MARRASMAMIEN PE-SU lörpöttelyt =)
Varhaista perjantaita toivotamme täältä suunnalta. Ukkeli päätti juhlistaa puolivuotis päiväänsä heti näin aamu tuimaan. Pärisee,laulelee, höpisee,laskee varpaita ja muuten vaan juhlatuulella eikä yhtään väsytä. Eipä minuakaan, on tullu viikolla nukuttua niin paljon, kun mies on ollut kotona. Ja muutenkin hän on hoitanut ahkerasti kotihommia.
Puolivuotis terveiset Jere poitsulle 10 kaks!! Eikös teilläkin tänään ole vai muistanko nyt ihan päin honkia?
Auringonkukalle jaksuja, toivottavasti miehesi kanssa tänään parempi päivä. =)
Vihdoin sain partsillekin parit orvokit laitettua. En todellakaan ole mikään viherpeukalo, niin päädyin ihan vain nuihin perinteisiin kukkasiin. Jospa nyt hetken aikaa jaksaisivat kasvaa ja tuottaa meille iloa. Kukat on kyllä kauniita, ei voi muuta sanoa ja saavat hyvälle mielelle. Täytynee vielä olkkarin ikkunasta vain ihailla, kun niin vilposta ettei viissi mennä istuskeleen partsille.
Tämmösissä yövalvojaisissa tulee muuten nälkä. Raskausaikana tämmösiä harrastin harva se yö, kun ei vain väsyttänyt. Ja muutamat voikkuleivät tuli syötyä. Porkkanapiirakkaa leivoin eilen ja jospa sitä pikku palasen maistaisin. Ja poitsumiehelle yömyssyn pullosta tarjoaisin, niin toivottavasti uni tulis simmuun. Tämä valvominen johtuu kyllä siittä, kun lapset menivät kumpainenkin 19.30 yöunille.
" Voileipä tekee aina hyvää yöllä." -Muumipappa ja meri-
¤ Hiltsu ja 1/2 vuotias isopienimies ¤
Kommentit (25)
Tänään jo parempi ilma, vieraita tyttelin kanssa odottelemme, poitsu nukkuu partsilla, niin ei viiissi lähteä viel ulkoileen. Unet maistuu öisen valvomisen johdosta.
Missä kaikki oikeesti on?
Onko muuten ketkään tavanneet toisiaan?? Siis marrasmammelit? Täältä päin ei taida olla muita :(
Kesäsuunnitelmista oli aiksemmin puhetta. Rippijuhlat ja häät ois tiedossa ja mekotkin olen jo hommannut, kerrankin ajoissa. Kengät viel pitäis löytää. Ja miehen serkkulapsia ois tulossa tuohon naapuriin mummulaan, niin lupasin että meillä saavat olla, ettei mummu raukka ole ihan puhki, villejä kun ovat. Huoh! Ja mies on luvannut esikoisen viedä muumimaailmaan. Ja minä jään ukkelin kanssa kahden kotsaan.
Ja eipä sen kummempia taida olla, mummuloissa tietty käydään. Syödään hyvin ja nautitaan elämästä!! Ja toivottavasti auringostakin!
Nyt esikoinen vaatii mua tästä irrottautumaan ja lukeen mikko mallikasta.
Tsuippeli ja hilpeää viikon loppua kaikille, vaikka täällä ainakin ihan maanantai fiilinki. Jääkaapissakin ihan näyttää maanantailta, kun tyhjyyttään ammottaa.
Tulin koneelle, kun poika nukkuu sikeesti vaunuissa pihalla. Odotan myös vieraita pojan puolivuotisjuhlelle. Tai siis poikamme täytti 19 pvä puoli vuotta ja jo viime sunnuntaina sitä juhlimme, mutta tänään tulee vimpat vieraat vielä.
On poju jo kyllä niin iso ja kun vauhtia on tuossa ryömimisessä niin paljon, että huh. Kovaa vauhtia meni eteisestä olohuoneeseen vaikka käsi oli jäänyt puseron sisään. Se ei tuntunut haittaavan.
Meillä on kesäsuunnitelmissa kylpyläänmenoa ja johonkin mökille olisi kivaa mennä. Kahdet häät ja rippijuhlat mahtuu myös kesään.
