Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
6941/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen näköinen viesti, että siinä kerrottais myös, jos ei päässyt? Samaan tapaan kuin lääkiksen kokeessa?

Vierailija
6942/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekki tuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6943/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onnea teille kakkosvaiheeseen päässeille! Tästä voi sitten kohta lähteä ulos rauhoittumaan, nuolemaan haavojaan ja miettimään että mikä meni pieleen.

Kertokaa myös teidän pisteet jos vaan mahdollista!!!

Onnea vielä. Hienon työn olette tehneet.

Vierailija
6944/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonii! Tänne ei tulit kutsua, saa varmaan heittää hyvästit 😫

Sama täällä :( ...Tuliko teidän kutsut maisteriin vai yhteishakuun liittyen?

Vierailija
6945/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUTSU!!!

Vierailija
6946/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonii! Tänne ei tulit kutsua, saa varmaan heittää hyvästit 😫

Mullekaan ei ole tullut kutsua :( Onkohan mahdollista, että ne tulee eri aikoihin?

Vierailija
6947/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on minulle 4. hakukerta ja hain nyt myös muualle, ja pääsin todistuksella logopediaan. Ajattelin, että voisin lukea itseni myöhemmin psykoterapeutiksi. Vaikka psykologin pohjakoulutus on varmastikin arvostetumpi psykoterapeutiksi hakeutuessa, tuntuu, että nyt pitäis jo päästä elämässä eteenpäin. Onko täällä muita, jotka ovat myös miettineet, että hakeutuvat psykoterapeutiksi jollain muulla pohjakoulutuksella, kun psykologiksi on niin hankala päästä? Tietääkö joku, ovatko ei-psykiatri/psykologipohjaiset psykoterapeutit yhtä arvostettuja kuin psykologi- ja psykiatripohjaiset vai ei? Tiedän, että on aika tyhmää arvottaa terapeuttia pohjakoulutuksen perusteella, mutta kävi mielessä.

Vierailija
6948/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette pääse tänä vuonna psykologiaan niin miettikää myös muita vaihtoehtoja, jossa voi opiskella psykologiaa Suomessa:

- sosiaalipsykologia (useita eri paikkakuntia)

- johtamisen psykologia/soveltava psykologia (Rovaniemi)

- psykologia (fm, Jyväskylä)

- kasvatuspsykologia (Oulu, kandivaiheen pääaineopinnot yleisessä psykologiassa)

Näin myös minä tein heti ensimmäisestä kerrasta lähtien, v. 2019. Ei se silti estä minua hakemasta melkein joka vuosi, jotta saisi vielä psykologipätevyyden. Mutta eipä ainakaan tule välivuosia ja koko ajan olen saanut opiskella psykologiaa ja tehdä ihmisläheistä työtä. Ja mikä tärkeintä, jos nyt joskus pääsisin psykologiaan opiskelemaan, tiedän varmasti, mitä se on opintojen ja työkokemuksen kautta verrattuna itseeni v 2009 ylioppilaana, L-psykologian kirjoittaneena, alueen erityismaininnan saaneena.

Ps. Hyvä, jos ministereihinkin joku on ottanut yhteyttä, mutta suosittelen mieluummin myös itse opetusministeriin yhteyden ottamista.

Pss. Tätäkin vaikuttamistyötä olen tehnyt jo yli 10 v ajan, että psykologian koulutuspaikkoja pitäisi lisätä. Työ jatkuu ja tulevaisuudessa tarvitaan kaikenlaisten ihmisosaajien osaamista (ei vain laillistettujen kliinisten psykologien).

Musta on tosi hyvä tuoda vähän näkökulman laajennusta! Kaikki ei psykalle pääse, ja mielenkiintoisia vaihtoehtoja on tosi paljon muitakin. Ettei se ole maailmanloppu, ettei pääse sisälle :)

Kiitos, että arvostat! 😊 Tuli kirjoitusvirhe alkuun, siis ekan kerran hain v 2009 ja menin sitten samalla opiskelemaan muuta psykologiaa. Lisäksi kannattaa miettiä siltäkin kannalta, että jos on kiinnostunut muusta kuin kliinisestä psykologin työstä, niin silloin varsinkin kannattaa katsoa noita muita koulutuksia ennemmin kuin jäädä moneksi vuodeksi odottelemaan psykologiaan pääsyä. Joskus on vaikea kuvitella, että oikeasti 5000 hakijaa haluaisi nimenomaan tehdä sitä psykologin kliinistä työtä vaan monia voisi kiinnostaa enemmän jokin muu työ, johon voi päästä muillakin kuin laillistetun psykologin koulutuksella.

Vierailija
6949/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Tuleekohan noi oikeesti samaan aikaan vai ei? Mulle ei tullut, vaikka ajattelin että koe meni aika hyvin.

Vierailija
6950/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö nämä tulleet kutsut yhteishakuun vai maisteriin?

Vierailija
6951/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippi! Merja tässä taas. Semmosta päivitystä tähän väliin että tämä teidän kärsimyksen seuraaminen tuo minulle niin valtavaa nautintoa (jopa enemmän ku työni kelalla aikoinaan takaisinperintätoimiston perusteettomien päätösten ja turhien selvitysten osastolla vuosina 1200 eaa - 2008) , joten saattaa olla että joudutte vielä odottelemaan, tai sitten ette. Ehkä kutsut on jo lähetetty, tai sitten ei! Sitähän ei voi kukaan tietää, paitsi minä tietenkin.

Iloa ja valoa ja valtavasti positiivista energiaa teidän kaikkien elämiinne!

T. Lähetä -napin valtias

Vierailija
6952/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kutsun sekä kandiin että maisteriin!

Vierailija
6953/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellekkään maisterihakijalle tullut vielä kutsua, tai onko kukaan ei-hyväksytty vielä kuullut mitään?

Vierailija
6954/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan maisterihakija saanut vielä kutsua?

Vierailija
6955/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri sai kutsun hetki sitten! Yllätty, koska ei kuulemma menny erityisen hyvin. Apua. Tässä tapauksessa mullakin on toivoa.

Vierailija
6956/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri sai kutsun hetki sitten! Yllätty, koska ei kuulemma menny erityisen hyvin. Apua. Tässä tapauksessa mullakin on toivoa.

Siis ihanko hetki sitten? Eli voi tulla tipottain?

Vierailija
6957/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lukeeko siinä pisteet? Mä oon melko varma että mulla meni vaan alle 5 väärin, mutta ei kuulu kutsua :D

Vierailija
6958/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut viestiä, ettei päässyt jatkoon?

Vierailija
6959/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko jollekin kutsun saaneelle myös opintopolkuun jotain infoa?

Vierailija
6960/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikille tullut kutsu 16:38? Kukaan saanut myöhemmin?

Ketju on lukittu.