MARRASMAMIEN PE-SU lörpöttelyt =)
Varhaista perjantaita toivotamme täältä suunnalta. Ukkeli päätti juhlistaa puolivuotis päiväänsä heti näin aamu tuimaan. Pärisee,laulelee, höpisee,laskee varpaita ja muuten vaan juhlatuulella eikä yhtään väsytä. Eipä minuakaan, on tullu viikolla nukuttua niin paljon, kun mies on ollut kotona. Ja muutenkin hän on hoitanut ahkerasti kotihommia.
Puolivuotis terveiset Jere poitsulle 10 kaks!! Eikös teilläkin tänään ole vai muistanko nyt ihan päin honkia?
Auringonkukalle jaksuja, toivottavasti miehesi kanssa tänään parempi päivä. =)
Vihdoin sain partsillekin parit orvokit laitettua. En todellakaan ole mikään viherpeukalo, niin päädyin ihan vain nuihin perinteisiin kukkasiin. Jospa nyt hetken aikaa jaksaisivat kasvaa ja tuottaa meille iloa. Kukat on kyllä kauniita, ei voi muuta sanoa ja saavat hyvälle mielelle. Täytynee vielä olkkarin ikkunasta vain ihailla, kun niin vilposta ettei viissi mennä istuskeleen partsille.
Tämmösissä yövalvojaisissa tulee muuten nälkä. Raskausaikana tämmösiä harrastin harva se yö, kun ei vain väsyttänyt. Ja muutamat voikkuleivät tuli syötyä. Porkkanapiirakkaa leivoin eilen ja jospa sitä pikku palasen maistaisin. Ja poitsumiehelle yömyssyn pullosta tarjoaisin, niin toivottavasti uni tulis simmuun. Tämä valvominen johtuu kyllä siittä, kun lapset menivät kumpainenkin 19.30 yöunille.
" Voileipä tekee aina hyvää yöllä." -Muumipappa ja meri-
¤ Hiltsu ja 1/2 vuotias isopienimies ¤
Kommentit (25)
[color=green] " vanhoista" palstailijoista: Ainakin rapuäitiä on silloin tällöin näkynyt. Voiskohan olla että Hormoonihirviö on siirtynyt joulukuisiin, muistaakseni heidän lapsonen syntyi joulukuun puolella.
Me olemme täältä Riihimäeltä, jos meitä huolitaan mahdolliseen tapaamiseen. Aika näyttää :)
Nukkumisesta toisessa huoneessa: Meijän ukkeli on nukkunut jo monta kuukautta omassa huoneessa. Minä kuulen pienimmänkin inahduksen (myöskin semmoiset jotka eivät ole heräämisääniä) mies onkin sitten toinen juttu.
Me tosin nukumme kaikki yläkerrassa ja yleensä meillä on molempien huoneiden ovet auki.
Alakerrassa jos joskus on valvottu niin kyllä olemme kuulleet itkut yms.
Ainut mikä tässä toisessa huoneessa nukkumisessa on, on se että pitää sitten raahautua puolikuolleena sinne toiseen huoneeseen. Olen nimittäin todella huono yöherääjä/sängystä nousija! Yleensä joudunkin herättämään ukon, joka ei mitään kuule, niin ruokkimaan lasta. Meillähän siis mennään Tuttelilla. Tuttelit, pullot olen tuomme aina illalla pojan huoneeseen, ne on sitten siinä valmiina, eikä tartte unissaan hakemaan niitä.
Jos imettäisin, niin laittaisin lapsen huoneeseen jonkun hyvän mukavan tuolin ja tyynyjä valmiiksi.
Noh, näitähän ei tarvitse tehdä jos lapsi on päässyt eroon yösyömisistä.
Itse koen yösyömiset välillä todella raskaiksi.
Mitäs muuta, ei varmaan kummempaa!
Kiva oli lukea, että tamatu ja odottelija76 ovat vielä hengissä.
Kaikki " vanhat" ilmoittautukaa jos olette vielä linjoilla.
Missän näätä77 muuten luuraa..??
10kaks ja ukko
[color=purple] Meillä on syöttötuoli ollut käytössä kolmisen viikkoa. Alussa (ja vieläkin osaksi) joudumme tukemaan poikaa, ettei heti kellahda sivulle. Eteenpäin ei enää roiku, kun hoksasi homman.
Takana on vielä tuki. Sotkuista hommaa kyllä syöminen ainakin meillä!
Poika tykkää taputella pöytää, johon äipsy on puolet ruoasta tiputellut.
Nokkamukia olemme testailleet viikon verran ja vähitellen alkaa handlaamaan senkin. Meillä on Emman nokkamuki, jossa olisi venttiili tms. jotta siitä tulisi vain imemällä. Olemme sen ottaneet pois ja kaadamme aina vähän suuhun.
Hedelmäsoseista: Ne menee meillä ihan jääkaappi kylmänä, tai oikestaan kiireessä, kun ei ehdi lämmittää niin menee kyllä kaikki viileänä. Ruokamaitokin annetaan viileänä.
Eipä muuta, heippu hei jälleen kerran!
Tulin käväseen lukemassa vähän vauvasivuja ja tätä pinoa, tietysti.
Oltiin päivä minun mummuni luona ja nyt kotona " rauhottumassa" ja pian grillataan ja sitten pian jo taas onkin yöunien aika. Miten nämä päivät meneekin vauhdilla ja poika vain kasvaa ja kehittyy.
