Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Passi vanhentumassa viikon päästä, ehtiikö vielä uusia?

Vierailija
26.06.2019 |

Passini on menossa vanhaksi 1.7. eli alle viikon päästä. Ehtiiköhän sen uusia ilman "poliisikuulusteluja", jos menen heti tänään passikuvaan ja teen netissä hakemuksen? Entä miten saan sitten haettua uuden passin kioskilta, koska passini ehtii varmaan mennä vanhaksi ennen sitä?

Ei ole muuten kiire, mutta ahdistaa mennä poliisilaitokselle kuulusteluihin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeen poliisikuulusteluista sä puhut?

Vierailija
2/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha passi kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen uutta passia noutaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lääkkeesi ja vaikutusta odotellessa selvää poliisin sivuilta. Siellä kerrotaan tarpeellinen eikä tarvitse arvuutella vauvapalstan vastausten oikeellisuutta.

Vierailija
4/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se varmaan mikään poliisikuulustelu ole, mutta ensimmäistä passia hakiessani (kun minulla ei vielä ollut mitään henkilötodistusta tms.) poliisilaitoksella kuulusteltiin niin tarkasti kaikki tiedot. Siis pelkään joutuvani sinne asioimaan. ap

Vierailija
5/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis lähdössä reissuun? Joka toisen passin saa käymättä poliisiasemalla. Eikä siellä kyllä mitään kuulusteluita ole, vaan laitetaan nimi paperiin.

Vierailija
6/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis lähdössä reissuun? Joka toisen passin saa käymättä poliisiasemalla. Eikä siellä kyllä mitään kuulusteluita ole, vaan laitetaan nimi paperiin.

Ap tarkoittaa  niitä tunnistamiskysymyksiä, joita tehdään, jos passia haetaan edellisen passin ehdittyä umpeutua. 

Vierailija
7/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä nauran 😁

Ei tarvi mennä pölliisin kautta kun noin tuore vanheneminen.

Itse olin tunnistautumisessa. Ei kestä kauaa ja homma menee hyvin.

Kävin siellä, että sain tilattua passin sinne eikä R-kioskiin. Sain itse hakea.

(Netissä ei voi ruksata tuota haupaikkaa poliisilaitokseksi.)

Vierailija
8/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lähdössä reissuun, mutta sitä tässä vaan mietin, että selviänkö passin uusimisesta ilman poliisilaitoskäyntiä. ap

Vierailija
9/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naurakaa vaan ihan rauhassa. En voi mitään, että hermoilen virallisten asioiden hoitamista. Kiitos kaikille kuitenkin avusta. Yritän selvitellä asiaa. ap

Vierailija
10/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja naurakaa vaan ihan rauhassa. En voi mitään, että hermoilen virallisten asioiden hoitamista. Kiitos kaikille kuitenkin avusta. Yritän selvitellä asiaa. ap

Ei siinä ole paljonkaan selvittämistä, teet nyt ennen kuin se passi ehtii mennä vanhaksi, uuden hakemuksen netissä, käyt samantien kuvassa ja täytät hakemuksen. :)

Vierailija
11/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä hiton kuulustelut? Et kai sä sellaseen joudu ellet ole epäiltynä rikoksesta. Tai no mua kyllä "kuulusteltiin" kun hankin ekan passin 18-veenä eikä ollu aikaisempaa henkkaria, eikä kumpikaan vanhemmista tullut mukaan todentamaan kuka olen. Piti kertoa perheenjäsenten syntymäajat sekä koko nimet, kotiosoitteet missä olen asunut ja milloin (niitä oli jo silloin niin monta etten muistanut milloin missäki asuin) ja vanhempien sekä veljien syntymäpaikat sekä jotain muuta sekalaista tietoa perheestä mitä heillä oli. Mutta tuossa tilanteessa joutuukin "kuulusteluun" että saatiin varmistettua kuka olen. Enkä edes muistanut kaikkia tietoja mutta silläkin kai varmistettiin etten ole opetellut kenenkään sukuhistoriaa ulkoa kun vastaukset eivät tulleet kuin apteekinhyllyltä.

Vierailija
12/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea netissä uutta passia jos olet jo aiemmin antanut sormenjäljet (kuten ilmeisesti olet). Passikuvan toimittaminen sähköisesti onnistuu myös.

Vierailija
13/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hiton kuulustelut? Et kai sä sellaseen joudu ellet ole epäiltynä rikoksesta. Tai no mua kyllä "kuulusteltiin" kun hankin ekan passin 18-veenä eikä ollu aikaisempaa henkkaria, eikä kumpikaan vanhemmista tullut mukaan todentamaan kuka olen. Piti kertoa perheenjäsenten syntymäajat sekä koko nimet, kotiosoitteet missä olen asunut ja milloin (niitä oli jo silloin niin monta etten muistanut milloin missäki asuin) ja vanhempien sekä veljien syntymäpaikat sekä jotain muuta sekalaista tietoa perheestä mitä heillä oli. Mutta tuossa tilanteessa joutuukin "kuulusteluun" että saatiin varmistettua kuka olen. Enkä edes muistanut kaikkia tietoja mutta silläkin kai varmistettiin etten ole opetellut kenenkään sukuhistoriaa ulkoa kun vastaukset eivät tulleet kuin apteekinhyllyltä.

No ne "kuulustelut", joita ansiokkaasti seuraavaksi kuvailet. 

Vierailija
14/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa ainakaan R-kioskilla.

Vierailija
15/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja puhui "poliisikuulusteluista" mua "kuulusteli" vain tantta tiskintakana. Oikeat kuulustelut ovat asia erikseen. Sitten kun sua on kuulusteltu monta tuntia rikoksesta jota et ole tehnyt niin tule nillittämään uudelleen mikä on kuulustelu. Passia hakiessa jos sellainen on jo ollut (tai muu henkkari) sua ei "kuulustella" mitenkään. Kysytään henkilötiedot ja satunnaisesti kytköksistä tiettyihin maihin / järjestöihin ja sormenjäljet otetaan jos niitä ei ole aikisemmin otettu.

Vierailija
16/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja puhui "poliisikuulusteluista" mua "kuulusteli" vain tantta tiskintakana. Oikeat kuulustelut ovat asia erikseen. Sitten kun sua on kuulusteltu monta tuntia rikoksesta jota et ole tehnyt niin tule nillittämään uudelleen mikä on kuulustelu. Passia hakiessa jos sellainen on jo ollut (tai muu henkkari) sua ei "kuulustella" mitenkään. Kysytään henkilötiedot ja satunnaisesti kytköksistä tiettyihin maihin / järjestöihin ja sormenjäljet otetaan jos niitä ei ole aikisemmin otettu.

No jopas sinä pillastuit. 

Vierailija
17/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ole koskaan kuulusteltu mistään vanhemmista tms. Vanhentunut passi käy todisteeksi tai voimassa oleva ajokortti. Ja ap:n on turha hätäillä, jos ei ole edes mitään matkaa tiedossa. 

Vierailija
18/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kelpaa jos passi on alle vuosi sitten vanhentunut.

Vierailija
19/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tällöin passihakemusta ei ole voinut tehdä netissä, vaan on täytynyt käydä poliisilaitoksella passitoimistossa tekemässä se hakemus. 

Vierailija
20/22 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tällöin passihakemusta ei ole voinut tehdä netissä, vaan on täytynyt käydä poliisilaitoksella passitoimistossa tekemässä se hakemus. 

Kyllä myös hakemuksen voi tehdä netissä.

Itselläni oli puoli vuotta vanha passi ja tein netissä hakemuksen ja hain sillä vanhalla passilla ärrältä uuden passin.