Kuinka usein vanhemmat vietätte omaa aikaa ilman puolisoa?
Kuinka usein käytte ilman lapsia vkl-reissuilla ja tosiaan ilman puolisoa ja lapsia? Esim. Mökillä kavereiden kanssa tai kaupunkilomalla.
Mikä on mielestäsi sopiva määrä esim vuodessa?
Kommentit (7)
En koskaan, ei ole ollut tarvetta olla erossa puolisosta tai perheestä. Kummankin työmatkat riittävät omaksi ajaksi.
En oikein tiedä miten se lasketaan.
Aika paljon ollaan omillakin teillä. Lapset ovat alakouluikäisiä.
Mun paras kaveri asuu Berliinissä parin kuukauden välein olen viikonlopun siellä. Mies matkustaa työn puutteissa jonkun verran. Aika usein USA:han, joten on viikon pois kerrallaan. Kavereidensa kanssa käy jonkun kerran vuodessa reissussa/mökillä tai jotain.
Lapset ovat 5 ja 8. Käyn viikonloppureissuilla ehkä 4-5 kertaa vuodessa, samoin mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat 5 ja 8. Käyn viikonloppureissuilla ehkä 4-5 kertaa vuodessa, samoin mieheni.
Jäi pois viestistä: tämän lisäksi meillä molemmilla on aina välillä viikonloppuja, jolloin olemme yksin kotona ilman muuta perhettä.
En koskaan käy "reissussa" ilman puolisoani. Tai olen joskus ollut työmatkalla pari päivää ja yli 15 v sitten kaverini polttareissa. Mies tekee max viikon laskettelureissun kerran vuodessa kavereiden kanssa.
Sopiva määrä: en osaa sanoa, ehkä yksi viikonloppu kuussa korkeintaan + viikko vuodessa.
Mies tekee matkatyötä, joten ei "huvikseen" halua matkustaa hirveästi. Minä olen muuten vaan kotona tai perheen kansss viihtyvä.
Joka viikko omaa aikaa, mutta harvemmin yön yli. Näen ystäviäni 1-2krt viikossa, saatetaan käydä vaikka teatterissa, syömässä, lenkillä, rannalla tms. Omaksi ajaksi lasken myös vaikkapa kirjan lukemisen pihakeinussa, miehen ja lasten ollessa sisällä. Yön yli meneviä reissuja on ehkä kerran vuodessa, mutta yleensä ihan Suomen sisällä. Miehen kanssa matkustetaan kyllä pariskuntana ulkomaille ilman lapsia vuosittain. Lapset kielipitkällä odottaa noita reissuja kun pääsevät silloin mummolaan ja saavat tuliaisia:D
Pari kertaa vuodessa yön yli matkustusta yksin. Pari kertaa vuodessa yön yli matkustusta ilman lapsia pariskuntana. Arjessa ollaan niin paljon yhdessä kun voidaan.
Lapset on 1 ja 3.