Meillä nukuttiin tänään 8.45 asti ja hämmästyin kelloa. Viikonloppunakin poika possotti 9 asti kun yleensä herätään jo klo 7. Tosin yöunien aikana heräillään kyllä pari-muutaman kerran. Pitäisi vissiin rajoittaa tuota yötisuttelua, kun joka aamu poika on ihan märkä sängyssä ja lakanat saa joka aamu vaihtaa. vaihdatteko yöllä vaippoja? Itse olen niin laiska vaihtamaan. Tosin olen nyt muutamana aamuyönä vaihtanut ja siitä poika ei tykkää. Nukahtaa sitten kuitenkin pian uudelleen.
Mutta mukavaa vkonloppua!!!!!
Ja onnea puolivuotissankareille!!!!!!!!!!!!
Tulinpa tänne nyt piipahtamaan ja kirjoittamaan, vaikkei ihmeemmin mitään asiaakaan ole. Minuakin kiinnostaisi tietää, oletteko tavanneet koskaan toisanne tai onko sellaiseen edes innostusta?
Puhihaa, meidänkin poika syntyi 19. päivä ja viikko sitten vietettiin kummien ja isovanhempien kesken puolivuotissynttäreitä. Ohjelmassa oli pojan kädenjäljen tekeminen kipsitauluun ja homma meni aivan puihin eli epäonnistui täydellisesti. Ensin kipsi ei meinannut millään kovettua ja sitten kymmenen minuutin kuluttua se kovettuikin niin nopeasti, että jäljen painaminen oli jo mahdotonta. Kyllä harmitti, mutta saatiin siitä sähläämisestä kuitenkin makoisat naurut. Oletteko muut tehneet jälkiä kipsiin ja miten on onnistunut? Toivottavasti jostain askartelukaupasta saisi uutta kipsiä, tämä tuli taulun mukana.
Huomenna mennään miehen kanssa elokuviin katsomaan Da Vinci-koodia. Mummi ja faari tulee vahtimaan pojan unta siksi aikaa. Onko kukaan käynyt katsomassa kyseisen elokuvan ja mitä piditte?
Eipä nyt sitten muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille täältäkin suunnasta!
T. A-Ä
Meillä kanssa kävi kummit ja isovanhemmat pojan puolivuotiskekkereillä ja nyt odotan veljeäni vielä tyttöystävänsä kanssa kahville.
Harmi että a-ä:n kipsijuttu epäonnistui. Itse en ole ikinä tehnyt mitään kipseistä.
Olisi kivaa tosiaan kuulla oletteko tavanneet ikinä? Tuntuu että täällä on niin lämminhenkistä keskustelua, kun olwn niin pitkään lueskellut jo odotuspuolelta asti. ja ne " vanhimmat" ovat tainneet " hävitä" kuten hormoonihirviö ja rapuäiti..
Jaahas, auto ajoi pihaan, heippatihei
aalto-äiti:tulehan kertomaan mitä pidit leffasta. Kiinnostunut oisin myös, kun vain saisin aikaiseksi lähteä leffaan. Tautou on mun suosikki näyttelijätär, jotenkin niin tavallinen ja minun mielestä tosi kaunis.
No nyt tulee systeri kylään. Pitänee mennä. Ja puhihaa, tervetuloa joukkoon!!
Onnea puolivuotispäivänsankareille!
Meillä tiistaina vietetiin puolivuotissynttäreitä isovanhempien kera, ja syötiin jäätelökakkua.
On muuten aika lailla vähentynyt tämä marrasmammojen
porukka. Ei monikaan enää kirjoittele samaan malliin
kuin silloin odotusaikana :( Olisi kyllä kiva kuulla
muidenkin kuulumisia. Mutta onneksi kuitenkin aina
joku kirjoittelija löytyy niin ei yksin tarvitse yrittää ylläpitää
foorumia pystyssä.
hildaliina: En tiedä onko marrasmammoista ketkään
tavanneet toisiaan, ainakaan tällä suunnalla (=
Pohjanmaalla/Vaasan lähistöllä) ei olla tapailtu, vaikka muistaakseni
joku muukin täältä oli. Kai ... Olishan se kyllä mukava
tavata!
puhihaa: Mä en vaihda Lotalle yöllä vaippoja, olen
muutaman kerran ollut sitä tekemässä ja todennut
että kuiva on :) Aamusella yleensä sitten pissaa
vaipan täyteen.
