Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cambridge-dieetti, kokemuksia?

Vierailija
26.06.2019 |

Näin vanhaa työkaveria n. 3 vuoden tauon jälkeen enkä ollut tunnistaa - hän oli hoikistunut kymmeniä kiloja. Oli kuulemma pari vuotta sitten aloittanut Cambridge-dieetin, pudottanut painoa suht nopeasti JA onnistunut toistaiseksi pitämään painon poissa. Takana oli kuulemma lukuisia laihdutusyrityksiä, mutta vasta ripeä alku oli saanut päässä loksahtamaan ja oli tajunnut opetella uudet elämäntavat.

Onko palstalaisilla kokemuksia ko. dieetistä? Lueskelin asiasta tietenkin ja perinteiset pussikuurien vastustajien mielipiteet tulivat selväksi, mutta onnistumisiakin oli. Tekisi mieli kokeilla alkusysäyksenä, mutta niin, että heti on myös ruokaa mukana. Hintaa ei tarvitse mulle kauhistella. Mulla on varaa siihen ja asun yksin, joten kenellekään muulle ei tarvitse laittaa ruokaa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kilot tulee tuollaisessa takaisin todella nopeasti. Ja vaikka kauhistella ei saanutkaan, niin se on ihan pirun kallista. Sillä hinnalla, mikä siihen menee, ostaa jo todella paljon hyvää ruokaa jonka avulla tekee elämäntapamuutoksen ja laihtuu.

Vierailija
2/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kilot tulee tuollaisessa takaisin todella nopeasti. Ja vaikka kauhistella ei saanutkaan, niin se on ihan pirun kallista. Sillä hinnalla, mikä siihen menee, ostaa jo todella paljon hyvää ruokaa jonka avulla tekee elämäntapamuutoksen ja laihtuu.

Eli sulla ei ole kokemuksia.

Ei mullakaan, mutta jossain mielen perukalla kiinnostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa kiinnostaisi mutta hinta voi olla kova. Tai mistä mä sen tiedän kun mitään hintoja aterioille ei löytynyt.

Vierailija
4/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kaksi kaveria oltiin tällä kuurilla. Ka yks kaverin kaverikin. Kaikilla tullut kaikki takas ja itellä jopa korkojen kera 😬☺️

Vierailija
5/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja kaksi kaveria oltiin tällä kuurilla. Ka yks kaverin kaverikin. Kaikilla tullut kaikki takas ja itellä jopa korkojen kera 😬☺️

Mistä kilojen palaaminen johtui? Palasitteko vanhoihin elämäntapoihin? Paljonko pudotitte, kuinka kauan noudatitte dieettiä, kävittekö läpi kaikki tasot?

Vierailija
6/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen joitakin ihmisiä, jotka laihtuivat nopeasti, mutta nyt kilot ovat tulleet takaisin korkojen kera.

Vierailija
7/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden kaksi vuotta sitten lahduttaneen. Hänellä tullut muutama kilo takaisin. Edelleen korvaa yhden aterian joka arkipv ohjelman ruualla. Mitään herkkuja ei edellenkään syö. Eli se on se hinta laihtumisesta ja siitä, että saa pidettyä kilot pois.

Ymärtääkseni koko ohjelma perustuu ketoosiin.

Vierailija
8/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden kaksi vuotta sitten lahduttaneen. Hänellä tullut muutama kilo takaisin. Edelleen korvaa yhden aterian joka arkipv ohjelman ruualla. Mitään herkkuja ei edellenkään syö. Eli se on se hinta laihtumisesta ja siitä, että saa pidettyä kilot pois.

Ymärtääkseni koko ohjelma perustuu ketoosiin.

Jatkan vielä sen verran, että itse pudotin Painonvartijoissa 15 kg, jotka tulivat tuplana takaisin vuosien saatossa.

Vierailija
9/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Cambridge-dieetillä muutama vuosi sitten. Alkuun oli aika kova nälkä, mutta jatkoin sinnikkäästi pussiruoilla. Välillä lisäilin pastaan muutaman kirsikkatomaatin ja basilikaa, mutta muuten olin pari kuukautta pelkillä pusseilla. Kiloja lähti todella hyvin, taisi olla -10 kg tuossa vaiheessa. Aloin pikkuhiljaa siirtyä tavalliseen ruokavalioon, mutta söin pienempiä annoksia. 

Nyt viiden vuoden kuluttua kiloista on tullut takaisin kahdeksan. Joku voisi pitää tätä pettymyksenä, mutta mielestäni kilot pysyivät kuurin jälkeen yllättävän kauan pois. Olen ihan itse viime vuosina syönyt stressiini enemmän herkkuja, kuin olisi tarvinnut. Noin 5-8 kilon pudotus säilyi kolmisen vuotta ihan tavallisella ruokavaliolla.

