Oletko ottanut passikuvan itse?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun olin vangittuna pyysin poliisin kuvaajaa ottamaan mulle passikuvan samalla kun ottivat muita kuvia. Ja ne tollot ottivat... Eivät tajunneet, että mulla on pitkä matkustuskielto alla enkä voi edes saada passia. Tollot itse vielä ottivat edellisen passin multa pois... No, leuka ylös ja passihakemusta tekemään, kun kuvakin on jo järjestelmissä!
Ja sinä tollo et tajua sitä, että passikuvaa voi käyttää muuhunkin kuin passiin, joten miksi eivät olisi ottaneet kuvaa.
Kyllä se passi hylätään sitten hakuvaiheessa, katsos kun järjestelmä kertoo ettei passia voida myöntää.
Häh. Ei kai kukaan nyt enää vie mitään paperikuvia passihakemukseen?
Poliisilla on tietyt kuvaamot, joissa käydessä kuvaamo toimittaa kuvan suoraan poliisin järjestelmään ja saat tekstiviestinä vahvistuskoodin jonka syöttämällä jätät hakemuksen edes käymättä poliisilaitoksella.
Itse otettua kuvaa ei voi toimittaa sähköisesti.
Olen ottanut itse ja kelpasi, mutta tarkkana pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Itse järkkärillä ottamani passikuva on itseasiassa parempi ja enemmän sääntöjen mukainen, kuin edellisessä passissani oleva kuva, jonka kävin valokuvaamossa otattamassa. Kasvot olivat vinossa, valaistus huono ja kuvan rajaus liian tiivis. Ihmettelen, että meni läpi poliisiasemalla.
Sama. Poikani otti uutta passia varten kuvan perusjärkkärillä ja hyvin kelpasi.
Käsivaralla, ei salamaa, taustana keittiön vaalea seinä.
Vierailija kirjoitti:
Häh. Ei kai kukaan nyt enää vie mitään paperikuvia passihakemukseen?
Poliisilla on tietyt kuvaamot, joissa käydessä kuvaamo toimittaa kuvan suoraan poliisin järjestelmään ja saat tekstiviestinä vahvistuskoodin jonka syöttämällä jätät hakemuksen edes käymättä poliisilaitoksella.
Itse otettua kuvaa ei voi toimittaa sähköisesti.
Äläpä höpötä. Kyllä voi.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/matka/hyvalaatuinen-selfie-riittaa-ti…
Otettiin itse miehen kanssa toisistamme. Valkoista seinää vasten, jalusta ja oikea kamera. Tuli paras passikuva ikinä! Toki vaati jonkin verran vaivannäköä, että sai ohjeistuksen mukaisen kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse järkkärillä ottamani passikuva on itseasiassa parempi ja enemmän sääntöjen mukainen, kuin edellisessä passissani oleva kuva, jonka kävin valokuvaamossa otattamassa. Kasvot olivat vinossa, valaistus huono ja kuvan rajaus liian tiivis. Ihmettelen, että meni läpi poliisiasemalla.
Sama. Poikani otti uutta passia varten kuvan perusjärkkärillä ja hyvin kelpasi.
Käsivaralla, ei salamaa, taustana keittiön vaalea seinä.
Vain wt-mamoilla on valkoiset keittiön seinät... Siihen se vuokralla asuminen johtaa.
Ainakin itsellä mennyt läpi kepoisasti automaattitarkastuksesta, tavallinen järjestelmäkamera automaattilaukaisulla ja -kasvotarkennuksella ilman mitään kommervenkkejä.