Soseiden maistelu on ehkä vähän edennyt, otettiin en nyt muista nicciä, olikohan mammakka? ehdotuksesta kauppojen soseet käyttöön. Nyt testaan pelkkää porkkanaa ja katon miten käy. Mitens muuten noiden hedelmäsoseiden kanssa, kun niitä joutuu pitämään jääkaapissa sen pari päivää, niin kun annatte niin ei ilmeisesti ihan jääkaappikylmää saa antaa vaan hieman lämmennyttä, vai??
Niin joo, ja mielipiteitä kaipaisin semmoisen asiaan että voidaanko siirtää Lotta alakertaan jossain vaiheessa nukkumaan omaan huoneeseen kun itse nukumme ylhäällä? Vai olisiko parempi pitää ylhäällä meidän huoneen lähistöllä?
Mitäs vielä, niin, ostettiin sitten kavereilta käytetyt Gracon matkarattaat edullisesti. Huomenna tuo ne meille kun liikuskelevat täällä päin.
Nyt vähitellen yöunille, Lotta nukkunut jo vartin :)
Tintta-liisa ja Lotta 6 kk 3 pv
Hiltsulle kiitokset jaksuista! :-) Tänään on ollut taas hyvä mieli, kohtuullisen hyvä yö takana ja miehen kanssa saatiin sovittua riidat jo eilen illalla. Viime yönä oli vain kolme herätystä; kaksi kertaa imetin ja yhden kerran lykin tuttia pojan suuhun. Aamulla oli kyllä vähän turhan aikaisin herätys kun poika oli ihan virkeä jo puoli seitsemän aikaan ja miehen kanssa mentiin eilen nukkumaan vasta puolilta öin. Jospa tänään ees hieman aikaisemmin malttais mennä tutimaan. Poika on vetänyt reilun tunnin sikeitä.
Aloitettiin tänään pojan kätösiin kortisonikuuri. Pitää saada käsivarret siistiin kuntoon ennen niitä allergiatestejä. Peruin ne yksityisen lääkäriaseman ajat ja mennään viikon kuluttua Tayssiin. Saas nähdä selviääkö yhtään mitään. Koskiklinikan ihotautilääkäri selitti että noin 30% vauvojen allergioista ei tunnistu noissa allergiatesteissä. Jänskättää vähän saadaanko pojan kädet riittävän hyvään kuntoon. Uskon kyllä että kortisoni auttaa kuurin ajaksi, mutta kortisonia ei saa laittaa kahteen päivään ennen niitä pricktestejä. Aiemmin kun ollaan laitettu kortisonia, on mennyt vain päivä kun pojan iho on ollut taas lähtöpisteessä. :-(
En ole ainakaan kuullut että marrasmammat olisi treffailleet toisiaan, olisi kyllä hauskaa jos onnistuisi järkätä joku tapaaminen. Taidetaan vaan asustella aika ristiinrastiin pitkin suomenmaata. Onko Tampereelta muita?
Nyt tarvii varmaan yrittää kömpiä sängyn suuntaan. Hyvää yötä!
Meilläkään ei yöllä vaihdeta vaippoja. Paitsi jos on pissat tullu läpi, vaippa joskus huonosti kiinni tai jotain.
auringonkukka:mukava, että saitte riidat sovittua =) ja toivottavasti ihottumat saadaan kuriin ja syy selviäisi. Itselläni ollut ja voi sitä kutinaa ja hirveesti helpotti, kun äiti " ei saa raapia."
10kaks:kuis lordin kanssa kävi?
tintta-liisa:pidetään yhdessä palstaa pystyssä =)
ja jääkaappikylmiä soseita hetkisen mikrossa pidän, sillä onhan ne niin kylmiä muuten, niin jospa näin mukavanpi. Ja me ollaan kokkolasta.
