa pyydetty?

Vierailija
7026/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olen 1.varasijalla todistusvalinnassa... Ja ei tullut kutsua 2.vaiheeseen

Hyvä mahis sulla

Vierailija
7027/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen muistutan kaikkia, että psykologiaa voi opiskella niin monessa muussakin koulutuksessa kuin just psykologin lailliseen pätevyyteen tähtäväässä koulutuksessa.

Terv. Se, joka hakenut jo v 2009 lähtien, mutta opiskellut toisen psykologian alaan kuuluvan koulutuksen ja olen tehnyt työkseni loppujen lopuksi mielekkäämpiä ja monipuolisempia töitä kuin olisin tehnyt psykologina.

Vierailija
7028/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs asia jonka luultavasti teen lähiaikoina on kantelu tästä prosessista - mikään muu ala ei supistanut pääsykoehakua 7 %:in. Perustelut myös erittäin hatarat, kun esim. koulutkin voitiin avata.

Vierailija
7029/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköposti ammottaa tyhjyyttä... ei vittujen kevät kaikkeni tein

Vierailija
7030/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mahis sulla

Niin, en oikein tiedä.. Kyllä on aikaisempinakin vuosina porukka jäänyt 1.sijalle kärkkymään :/ On tuo kuitenkin todellakin parempi kun ei mitään! Mielelläni olisin silti vielä koemahdollisuuden ottanut.

Vierailija
7031/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä katsonut sähköpostiin. Nyt tuntuu oikeestaan hyvältä jos ei ole kutsua tullut ... Ei mulla ole nyt mahdollisuutta alkaa jotain sanalistaa ja kahta artikkelia pänttäämään😬oon huomenna töissäkin... toki lukisin ko viimestä päivää jos oisin toisessa vaiheessa mukana mutta... tää kevät oli muutanki niin huono kun ei voinut vapaapäiviäkään yhtään suunnitella.

Vierailija
7032/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen muistutan kaikkia, että psykologiaa voi opiskella niin monessa muussakin koulutuksessa kuin just psykologin lailliseen pätevyyteen tähtäväässä koulutuksessa.

Terv. Se, joka hakenut jo v 2009 lähtien, mutta opiskellut toisen psykologian alaan kuuluvan koulutuksen ja olen tehnyt työkseni loppujen lopuksi mielekkäämpiä ja monipuolisempia töitä kuin olisin tehnyt psykologina.

Mitä tarkalleen ottaen olet opiskellut?

Vierailija
7033/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä psykologian (kandi+maisteri) korkeakouluväylä ainoa, jolla voi päästä psykologian tutkijaksi?

Vierailija
7034/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ollut ihan kreisi kevät ja ennen kun alan suuntautumaan ensi vuoteen ja seuraavaan yritykseen, niin täytyy käsitellä tää tän keväinen ruljanssi. Valintaperusteiden muutokset ja AMK-koe... päällimäiseksi tunteeksi tästä keväästä on jäänyt absurdiuus. Psykasta on jo ilmeisesti tehtykin jonkun verran valituksia ja kanteluita, en ole siis ainoa tästä kaikesta hämmentynyt ja vähän ärtynytkin... AMK-kokeessa oli vielä psykan kannalta esim. se häröily, että kaikki apuvälineet (laskimet, sanakirjat yms.) oli kielletty, vaikka niiden käyttöä on mahdotonta tarkistaa. Toi viimeistään pisti mut miettimään, että ollaanko siellä ihan kartalla... olisi ollut yksinkertaisempaa, ja ennen kaikkea tasa-arvoisempaa olla laittamatta tollasta erityisehtoa. Toivon, että jos joku muu on kokenut näitä samoja fiiliksiä tänä keväänä, tästä kaikesta, käyttää vähän aikaa huolellisen valituksen tekemiseen, eikä vaan alistu, muuten ollaan heittopusseja, joita saa kohdella vaikka minkälaisilla päättömillä perusteilla. Ollaan ansaittu edes rehti kisa, ja sellainen missä ei myöskään valintaperusteet muutu lennossa ainakaan noin radikaalisti. Mun mielestä pitää myös vaatia, että saa tietää pisteensä, ja voi ne itse tarkistaa, jotta tietää, mistä jäi kiinni, eli tehtävät ja ratkaisut julkisiksi. Tsempit ihan kaikille jatkoon <3

Vierailija
7035/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka pohti psykoterapeutin koulutusta ilman psykologin koulutusta ni voit esim

sairaanhoitajana tai sosiaalityöntekijänä opiskella psykoterapeutiksi. Kukaan muu ei välitä siitä onko sulla psykologin pohjakoulutus vai ei kuin psykologit itse. Kaikille muille psykoterapeutti on psykoterapeutti😊ihan arvostettuja ovat.

Vierailija
7036/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä psykologian (kandi+maisteri) korkeakouluväylä ainoa, jolla voi päästä psykologian tutkijaksi?

Ei

Vierailija
7037/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jyväskylän avoimesta pääsee myös. Ja varmasti riittävän mielenkiintoista tutkimusta voi tehdä esim. yleisen kasvatustieteen maisteri + psykan aineopinnot.

Vierailija
7038/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä Jyväskylään avoimen väylässä hakeneita? Paljon teillä pisteitä opintojen perusteella? Näinköhän tieto siitä tulee vasta 15.7...

Onko Jyväskylään vielä avoimen väylä olemassa? Siis erillishaku avoimen opintoja jo suorittaneille?

Vierailija
7039/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Jyväskylän avoimen väylästä. Ei sentään avoimesta yliopistosta suoraan. :)

Vierailija
7040/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika tunteiden vuoristorataa: ensin valtava innostus kutsusta jatkoon, mutta nyt hiipii taas vanha tuttu epätoivo kun pitäisi omaksua nuo artikkelit (töiden ohella) ja vain 8 kysymystä esitetään, eli ei saa taaskaan kovin kummosesti mokailla! Tällä kertaa tosin todetaan "Kokeessa saa käyttää ennakkomateriaaleja ja muita materiaaleja."

Pakko yrittää vain parhaansa :)

Ketju on lukittu.