Oletko ottanut passikuvan itse?
Kommentit (29)
Maalasin passikuvan itse öljyväreillä. Tuli ihan viden hyvä.
No ymmärtääkseni jotkut ottaa.
Mulla on kyllä jalusta, saa kauempaa otettua. Sovelluksella voi rajata.
Vihaan valokuvattavaksi menemistä.
Ap
No onhan noita kuva-automaatteja suurissa kaupungeissa. Paremman laatuisia niistä saa kuin omalla luurilla.
Kännykän objektiivi on yleensä laajakulma (n. 35 mm), joka vääristää mittasuhteita. Muotokuvaukseen sopiva on normaali objektiivi, joka on noin 50 mm. Passikuvassa mittasuhteet ei saa olla vääristyneet (ei esim. kuonoefektiä, joka kännykkäkameroissa on yleinen).
Olen itse ottanut passikuvia järjestelmäkameralla ja tuo objektiiviasia kannattaa silloin huomioida ja ottaa kuva riittävän kaukaa.
Aika noloa, mutta täytynee myöntää, että mulla on jo henkkarit vanhana, koska en ole saanut mentyä kuvattavaksi.
Ehkä tää on naisellisen turhamaisuuden huippu..
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa, mutta täytynee myöntää, että mulla on jo henkkarit vanhana, koska en ole saanut mentyä kuvattavaksi.
Ap siis.
Ei hyväksytä muuta kuin virallinen passikuva. Sellaista ei saa otettua kännykällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvasta tulee joka tapauksessa ihan hirveä, joten reippaasti vaan kuvaukseen :D
Olen ottanut. Mutta tarvii järkkärin, oikean muotokuvaobjektiivin, jalustan, ajastimen/kaukolaukaisimen, automaattisen kasvotarkennuksen, valkoisen taustan ja salaman.
Poliisin nettisivuilla on todella tarkat ohjeet kuvaa varten ja muistaakseni käytin jotain heidän netissä olevaa työkalua kuvan rajaamiseen ja tarkastamiseen. Passista peritään maksu, vaikka kuvaa ei hyväksyttäisi.
Itse järkkärillä ottamani passikuva on itseasiassa parempi ja enemmän sääntöjen mukainen, kuin edellisessä passissani oleva kuva, jonka kävin valokuvaamossa otattamassa. Kasvot olivat vinossa, valaistus huono ja kuvan rajaus liian tiivis. Ihmettelen, että meni läpi poliisiasemalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä menin edelliseen kuvaukseen käveltyäni tunnin lenkin pakkassäässä. Posket olivat punaiset kuin paloauto, mutta onneksi se ei näy lopullisessa kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut. Mutta tarvii järkkärin, oikean muotokuvaobjektiivin, jalustan, ajastimen/kaukolaukaisimen, automaattisen kasvotarkennuksen, valkoisen taustan ja salaman.
Poliisin nettisivuilla on todella tarkat ohjeet kuvaa varten ja muistaakseni käytin jotain heidän netissä olevaa työkalua kuvan rajaamiseen ja tarkastamiseen. Passista peritään maksu, vaikka kuvaa ei hyväksyttäisi.
Juu luin näitä samoja ohjeita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos kuva hylätään, lähetät vain uuden. Ei ne kahteen kertaan peri sitä maksua. Kokemusta on.
Ja salamaa ei tarvitse, riittää päivänvalo ikkunasta. Kaukolaukaisin helpottaa hommaa varmasti, itse otin ajastimella ja valmiiksi säädetyllä tarkennuksella ja siinä tuli monta hutia ennen hyvää kuvaa.
Enpä viitsi nähdä vaivaa, kun ammattilainen hoitaa homman noin 5 minuutissa.
Viimeksi kun olin vangittuna pyysin poliisin kuvaajaa ottamaan mulle passikuvan samalla kun ottivat muita kuvia. Ja ne tollot ottivat... Eivät tajunneet, että mulla on pitkä matkustuskielto alla enkä voi edes saada passia. Tollot itse vielä ottivat edellisen passin multa pois... No, leuka ylös ja passihakemusta tekemään, kun kuvakin on jo järjestelmissä!
Kuvaamossa, samoin kuin muutamien maiden erikseen tarvitut viisumikuvat. En kuvaile paljoakaan, luotan enemmän ammattilaiseen.
Olen ottanut ja nykyisessä passissa on ihan vaan iPadilla otettu kuva, läpi meni heittämällä
Ei se paljoa vaadi, ohjeet löytyvät poliisin sivuilta.
yleensä kännykällä otetut kuvat eivät ole tarpeeksi laadukkaita, valaistus pielessä yms. Mene oikeaan valokuvaamoon.