Nukkumispaikasta, kuinkas Lotta nukkuu? Vähän vaikea neuvoa, itse olen vähän neuroottinen asian suhteen sillä, nukun itse paremmin, kun tiedän että lapsoset ovat lähettyvillä. Esikoinen tulee yöllä aina meidän viereen ja sittenpä tiedän, että tallessa on. Aika höpö olen mä. Miltä itsestäsi tuntuu?
Nyt meidän ukkelikin vihdoin sai syöttötuolin ja istuu siinä ihan mallikkaasti. Ihan tavallinen ostettiin, vaikka tripp trapp vähän mielessä olikin, mutta on se niin tyyris. Ja esikoiselle ostettiin aikoinaan ikeasta sellanen tavallinen tuoli, mutta lasten mallia ja siinä on yks vuotiaasta istuskellut. Niinpä jospa nytkin niin.
Ukko on kyllä alkanut liikkumaan paljon. Sohvan ja tuolien alta saa olla pientä pelastamassa. Ja nyt pyörimällä pääsee näppärästi liikkumaan.
Meidän muksut meni taas puol kasi nukkumaan, toivottavasti nyt ei juhlita yöllä. Ja kun poika herää ennen puolta seitsemää ja minä kun niin mielelläni valvoisin näin ilta/yöllä. Sais tunteja tulla lisää kasin ja kahdentoista väliin.
Ja kipsi homma on mielessä ollut, mutta en ole edes kipsiä saanut ostettua. Joku kertoi taikataikinasta, että siihen oli tehnyt. Mukava muisto kyllä olisi. Ja vauvakirjaakin pitäisi muistella täyttää.
Hildaliina toivottelee makoisia unia erityisesti vaavisille, että mammat saa myös nukkua =)
Täällä taasen, eikä ketään muuta vielä näy, missä kaikki on nykyään??
hildaliina: Lotta nukkuu tällä hetkellä meidän huoneessa
omassa sängyssä. Heräilee nykyään öisin aivan liian monta
kertaa, ainakin äidin mielestä, 3-5 kertaa nykyään ...
Kerta riittäis kyllä mulle :) Taitaa olla neidillä
vaan nälkä kun nuo kiinteät ei vieläkään uppoa perskatti
vie tarpeeksi, äiti alkaa olemaan täällä kohta kärsimätön :))
Tutilla ei rauhoitu yöllä, ja kauhea huuto tulee jos yritän vaihtaa asentoa. Muu ei auta kuin otto viereen, ja tissi suuhun.
Ajattelin vain josko meidän kaikkien yöunien laatu paranis
sen myötä kun siirtyy omaan huoneeseen. Tosin kunhan
noita kiinteitä saataisiin menemään kunnolla alas, niin
ei tarvis murehtia että saako tarpeeks ruokaa. Mut en
tiä sit onko liian kaukana jos siirrän alakertaan ...
Meillä vaan kesällä on TOSI kuuma ylhäällä n. 26-28
astetta yleensä. Niinku varmaan aina 2-kerroksissa
taloissa on.
Kiitokset hildaliina hedelmäsose vastauksesta! Muistan jostain nimittäin lukeneeni että jääkaappikylmää sosetta ei saisi antaa, kun
vauvalle tulee muuten kylmä. Vielä ei olla hedelmäsoseita maisteltu, yritän nyt ekaks noita kasvissoseita. Ja puurotkin varmaan ois hyvä ottaa kohta kehiin.
Tänään Lotta pääsi ekaa kertaa syöttötuoliin, ja voi sitä ilmettä!! Oli aivan onnessaan, mutta ruoka ei uponnut sen paremmin alas, voi höh.
Sitten ei auttanut kuin siirtää taasen alas lattiatasolle kun meille ainakin neuvolassa sanottiin että saa syöttötuolissa olla maksimissaan syötön ajan.
Kohta saadaan matkarattaat, jee!!! Puolilta päivin kaveri lupasi tuoda ne. Josko vaikka pääsis testaamaan niitä jo huomenissa.
Tulkaahan muutkin kertoilemaan kuulumisia!
Tintta-liisa
Ei tainnut olla vielä kukaan marrasmamma tänään käynyt täällä vielä. (miten sanottu)
Poika nukkunut yli tunnin aamu uniaan ja tein vähän kasvissoseita pakkaseen. Koska kuuluu, vai kuuluuko, siirtyä kahteen liasoseeseen päivässä? Olen antanut aika jääkaappikylmiö hedelmä tai jogurttisoseita ja hyvin on mennyt.