Kun ryömien mennään vauhdilla eteenpäin ja on heiluttu konttausasennossa niin tänään siirsi jalkoja 2 kertaa ja kerran kätää. äiti oli ihan innoissaan. =) Pian varmaan poju konttaa. Aamusella vein kolem kertaa pojan pois koirankipolta olkkariin ja samantien hän kääntyi ja takasin kipolle. Se oli kyllä minustakin jo hauskaa. =))
Joku oli jo siirtynyt kahteen liha-ateriaan. Kysyinkin tuolla erikseen koska ollaan siirrytty. Mahdettaisko meilläkin alkaa yöt mennä vain nukkumisella jo alkaisi antamaan 2 liha-ateriaa. Toinen kun on ollut vielä kasvissose.
Mutta eipä kai tällä kertaa muuta, heippatihei
Mukavaa kuulla muistakin mammoista!
puhihaa:
Mä oon antanut nyt kaks kertaa päivässä kasvissoseita,
mutta meillä on vielä maistelut suurimmaksi osaksi
meneillään, eli liha-aterioita ei oo vielä näkösälläkään.
10kaks: Häitä on aina ihana suunnitella! Mä voisin
ottaa uusintana meidän häät vuodelta 2003, kun muutama asia jäi
niissä vaivaamaan, suurimpana se että mun tilaama
hääpuku ei kerinnyt Suomeen ....
Ja meilläkin tuo syöminen on vielä tod sotkuista
hommaa, mutta ihmekkös tuo :) Nyt on porkkana alannut
vähän paremmin uppoamaan neitiin **koputtaa puuta nopeasti**
Kuitenkin huomenna käy niin ettei syö ollenkaan.
nia: onpas teillä pitkä tyttö!
Meilläkään Lotta ei liikuskele vielä eteen eikä
taaksepäin. Vasemmalta kyljeltä kyllä käännytään
heti vatsalle, mutta takaisin kääntyminen on nyt
unohtunut.
Ostettiin kesäpesäkin joka suojaa vauvaa hyttysiltä,
muurahaisilta ja muilta itikoilta. Se pitää myös
oravat ja lemmikkieläimet loitolla. Kätevä ottaa
mukaan ja pystyttää minne vain, missä on tasainen
alusta: pihaan, puutarhaan, makuuhuoneeseen, rannalle. (mainosta)
Mä kun inhoan sydämeni pohjasta pömpiäisiä, niin
jos jotenkin kuitenkin saisi oltua ulkona terassilla
kesällä.
Olin tänään 2½ tuntia kaupungilla ostamassa itselleni
uusia vaatteita ja kenkiä, ja kyllä niihin sitten
rahaa upposikin ... No, viimeksi oon vaatekaappiani
uusinut melkein 2 vuotta sitten, joten oli jo aikakin :)
Isukki hoiteli Lottaa kotona, ja helpolla selvisikin, heräsi päiväunilta
varttia ennen mun saapumista kotiin.
Hei muuten, saakos noita kaupan soseita pakastaa? Meillä kun vielä on maistelut meneillään niin menee niin mielettömän paljon hukkaan ruokaa kun eivät säily avattuina jääkaapissa kuin sen 2-3 päivää.
Jahas, josko menis nukkumaan ja toivottelemaan miehelle työniloa kun on tämän viikon yövuorossa ...
Niinhän se on ettei aikaa meinaa enää löytyä kirjoittamiseen.Laitoin neidin just toisille päiväunille ja mies tekee ruokaa niin nyt löyty hyvä sauma.Siivoomista löytyis kyllä aina mutta nyt en jaksa...
Ihana kun jotkut teistä on aktiivisia ja kirjoittelee,luen ainakin mielelläni ja joka päivä kuulumisia.Me ollaan myös Tampereelta ja olisipa kiva treffata marraskuisia!
Meitin neiti ei tykkää kääntyillä,pari kertaa sen on tehnyt,näyttänyt ilmeisesti että osaa mutta ropellina pyörii lattialla ja vähän pääsee ryömiin takaperin.Kovasti tykkää myös istua ja seistä tukee vasten(pitää kyllä vahtia vieressä).
Meillä syödään päivällä liha-kasvissosetta ja noin viiden aikaan hedelmäsosetta(jääkaappikylmänä :/) ja illalla vielä puuroa ja maitoo moneen otteeseen...tissi on hyvä uneen tainnuttaja :)
Yöllä neiti herää muutaman kerran ja tissiä annan 1-2 kertaa muuten tuttia ja tassutusta.
Ihana kun on saanut tuollaisen pienen ihmeen,joka päivä tulee niin onnelliseksi hymyistä mitä tyttö antaa!!
Onnee vaan hääsuunnitelmiin,se onkin varmasti mukavaa hommaa ja tekemistä riittää.Mäkin haluisin joskus...kun tuo mies ymmärtäisi hyvän päälle ;)
Mitähän muuta...kävelylle pitäis lähteä illemmalla niin joo...likkojenlenkillä olin minäkin,ehkä törmäsimme auringonkukan kanssa :) Se olikin kiva piristysruiske sadepäivien keskelle,kovasti olis tehnyt mieli ottaa vähän sidua ja lähtee iltaa jatkaan mutta ehkä lähiaikoina pääsee kun mies oli tänä vkl:na...jee!
Tämmöstä meille ja kaikkee hyvää teille :)