Ylireagoinko vain, vai vähättelikö työkaverini äitini kuolemaa?
Palattiin juhannuksen jälkeen kesälomalta. Olin työporukan whatsapp-ryhmäddä maininnut äitini kuolleen alkukesästä. Kun näin ensimmäistä kertaa Tämän työkaverin, hän sanoi täysin normaalilla ja reippaalla äänellä: osanotot ja niin edespäin. Sitten alkoi höpöttää poikansa rippijuhlista. Loukkaannuin aika pahasti, mutta kun kerroin veljelle hän oli istä mieltä ettei työkaveri tehnyt mitään väärää.
Kommentit (5)
No ainakin yritti olla kohtelias. Älä mieti.
Kuulostaa ennemminkin siltä, että halusi ilmaista osanotot, muttei oikein tiennyt miten ja ulosanti tuli kömpelösti. Niinkuin joku edellä sanoi, "niin edespäin" kuulostaa enemmänkin hermostukselta. Ei kannata pahoittaa mieltään.
No herranen aika, alkukesästä tapahtunut sinun omaisen kuolema ja tulet nyt monen viikon päästä töihin. Ei kai se asia nyt enää mikään tuore ole eikä siihen nyt kenenkään enää niin sydäntä myöten tarvitse osaa ottaa. Eihän kaikilla työpaikoilla tällaisista asioista edes puhuta. Oman puolison tai lapsen kuolema on eri asia. Työkaverin (iäkkään) vanhemman kuolema on tosiaankin sellainen pikainen osanotto ja eteenpäin. Eli juu, kyllä todellakin ylireagoit.
No jos sanoi "niin edespäin" niin osoittaa joko sitä, että on hermostunut ja kykenemätön toimimaan tilanteessa tai sitten tosiaan piti pikkujuttuna. Luulen itse ensiksi mainittua.