Meillä nykyään taidetaan pissata sit niin paljon öisin että ollaan märkiä jo aamuyöstä., jos en vaihda vaippaa aamuyöllä noin 5 aikaan.
En muista nimimerkkiäsi, mutta miltä sinusta itsestäsi tuntuu, siirrätkö lapsesi alas. Itse haluan pitää pojan vielä omassa sängyssä meijän huneessa, kun en jaksaisi nousta toiseen huoneeseen yöllä.
Kuinka monta kertaa teillä herätään siinä ajassa kun vaavi nukkuu yöunet? Meollä herätään noin 5-6 kertaa, eli n.20-7 väliss' ja annan tissiä lähes joka kerta. Annankohan liian usein.
Isäntä lähti aamulla kaverinsa polttareihin ja ollaan kotosalla pojjaan kanssa tänään ja tietty koiramme.
Mutta kirjoitelkaa kuulumisia muutkin.
[color=orange] ei ole taas jaksanut kirjoitella.. olette oikeassa, moni on lopettanut tai vähentänyt kirjoittelua. Luulen sen johtuvan tästä että lapset on jo isompia, niin niihin uppoaa sitä aikaa. Muutaman kk ikäinen kun syö ja nukkuu.
Oltiin eilen siellä Lordin juhlissa. ja kyllä oli porukkaa!! Ja äidillänikin meni treffit pyllylleen. Kaverini oli täällä äitini luona hoitamassa Jereä, soittelin sitten että miten on menny ja niin edelleen. No, kaikki oli siihen mennessä mennyt hyvin mutta taisi poika kuulla ääneni ja heti puhelun alkoi huuto. Poju oli huutanut hädissään kurkkusuorana.
Eikä hiljentynyt kuulema millään.
Äitini (joka oli menossa siis reffeille) hälytettiin sitten paikalle. Äitini saapui paikalle ja poika oli niiskuttanut selkä hoitajaan päin (oli siis näin hiljentynyt)
Oli sitten mennyt mummon syliin ja halaillut siinä poskiposkea vasten. Yleensä pojun halailu on sitä sun tätä :D
Noh, loppu hyvin kaikki hyvin.
Olipas muuten sekava selitys.
Kakkukin tekisi mieli leipoa, saas nyt nähdä viitsiikö. Olisi kiva kyllä tehdä mutta laihis on menossa.
Jos vaikka ensi kesänä tanssittaisiin meidän häitä (siis vuonna 2007)
Budjettia/säästö suunnitelmiakin on jo vähän laskettu.
Kaikki on vielä avoinna, en siis lupaa mitään ;)
Kirjoittelemisiin taas, 10kaks
Eli jospas minäkin pinoutuisin pitkästä aikaa...Totta on, että vapaata hetkeä ainakin mulla on hankala löytää. Neitosemme kun nukkuu melko vähän päivällä ja vaatii sitten viihdyttämistä hereillä ollessaan. Ja jos ei sattumalta vaadi, niin esikoinen tai kotityöt kutsuvat :)
Puolivuotissynttäreitä meillä vietettiin viime viikonloppuna ja kivaa oli! Päivänsankari oli taas yhtä hymyä. Oonkin monasti tuumannut, että jos muuten maailma välillä tökkii, niin ainakin meidän pikkuiselta saa aina iloisen hymyn!
Muistaisikohan sitä jotain puheenaiheita...hmmm...
Hedelmäsoseita olen antanut ihan jääkaappikylmänä, mutta nyt aloin miettimään, et onkohan järkevää..Tosin ei kai siitä sen suurempaa haittaa ole, meillä menee hyvällä ruokahalulla niinkin.
