Miksi sellaiset teko- tai yli taiteelliset ihmiset ärsyttää niin paljon?
...minä mukaan lukien. Siis esimerkkinä just vaikka Meeri Koutaniemi on tällainen, joka herättää paljon negatiivisia tunteita muissa ja itsessänikin herää pieni kriitikko, kun miettii ettei oikeastaan ole yhtään mitään persoonallista kopioida omaa "persoonallista" tyyliään joltain toiselta taiteilijalta. Tokihan inspiraatiota ja vaikutteita voi ottaa ja sitä tapahtuu myös tahtomattaan, mutta se on eri asia.
Kommentit (23)
kata riisui loputkin vaatteet ja kauppa käy.
Ei mua ärsytä taiteelliset ihmiset noin yleisesti yhtään, vaan päinvastoin pidän niistä.
Meeri Koutaniemestä en kyllä tykkää, enkä ole ajatellut että hän olisi varsinaisesti taiteellinen. Vähän sellainen hönkäilijä, mutta rasittavalla ja egoistisella tavalla (ikuinen minä-kriiseilijä ja liian tietoinen itsestään, mikä huokuu olemuksesta). Hänhän on kuvajournalisti, ja siinä ollut hyvä.
Taiteellisilla pyrkimyksillään ei kai hirveästi ole mainetta niittänyt, vaan niissä kyse enempi harrastuksista ja projekteista joita voi nykyään tehdä omaksi iloksi ilman taloudellista painetta? Ns. taiteellisissa piireissä kyllä riittää huomionhakuisia wannabeita.
Samaa mieltä. Jos taide on hyvää, niin melkein kannattaa pukeutua mustaan pukuun niinkuin bisnesihminen.