Olen aina välillä miettinyt Cambridgen aloittamista uudestaan sen tehokkuuden vuoksi, mutta pussiruokien maku ällöttää edelleen. Itselleni sopii vähähiilihydraattinen dieetti, joten ehkä kokeilen seuraavaksi sellaista. Se vain tuntuu aika vaivalloiselta. Cambridgen etu on myös se, ettei ruokaa tarvitse juurikaan ajatella. Pussit ovat helppoja, eikä aterian ideointiin ja valmistamiseen tarvitse käyttää aikaa. Jos kestät pussiruokien makua, voin lämpimästi suositella kokeilemaan. Kiloja kyllä lähtee, kuten kaikilla VLCD-kuureilla. Haaste on nimenomaan siinä, että pystyy tavalliseen ruokaan siirryttyään syömään terveellisesti ja pitämään menetetyt kilot poissa.

Vierailija
10/37 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut. Laihduin tosi hyvin ja kilot on suurimmaksi osaksi pysyneet poissa. +/- 5kg vaihtelee ja tiedän kyllä miksi: syön liikaa.

Lopetin jo n. 3 kuukauden jälkeen, sillä halusin liikkua eikä mulla riittänyt energia vaikken pelkillä pusseilla ollut kuin muutaman päivän. Tuo oli kuitenkin hyvä alku ja kuurin jälkeen sain vielä toistakymmentä kiloa pois.

Vierailija
11/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Cambridge-dieetillä muutama vuosi sitten. Alkuun oli aika kova nälkä, mutta jatkoin sinnikkäästi pussiruoilla. Välillä lisäilin pastaan muutaman kirsikkatomaatin ja basilikaa, mutta muuten olin pari kuukautta pelkillä pusseilla. Kiloja lähti todella hyvin, taisi olla -10 kg tuossa vaiheessa. Aloin pikkuhiljaa siirtyä tavalliseen ruokavalioon, mutta söin pienempiä annoksia. 

Nyt viiden vuoden kuluttua kiloista on tullut takaisin kahdeksan. Joku voisi pitää tätä pettymyksenä, mutta mielestäni kilot pysyivät kuurin jälkeen yllättävän kauan pois. Olen ihan itse viime vuosina syönyt stressiini enemmän herkkuja, kuin olisi tarvinnut. Noin 5-8 kilon pudotus säilyi kolmisen vuotta ihan tavallisella ruokavaliolla.

Olen aina välillä miettinyt Cambridgen aloittamista uudestaan sen tehokkuuden vuoksi, mutta pussiruokien maku ällöttää edelleen. Itselleni sopii vähähiilihydraattinen dieetti, joten ehkä kokeilen seuraavaksi sellaista. Se vain tuntuu aika vaivalloiselta. Cambridgen etu on myös se, ettei ruokaa tarvitse juurikaan ajatella. Pussit ovat helppoja, eikä aterian ideointiin ja valmistamiseen tarvitse käyttää aikaa. Jos kestät pussiruokien makua, voin lämpimästi suositella kokeilemaan. Kiloja kyllä lähtee, kuten kaikilla VLCD-kuureilla. Haaste on nimenomaan siinä, että pystyy tavalliseen ruokaan siirryttyään syömään terveellisesti ja pitämään menetetyt kilot poissa.

Kiitos, oli mielenkiintoista lukea kokemuksia. Olen edelleen kahden vaiheilla - melkein jo eilen varasin aloituksen mutten sitten kuitenkaan. Ap

Vierailija
12/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii, höynäytettäviä riittää aina vaan. T. myyjä ;-)

Vierailija
13/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kokeillut mutta seuraan Kaljamahainen leidi laihdutusblogia ja siellä bloggaaja laihtui jossain vaiheessa cambridgella erittäin nopeasti kolmisenkymmentä kiloa ja dieetillä ollessaan vastaili nenäkkäästi niille jotka varoitteli kuurista. Mutta niin vaan taisi puhjeta ahmintahäiriö kuurin jälkeen koska on nyt paljon lihavampi kuin kuuria aloittaessaan ja kaikki dieettiyritykset sen jälkeen on mennyt pieleen koska mitään tahdon kontrollia syömiseen ei enää ole. En itse lähtisi ko menetelmään, epäilen että se on aika pieni prosentti jotka sillä pysyvämmin onnistuu.