Sängynpaikasta....Voithan kokeilla, miten alkaa sujua ja kuuletko vauvan itkun yläkertaan...Itse olen joskus nukkunut alakerrassa olkkarin sohvalla ja olen kyllä herkkäunisena herännyt vauvan ääntelyihin (joka siis nukkuu yläkerrassa meidän makuuhuoneessa). Ja mies, joka on nukkunut samassa huoneessa vauvan kanssa EI ole herännyt :D
Toivottavasti te aktiiviset jaksatte pitää pinoa yllä;mä käyn ainakin lukemassa päivittäin marrasten kuulumiset! Ja jospa sitä ehtisi taas kirjoittelemaankin :)
10kaks:loppu hyvin, kaikki hyvin :)heilutitko meille? vähän tv:stä kattelin. ja ihania, hääsuunnitelmia :) meitsilläkin iskee aina välistä hirmunen hääkuume. Just eilen puhuttiinkin ja ootellaan vielä muutama vuosi, että ukkeli vähän isompi ja jospa raha tilanne sitten ois vähän parempi, niihin kun saa uppoon rahaa, vaikka ei viimisen päälle teekään. Suunnittelu on kivaa =)
tintta-liisa: voithan sä kokeilla laittaa Lotan nukkuun alakertaan ja jos ei onnaa niin siirtää sit takasin. Syöttötuolissa istumisesta, perttu istuu siinä ihan ok, mutta jotenkin ei hokaa, että siinä ollaan syömistä varten ja sapuskat menee kyllä sinne sun tänne, kun poika kääntelee päätä. Muuten meillä ruoka maistuu oikein hyvin. Suu auki kuin linnunpojalla oottaa uutta lusikallista :)
puhihaa:korvikkeella meillä mennään ja yöllä syö kerran tai kaksi. Ja tutti laitetaan muutaman kerran tai ei ollenkaan, riippuu yöstä. Houkuttelis kyllä lopettaa yösyötöt ja kiinteitä meillä kuiteskin menee jo niin hyvin, että pitäis jaksaa yö iltapuurolla ja maidolla. Sehän on miten itse tahtoo ja jaksaa yöllä antaa ,tissiä kuiteskin helpompi antaa ja esikoiselle annoin 10kk ikäiseksi ja sitten siirryttin tavalliseen maitoon nokkamukista.
Ja lihasoseesta. Lihaa syöty parisen viikkoa ja olen aamupäivästä antanu lihakasvissosetta ja iltaruuan aikaan pelkkää kasvissosetta. On se kyllä jännä kuinka nämäkin asiat unohtuu, vaikka esikois tytteli vasta kolme. Kalaakin pitäsi koklata.
Alkais ukko olla jo valmis ulos päikkäreille. meillä on karsee haju, kun mies poltti pertun potut. Pari päivää sitten teki tosi savustettuja poppareita ja mikro on kyllä sen näköinen. Saa kyllä itse sen puhdistaa. =)
Hildaliina vielä yömekossa ja ukkkelipukkeli 6kk ja 1päivä =) =)
Taitaa muilla kiirettä pitää ettei ehdi moikkaileen.
Auringonkukka: Mä kanssa oisin tehnyt noin, että oisin perunut yksityisen ja vienyt taysiin. Luotan siihen paikkaan ja jatkohoidotkin menee paremmin, kun sinne vaan pääsee hoitoon. Siis, jos/kun jotain allergiaa löytyy. Toivottavasti poijjaan kätöset on kondiksessa h-hetkellä. Ja me asustellaan varsin lähellä tamperetta, että päästäis kyllä hyvin treffeille, mikäli sellaiset joskus järkkäillään.
Meillä likka vetää sikeitä vaunuissa ja me laitetaan ukon kanssa pihaa kuntoon. (Tai ukko laittaa ja mä istun koneella ja huutelen ohjeita :)
Mäkin katselin eilen Lordia ja ois kyl hiukka ahistanu olla siä torilla. Mutta varmaan ollu tunnelmaa..
Tulis nyt jo lämpösemmät ilmat. Tuntuu, että aina saa pukee niin paljon, haalarit ja kaikki. Ja ostin neidille kesävaatteita, joita ois jo kiva pitää.
Jaahas, nyt en kehtaa tässä enempää viettää aikaa, kun toi mies nyt jo luo murhaavia katseita tännepäin. Hyvvää viikonloppua kaikille!
Viltsu
[color=purple] joo,onhan niitä kiva suunnitella :) Voi olla että mekin lykkäämme muutamalla vuodella, niin saa kunnon kekkerit. Ehkä se onkin viisaampaa niin, mulla kun on suuret suunnitelmat.
