Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö 7-vuotias eskarilainen 7 tuntia yksin kotona?

Vierailija
26.05.2006 |

Joudun menemään aamulla töihin, enkä saa hoitajaa mistään. Lapsi on tottunut pärjäämään paljon itsekseen ja on oppinut omatoimiseksi vuorotyöni takia. Laitoin ruoat valmiiksi kaappiin, kunhan vain lämmittää. Hänellä on puhelin, jolla saa minut kiinni, sekä kotiavain, jos haluaa mennä pihalle leikkimään. Lapseni on usein päivät itsekseen, kun nukun yövuoron jälkeen. Nyt tosin jäisi ihan itsekseen työpäivän ajaksi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tuon ikäisenä paljon yksin, vakuutin äidille että pärjään, en halunnut hoitajaa...tuli tehtyä kaikenlaista tyhmää kuitenkin. Viihdyin yksin, mutta sisimmässäni olin sittenkin hyvin turvaton. Minua pidettiin itsenäisenä ja reippaana yh-äidin lapsena, joka tulee pärjäämään elämässään ja pääsee pitkälle. No, olenkin pärjännyt, mutta ehkä se hinta sittenkin oli liian kova.

Omat lapseni ovat jo isompia ja molemmat tykkäävät välillä olla yksin kotona. Poika täytti jus 17 ja on ollut jo viikonloppuja yksin. Hän on reipas ja itsenäinen ja kinusi saada olla yksin hyvin varhain, silti kun ekan kerran jäi pidemmäksi aikaa ( = muutamaksi tunniksi) yksin ekan luokan keväällä kutsui oitis lauman kavereita meille.

Se, miten lapsi pärjää ja mikä on ihannetilanne, ovat kaksi eri asiaa. Tuon ikäistä lasta ei milloinkaan pitäisi jättää yksin kotiin kuin korkeintaan tunniksi. Hankin hoitaja! Jos kuitenkin jätät lapsen yksin, sovi jonkun tutun naapurin aikuisen kanssa, mihin lapsi voi mennä, jos tulee hätä. Esim. just työkaverin koululainen yksi päivä itkien soitti äidille, kun oli kaatanut vahingossa tulikuumaa vettä päälleen...Äiti syöksyi kotiin, joka oli onneksi työpaikan vieressä, mutta silti ensiapu viivästyi turhan pitkään: lapsella helvetinmoiset tuskat ihan turhaan.

Vierailija
22/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi jättään lastani siksi aikaa yksin,viime keskiviikkona kävi niin että koulusta päästiinkin aikaisemmin eikä vanhemmille ollu ilmoitettu että kotiin päästään jo klo:12 eikä vasta 12.45...

Jote kun tulimme kaupoilta klo:12.15 neiti olikin yksin kotona aivan kauhuissaan kun ketään ei kotona ollutkaan pelkäsi olemattomia mielikuvituksen tuottamia juttuja ja sanoi ettei haluaisi enään yksin tulla kotiin jos ei pakko ole...

Neiti on täyttänyt jo 7v,joten en uskalla enään yksin jättää,tosin muutenkin tyttö on todella herkkä luonteeltaan.

Mutta jokainen tyylillään tosin lain mukaankin tuo on heitteille jättö,kun noin monta tuntia on kyseessä,eikä minkäänlaista vahtijaa/seuraajaa päivän ajalle,joten kannattaa varoa ettei kukaan tee ilmoitusta lasten heitteille jätön puolesta.

Itselläni tosin ei ole mitään asiaa vastaan,mutta noin se vaan on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme