Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
6921/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voisiko oikeasti olla niin, että Kukaan täältä ei päässyt jatkoon?

En usko todellakaan, eikä mun valmennuskurssin chatissakaan ole mitään uutta. Hitaita ne vaan on yliopiston päässä....

Vierailija
6922/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku todarit parhaiten taitava laskea millä todennäköisyydellä vähintään yksi täältä saa kutsun jatkoon?

Täällä on useita kymmeniä odottajia just nyt, keskivertoa motivoituneempaa porukkaa ja kutsuja lähtee kuitenkin maisteri mukaan laskettuna noin 70.

Mistä päättelet, että tällä on keskivertoa motivpintuneempaa porukkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6923/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä just samaa, että eikö kukaan meistä kirjoittajista ole yltänyt valittujen joukkoon? Mielestäni se kuulostaa hieman oudolta, onhan täällä peukutuksista päätellen monta kymmentä eri keskustelijaa ja monet tuntuvat menestyneen kokeessa.

Vierailija
6924/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan satavarmasti useampi meistä pääsee. Joka vuosi on aina tosi monet keskustelijat täältä päässeet, miksi olisi nyt mitenkään eri? Joo kiintiöt pienemmät, mutta onhan ne aina aika pienet. Viime vuonna täällä oli ainakin 3-5 keskustelijaa, jotka sai jopa täydet pisteet kokeesta!

Vierailija
6925/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aina aiempinakin vuosina on heti joku tullut kertomaan, että on päässyt sisään. Uskoisin että tulee nytkin. Ja toivon. Koska onhan tämä odottelu nyt ihan saatanasta 😅

Vierailija
6926/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä just samaa, että eikö kukaan meistä kirjoittajista ole yltänyt valittujen joukkoon? Mielestäni se kuulostaa hieman oudolta, onhan täällä peukutuksista päätellen monta kymmentä eri keskustelijaa ja monet tuntuvat menestyneen kokeessa.

Ehkäpä Merja suuttui tämän palstan kirjoittajille, ja siks kukaan meistä ei pääse. Ei ois pitäny heittää sarkastista läppää Merjasta.

Vierailija
6927/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette pääse tänä vuonna psykologiaan niin miettikää myös muita vaihtoehtoja, jossa voi opiskella psykologiaa Suomessa:

- sosiaalipsykologia (useita eri paikkakuntia)

- johtamisen psykologia/soveltava psykologia (Rovaniemi)

- psykologia (fm, Jyväskylä)

- kasvatuspsykologia (Oulu, kandivaiheen pääaineopinnot yleisessä psykologiassa)

Näin myös minä tein heti ensimmäisestä kerrasta lähtien, v. 2019. Ei se silti estä minua hakemasta melkein joka vuosi, jotta saisi vielä psykologipätevyyden. Mutta eipä ainakaan tule välivuosia ja koko ajan olen saanut opiskella psykologiaa ja tehdä ihmisläheistä työtä. Ja mikä tärkeintä, jos nyt joskus pääsisin psykologiaan opiskelemaan, tiedän varmasti, mitä se on opintojen ja työkokemuksen kautta verrattuna itseeni v 2009 ylioppilaana, L-psykologian kirjoittaneena, alueen erityismaininnan saaneena.

Ps. Hyvä, jos ministereihinkin joku on ottanut yhteyttä, mutta suosittelen mieluummin myös itse opetusministeriin yhteyden ottamista.

Pss. Tätäkin vaikuttamistyötä olen tehnyt jo yli 10 v ajan, että psykologian koulutuspaikkoja pitäisi lisätä. Työ jatkuu ja tulevaisuudessa tarvitaan kaikenlaisten ihmisosaajien osaamista (ei vain laillistettujen kliinisten psykologien).

Vierailija
6928/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Edellinen viestini ei ollut tarkoitus viisastella vaan toimia kannustavana esimerkkinä. :) Mullekin se psykologin ammatti on ollut ykköshaave ja se haave ei ole muuttunut, mutta sille on aikansa, kun on.

Vierailija
6929/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ

NIILLÄ

KESTÄÄÄ

Vierailija
6930/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli toiselta alalta tieto 2. vaiheeseen pääsystä pe klo 17 jälkeen, joten se voi tulla ihan mihin aikaan vain!

Vierailija
6931/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette pääse tänä vuonna psykologiaan niin miettikää myös muita vaihtoehtoja, jossa voi opiskella psykologiaa Suomessa:

- kasvatuspsykologia (Oulu, kandivaiheen pääaineopinnot yleisessä psykologiassa)

Näin myös minä tein heti ensimmäisestä kerrasta lähtien, v. 2019. Ei se silti estä minua hakemasta melkein joka vuosi, jotta saisi vielä psykologipätevyyden. Mutta eipä ainakaan tule välivuosia ja koko ajan olen saanut opiskella psykologiaa ja tehdä ihmisläheistä työtä. Ja mikä tärkeintä, jos nyt joskus pääsisin psykologiaan opiskelemaan, tiedän varmasti, mitä se on opintojen ja työkokemuksen kautta verrattuna itseeni v 2009 ylioppilaana, L-psykologian kirjoittaneena, alueen erityismaininnan saaneena.

Ps. Hyvä, jos ministereihinkin joku on ottanut yhteyttä, mutta suosittelen mieluummin myös itse opetusministeriin yhteyden ottamista.

Pss. Tätäkin vaikuttamistyötä olen tehnyt jo yli 10 v ajan, että psykologian koulutuspaikkoja pitäisi lisätä. Työ jatkuu ja tulevaisuudessa tarvitaan kaikenlaisten ihmisosaajien osaamista (ei vain laillistettujen kliinisten psykologien).

Musta on tosi hyvä tuoda vähän näkökulman laajennusta! Kaikki ei psykalle pääse, ja mielenkiintoisia vaihtoehtoja on tosi paljon muitakin. Ettei se ole maailmanloppu, ettei pääse sisälle :)

Vierailija
6932/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ

NIILLÄ

KESTÄÄÄ

No niinpä. Kello lähestyy jo viittä eikä vielä hajuakaan tuloksista. Ihan pepusta ilmoittaa aamulla, että juu tänään julkistetaan tulokset, mutta sitten venyttää sitä pitkälle iltapäivään (ja mahdollisesti iltaan).

Vierailija
6933/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu tuli!!!!

Vierailija
6934/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri sähköpostilla kutsun

Vierailija
6935/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä :). Tiedätkö pääseekö noista mistään jatkamaan luontevasti psykoterapeutiksi?

Vierailija
6936/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pisteitä??

Vierailija
6937/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pisteitä??

Ei oo