Muistin vilkuttaa teille kaikille.
Hyvään viikonloppua kaikille, met lähtemme mökille!
ajattelin tässä vähän kirjoitella kun on jäänyt aika vähille tää koneella istuminen.
Elikkäs meiän pimulle oli kuukauden aikana tullu vain 340g painoa ja pituutta olikin sit tullu taas reilusti eli ny ollaan 72cm.
Noora pyörii ympäri joka suuntaan, liikkuu peruuttaen ja on alkanut kovasti harjoittelee konttausasentoa. Hampaitakin alkaa varmaan pikkuhiljaa tulemaan.
Mutta tässäpä nää nyt tärkeimmät tähän hätiin..
t.nia ja noora
Tulin pikapikaa pistäytymään ennen kuin menen nukkumaan. Olin tänään Likkojen lenkillä ja nyt vätystää kovasti. Oli kyllä kiva päivä ja teki hyvää irtautua vähän kotiympyröistä. Miehellä oli mennyt mukavasti pojan hoito. Kun tulin kotiin, poika näytti ensin ilahtuneelle mutta alkoi melkein heti itkeä. Ikään kuin olisi ollut loukkaantunut siitä että olin ollut niin pitkään pois. Itku vain paheni kun olin poikaa tervehtinyt mutten ehtinyt ihan heti alkaa sylittelemään. Oikein krokotiilin kyyneleitä vuodatti isin sylissä kunnes pääsi äidin sylkkiin. Siinäkin vielä jonkin aikaa nyyhkytteli ja vasta pikkuhiljaa alkoi palata tuttu hymy huulille. :-)
Vilma: Kiitos kannustuksesta sen Taysin suhteen. Mullakin jäi kyllä ko paikasta tosi hyvä kuva synnytyksen jäljiltä. Toivotaan että osaavat meidän poikaa auttaa ihottuman ja kutinoiden suhteen. Tällä hetkellä iho on kohtuullisen hyvän näköinen, myös niiltä alueilta mihin ei olla kortisonia laitettu, mutta silti tuntuu vähän kutkuttavan. Vai oisko pojalle jäänyt sellainen taparapsuttelu päälle...? Väsyneenä ja huonotuulisena alkaa herkästi raapimaan ihoaan, muuten antaa ihonsa olla aika hyvin rauhassa.
Koitetaan ihmeessä järkätä treffejä jossain vaiheessa! Onko vielä muita Tampereelta tai lähitienoilta? Tässähän alkaa oikein innostua. :-)
Nia: Meilläkin poika reenailee kovasti konttausasentoa ja vähän sitä liikettäkin. Sellaista " nytkyttelyä" se on toistaiseksi ollut, ryömien pääseekin jo eteenpäin ihan hienosti. Tosin huoneesta toiseen ei ole vielä uskaltautunut, ei pääse vielä kynnysten yli. Ihan hyvä niin, sitä pojan perässä juoksemista tulee ihan varmasti riittämään. ;-)
Voivoi, tekisi vielä mieli lörpötellä muutakin mutta nyt on parasta lähteä nukkumaan. Univelkaa kun kertyy vaan koko ajan lisää kun poika herää niin aikaisin aamulla ja nukkuu enää vain kovin lyhyitä päiväunia (yleensä 2x30min + yhdet 1-2h). Tuntuu välillä siltä että jaksaisin itsekin nukkua vähintään saman verran kuin poika. Tuolla on kai niin kiire tutustua tähän maailmaan ettei malta nukkua. ;-)
Kauniita unosia kaikille marrasmameille ja vauveleille!
Auringonkukka puheripulin kourissa ;-) ja Jesse-poika n.6kk 3vkoa
Nyt olisi aikaa kirjoitella ja jaksaakin. Nykyään tulee oikeastaan vaan luettua päivittäin marrasten kuulumisia.
Meillä ei vielä liikuskella eteen eikä taakse päin. Mahallaan menee napansa ympäri hurjaa vauhtia. Kovasti kyllä yrittää eteenpäin ja kun ei pääse,ilmaisee sen huutamalla ja kitisemällä =) meillä siis päivisin hurja meteli. Ei ole kuitenkaan kunnon itkua,vaan sellaista harmistunutta örisemistä. Muutenkin on taas tullut kaikenlaisia mukavia uusia ääniä,mitä suustaan päästelee.