Vierailija
14/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Cambridge-kuurilla noin 3 kk ja sen aikana lähti -8 kg. Ihan hyvä tulos siis. Ohjelmassa ei juurikaan paneuduttu siihen, mitä syödään sen jälkeen kun tavoite on saavutettu vaan ohjeistettiin esim. korvaamaan vähintään yksi päivän aterioista pussikeitolla (tietysti, jotta saavat keittoja myytyä). 

Sen jälkeen, kun palasin normaaliin ruokavaliooni niin lihoin pikkuhiljaa puolessa vuodessa 10 kg ja tässä sitä ollaan. Kuuri mielestäni on ihan tehokas ja asiallinen, jos kestää niiden ruokien makua, mutta "tavalliseen" ruokavalioon ei enää ole paluuta. Kuurin aikana pitäisi opettaa laihduttajille, miten vähän kuurin jälkeen saa syötä tavallista ruokaa, jotta saa pidettyä laihdutustuloksen. 

Cambridge ei ole mielestäni kallis, koska maksaahan tavallinenkin ruoka ja herkut paljon. Kympillä saa päivän ruuat, monella kuluu sama kymppi ihan jo lounasruokaan.

Vierailija
15/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin just Ringa Ropon kuvia tyttärensä kisapaikalta ip-lehdistä. Taitaa olla massakausi päällä. Eli takaisin tulee kilot.

Vierailija
16/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puoli vuotta ja aloitin sen niin, että käytin osan pussiruokia ja osan tavallista ravintoa. Halusin laihduttaa neljä kiloa ja myös laihduin sen nopeasti.

Ohjaajani oli asiasta innostunut, mutta kyseenalaistan miten ohjaajan hommaan saa kuka tahansa Cambride-laihduttamiseen hurahtanut ryhtyä.  Ravitsemustuntemus on ohjaajalla kapea-alaista ja sen takia täytyy luottaa myös omaan järkeensä. 

Pussiruuista löytyy puuroainekset, joista yhdestä maksat  noin kahden kaurahiutalepaketin verran. ja joita saa marketeista.  Kannattaa siis pysytellä markettien kaurahiutalepaketeissa etenkin, kun Suomi on perinteisesti puuromaa.  Ohjaajan selittelyt oikeista ravintoarvoista ovat lähinnä Cambridge-propagandaa ja mihin ravitsemusalan ammattilainen sanoisi ihan muuta.

Pussiruuat ovat todella pahoja, joten niihin kyllästyy nopeasti. Osalle ne aiheuttavat ummetusta ja  mukaan täytyy silloin ottaa ulostelääkkeet. Nesteen juomista korostetaan kyseisessä dieetissä senkin takia, että kun vedät 10 litraa vettä päivässä toimii suolikin. Kärjistin, mutta jotenkin niin.

Pussiruuat vievät nälän tunteen. Lopulta minun ei tehnyt mitään ruokaa mieli. Muistutin jo henkisesti anorektikkoa, joka yökkii ruuan ääressä ja koettaa olla syömättä enää yhtään mitään. En pitänyt siitä itsessäni, sillä etenkin kesäaikaan on ihania vihanneksia ja marjoja, Niiden syöminen on tärkeää.

Ohjelmaan kuuluu myös liikunta. Oho! Sen nyt tietää jokainen, miten säänöllinen liikunta kiinteyttää ja kuluttaa energiaa. Maksaa siitä, miten joku kertoo sen ?!

Tapaamiset ovat kerran viikossa, noin puolisen tuntia, jossa on punnitus ja mietitään onko syönyt pussiruokaa, ostetaan lisää pussiruokaa ja ohjaaja saattaa antaa vinkkejä millaista ruokaa voi itse tehdä. Jos on oikein uusavuton ja tumpelo voi olla tähtihetki oivaltaa, miten kaupasta voi ostaa kirjolohta ja kypsyttää sitä uunissa sekä lopuksi lapata sitä tomaattien sekä salaatin kera lautaselle.

Perimmäinen idea koko jutussa on opetella säännöllisille ruokatavoille ja pussiruokien avulla päästä irti epäterveellisistä ruokatavoista. Jos ei omaa kuria löydy se pitää sitten toiselta ostaa, mutta myös oppia ohjelman aikana pitämään huoli itsestään jatkossakin. 

Vierailija
17/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta kaljamahaleidi-blogista! Muistelen sitä joskus vuosia sitten lukeneenikin. Hänen koko tyylinsä on aika äärimmäinen, mutta mielenkiintoista oli lukea kokemuksia. Alan hiljalleen kallistua ei-kannalle, sillä tavoitteena on pysyvä painon putoaminen, elämänmuutos, johon mahtuu pizzaa, suklaata ja pari lasia skumppaa silloin tällöin. Ap

Vierailija
18/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin puoli vuotta ja aloitin sen niin, että käytin osan pussiruokia ja osan tavallista ravintoa. Halusin laihduttaa neljä kiloa ja myös laihduin sen nopeasti.

