Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
6961/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kutsu yhteisvalintaan. Tuo oli muotoiltu kutsuksi, eli eri pohja kokonaan jos ei kutsuta.

Koe meni minulla hyvin vanhoilla tiedoilla: ei virheitä tiedossa ja vastasin kaikkeen. Etiikasta en mene sanomaan mitään omalta osaltani. Yleisesti tuollaisia osioita ei pitäisi mielestäni käyttää, kun sisältö (väittämän sisältämä eettinen näkökulma) ei ole yleisesti tiedossa eikä sitä missään kokeeseen liittyen annetakaan.

Ja ne amk-pääsykokeet pitäisi saada julki: en pidä salausperustetta oikeudellisesti kestävänä.

Vierailija
6962/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi tajuta miksi ei. Varmaan ostensibly xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6963/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voisitteko kutsun saaneet kertoa, liittyykö se yhteishakuun vai maisteriin?

Vierailija
6964/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin yhteishaku

Vierailija
6965/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotain hyvää tässä ettei kutsua näytä tippuvan: eipähän joudu osallistumaan suulliseen kokeeseen joka kuulostaa tosi stressaavalta. :o

Vierailija
6966/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei lukeeko siinä pisteet? Mä oon melko varma että mulla meni vaan alle 5 väärin, mutta ei kuulu kutsua :D

Ei kuulemma lue pisteitä, outoa kyllä. Ja siis kyllä ymmärsin että ihan tässä tunnin sisällä tullut, eli varmaan tulee tiputellen.

Luulisin että 5 väärin on liikaa, mutta riippunee missä osioissa.

Vierailija
6967/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tänäkään vuonna :'( ... Onnea niille jotka saivat kutsun.

Vierailija
6968/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette pääse tänä vuonna psykologiaan niin miettikää myös muita vaihtoehtoja, jossa voi opiskella psykologiaa Suomessa:

- sosiaalipsykologia (useita eri paikkakuntia)

- johtamisen psykologia/soveltava psykologia (Rovaniemi)

- psykologia (fm, Jyväskylä)

- kasvatuspsykologia (Oulu, kandivaiheen pääaineopinnot yleisessä psykologiassa)

Näin myös minä tein heti ensimmäisestä kerrasta lähtien, v. 2019. Ei se silti estä minua hakemasta melkein joka vuosi, jotta saisi vielä psykologipätevyyden. Mutta eipä ainakaan tule välivuosia ja koko ajan olen saanut opiskella psykologiaa ja tehdä ihmisläheistä työtä. Ja mikä tärkeintä, jos nyt joskus pääsisin psykologiaan opiskelemaan, tiedän varmasti, mitä se on opintojen ja työkokemuksen kautta verrattuna itseeni v 2009 ylioppilaana, L-psykologian kirjoittaneena, alueen erityismaininnan saaneena.

Ps. Hyvä, jos ministereihinkin joku on ottanut yhteyttä, mutta suosittelen mieluummin myös itse opetusministeriin yhteyden ottamista.

Pss. Tätäkin vaikuttamistyötä olen tehnyt jo yli 10 v ajan, että psykologian koulutuspaikkoja pitäisi lisätä. Työ jatkuu ja tulevaisuudessa tarvitaan kaikenlaisten ihmisosaajien osaamista (ei vain laillistettujen kliinisten psykologien).

Kiitos vinkistä :). Tiedätkö pääseekö noista mistään jatkamaan luontevasti psykoterapeutiksi?

Kyllä, noista pääsee. Kannattaa katsoa psykoterapeuttikoulutuksen vaatimukset. Itsekin voisin jatkaa siihen, ellei se maksaisi 20 000e.

Vierailija
6969/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kutsu joltain tietyltä yliopistolta osoitettu?

Vierailija
6970/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakiko amk kokeella kukaan logopediaan? Onko sieltä kuulunut?

Vierailija
6971/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi haluaisin tietää mikä mulla meni niin pahasti pieleen, kun ajattelin että meni erityisen hyvin D: saiko kaikki kutsun siis tollon 16:38

Vierailija
6972/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jo defenssit täällä päällä ja toiveajattelen, että joku täällä vaan trollaa ja laittaa kutsuviestejä. Koe meni mulla mun mielestä tosi hyvin, hieman petyn jos en tokaan vaiheeseen pääse :/

Vierailija
6973/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kaikille tuli minuutilleen samaan aikaan? Ehtiikö kukaan ilouutistaan juhliva vastata tähän? 

Vierailija
6974/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan kutsur tulleet??

Vierailija
6975/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki saaneet samaan aikaan? Eiköhän se sitten ollut siinä. Tähän ketjuun tuskin kirjoittaa kaikki hakijat, ja tosi moni on saanut jo kutsun hyvin samoihin aikoihin. Harmittaa ja hämmästyttää. Mutta ei tästä lannistuta :)

Vierailija
6976/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis joo tää mun kaveri haki kandiin.

Vierailija
6977/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan törmännyt kutsuttuihin muualla kuin täällä? Lukeeko esim. Jodelissa mitään? Itse yritän muualta somesta löytää jonkun luotettavan lähteen, että joku oikeasti sai kutsun, mutten löydä.

Vierailija
6978/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jo defenssit täällä päällä ja toiveajattelen, että joku täällä vaan trollaa ja laittaa kutsuviestejä. Koe meni mulla mun mielestä tosi hyvin, hieman petyn jos en tokaan vaiheeseen pääse :/

Sama, itsekin koin kokeen menneen aikalailla putkeen. Harmittaa kyllä vietävästi, jos en pääse tokaan vaiheeseen! 

Vierailija
6979/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun voi edes nähdä pisteitään vaikka syöttää hakijanumeron tonne Helsingin Yliopiston sivulle. Siihen ei tule mitään kohteita.

Vierailija
6980/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelatkaa sitä että me ollaan voitu olla oikeesti tasapisteissä ja arvalla joku muu valittu :D huraa

Ketju on lukittu.