Siitäpä tulikin mieleen,että kikatellaanko teillä ääneen ihan vaan itsekseen tai omille jutuille? Meillä kun neitä saa oikein kunnolla naurattaa,että heläyttää naurun ilmoille
Miulle tarjottiin töitä eilen,tosin en tarkalleen nyt tiedä millä aikataululla,mutta selviää ensi viikon perjantaina. Nyt olenkin tässä pohdiskellut,että mikä olisi paras ratkaisu. Paikka olisi aivan ihanteellinen,mutta olen jatkamassa opintoja syksyllä (jäljellä1,5v),jolloin joutuisen sen ajan tekemään kahta hommaa päällekäin. Jos työt alkaisi jo kesällä,jäisi isi neidin kanssa kotiin ja mumma katsoo tyttöä loppu vuoden. Toisaalta ei millään raaskisi edes kouluun lähteä,niin mitenkä se sitten onnistuisi vielä töiden kanssa. Toisaalta keikka hommaa joutuisin varmasti tekemään kuitenkin taloudellisista syistä. Mutta tulee tosi huono-äiti fiilis,kun edes ajattelee työpaikan vastaanottamista...=( mutta... se olis kuitenkin se " unelmapaikka" . Että tällaisia pohdintoja tältä suunnalta. Ehkäpä asiat alkavat järjestyä,kun saan tietää tarkemmin,mikä olisi homman nimi ja alkamis ajankohta. Nyt tuli taas oikein ahdistava olo kun alkoi ajattelemaan tätä työ asiaa ja miten sitä raaskii olla tuosta aurinkoisesta tyttelistä sitten erossa. Voi näitä äitiyden " hankaluuksia" .
Nyt yritän olla pohtimatta tätä työasiaa tältä iltaa ja lähden tuijottelemaan vaikka telkkua,josko se siitä unohtuisi.
Mukavaa viikonlopunjatkoa!
Pitkästä aikaa ehdin kuulumisia kertomaan..jotenkin ollu niin kiireistä ettei tällä viikolla meillä oo muutmaan päivään ede sollu tietsikka päällä..nojoo koko tämän viikon on meillä nukuttu yöt hyvin, yksi syöttö ja ehkä 1-2 tutin laitto/yö :)))) aivan ihanaan, alkaa tässä itekkin ola taas elävien kirjoissa Yö unet parani ehtikun aloin antamaan 2 liha-ateriaa päivässä ja sitten yllätysyllätys pe iltana huomasin että alahammas oli tullu, että jospa sekin on ollut syy huonoihin öihin..muuten eipä juuri kummempia kuulu, konttausasentoa harjotellaan ja nyt on oivallettu että voishan täällä lattialla liikkuakkin :)). Puolivuotissynttärit on meillä " vasta" ensi viikolla, tuntuu vaan niin hurjan nopeasti tämä aika menevän...
Ohimennen silmäilin tuota pinoa ja meillä ainakin menee jääkaappikylmät hedelmät paremmin ku huoneenlämpöset, tekiskö viilee niille ikenille hyvää?? päiväunet meilläkin on vähenemään päin, joskaan niitä ei oo ikinä oikein kunnolla nukuttu...
syöttötuoli meillä ei vielä ole, täytys se alkaa piakkoin hommaamaan, kyllä näyttäs selkä semmoselta että saadaan istumalupa :)
Nyt täytyy mennä pihahommia touhuumaan!!
[color=purple] Onneksi olkoon teillekin sinne Hiltsukka! On tosiaan juu meijän ukon " synttäripäivä" tänään myös.
(itse asiassa puol vuotta tulee täyteen 37min päästä, 11.07)
[color=orange] Tänään oltais sitte illalla menossa kattomaan Lordia sinne Kauppatorlle. Saas nähdä kuinka paljon on ryysistä.
noh, väsyttää vielä, on meilläkin kummasti yöt olla vilkkaita. Onkohan tässä joku 6kk menovaihde.
10kaks ja 6kk poju