Ohjaajani oli asiasta innostunut, mutta kyseenalaistan miten ohjaajan hommaan saa kuka tahansa Cambride-laihduttamiseen hurahtanut ryhtyä.  Ravitsemustuntemus on ohjaajalla kapea-alaista ja sen takia täytyy luottaa myös omaan järkeensä. 

Pussiruuista löytyy puuroainekset, joista yhdestä maksat  noin kahden kaurahiutalepaketin verran. ja joita saa marketeista.  Kannattaa siis pysytellä markettien kaurahiutalepaketeissa etenkin, kun Suomi on perinteisesti puuromaa.  Ohjaajan selittelyt oikeista ravintoarvoista ovat lähinnä Cambridge-propagandaa ja mihin ravitsemusalan ammattilainen sanoisi ihan muuta.

Pussiruuat ovat todella pahoja, joten niihin kyllästyy nopeasti. Osalle ne aiheuttavat ummetusta ja  mukaan täytyy silloin ottaa ulostelääkkeet. Nesteen juomista korostetaan kyseisessä dieetissä senkin takia, että kun vedät 10 litraa vettä päivässä toimii suolikin. Kärjistin, mutta jotenkin niin.

Pussiruuat vievät nälän tunteen. Lopulta minun ei tehnyt mitään ruokaa mieli. Muistutin jo henkisesti anorektikkoa, joka yökkii ruuan ääressä ja koettaa olla syömättä enää yhtään mitään. En pitänyt siitä itsessäni, sillä etenkin kesäaikaan on ihania vihanneksia ja marjoja, Niiden syöminen on tärkeää.

Ohjelmaan kuuluu myös liikunta. Oho! Sen nyt tietää jokainen, miten säänöllinen liikunta kiinteyttää ja kuluttaa energiaa. Maksaa siitä, miten joku kertoo sen ?!

Tapaamiset ovat kerran viikossa, noin puolisen tuntia, jossa on punnitus ja mietitään onko syönyt pussiruokaa, ostetaan lisää pussiruokaa ja ohjaaja saattaa antaa vinkkejä millaista ruokaa voi itse tehdä. Jos on oikein uusavuton ja tumpelo voi olla tähtihetki oivaltaa, miten kaupasta voi ostaa kirjolohta ja kypsyttää sitä uunissa sekä lopuksi lapata sitä tomaattien sekä salaatin kera lautaselle.

Perimmäinen idea koko jutussa on opetella säännöllisille ruokatavoille ja pussiruokien avulla päästä irti epäterveellisistä ruokatavoista. Jos ei omaa kuria löydy se pitää sitten toiselta ostaa, mutta myös oppia ohjelman aikana pitämään huoli itsestään jatkossakin. 

Kiitos tästä kirjoituksesta (ja muistakin)! Pussikuuri houkuttelisi, mutta samalla tiedän, etten koskaan tule laihtumaan sellaisella pysyvästi. Ei siis auta kuin syödä terveellisesti, huomioida annoskoot ja harrastaa monipuolista liikuntaa.

Vierailija
19/37 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan hiljalleen kallistua ei-kannalle, sillä tavoitteena on pysyvä painon putoaminen, elämänmuutos, johon mahtuu pizzaa, suklaata ja pari lasia skumppaa silloin tällöin. Ap

No sitähän sulle jo ihan ekassa viestissä sanottiin, mutta ei mennyt jakeluun.

Vierailija
20/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko laihdutti onnistuneesti Cambridgella, MUTTA ei enää koskaa pysty syömään ”normaalisti”, sillä aineenvaihdunta meni ihan sekaisin. Sanon onnistuneesti siksi, että hän oli menossa laihdutusleikkaukseen ja päätti sitä ennen olevan ene-dieetin vetää cambridgella. Jossain mielen perukoilla oli ajatus laihtumisesta ilman leikkausta. Paino putosi, leikkausta siirrettiin siskoni pyydöstä kerran ja sitten hän totesi, ettei edes halua koko leikkausta vaan laihduttaa Cambridgella ”loppuun asti”.

On pysynyt saavuttamassaan painossa nyt n. 5 vuotta. Syö normaalia ruokaa, mutta vain n. 1200kcal/päivä. On kuitenkin tyytyväinen tähän ja iloinen, että välttyi leikkaukselta.

Itse en alkaisi cambridgelle kuin ihan viimeisenä vaihtoehtona. Pudotan itse nyt n. 30kiloa (enkä senkään jälkeen ole normaalipainoinen), hitaasti opettelemalla uusia elämäntapoja.