Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää tuo Jyväskylässä kuorma-auton alle kuolleen nuoren äidin tapaus. Ja kuski vielä väittää olevansa syytön mihinkään rikokseen!

Vierailija
25.06.2019 |

Äiti oli ehtinyt juuri ja juuri tyrkätä lapsensa turvaan ...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nainen oli syöksynyt sokeasta kulmasta peruttavan auton eteen.

Vierailija
2/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinua itkettää, niin kuski oli syyllistynyt rikokseen? Yhyyyyyyyy......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen. Epähuomiossa voinut jäädä vaikka katsomatta ympärille.

Työmaiden kohdalla pitäisi olla kuljettajien todella tarkkana. Seurasin yhden työnmaan toimintaa, kun satuin ohi kulkemaan. Toisista suunnista oli puomit sulkemassa eli kiertämään et pääse. Tien yli ei pääse toiselle puolelle, ja pyörätie ainoana kulkuväylänä. Siinä menee sitten koululaisia ja mummoja. Kohta siitä pyörätieltä lähtee peruuttamaan siinä seissyt yhdistelmä. Pienet ekaluokkalaiset olisi voinut olla missä kulmassa tahansa kareissa. Miten tällaisia tilanteita voisi estää, jos kuljettajat ei välitä?

Vierailija
4/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auto peruuttanut vaan ajoi naisen päälle risteyksessä.

Vierailija
5/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kait kukaan halua tulla tuomituksi mahdollisimman ankaralla tavalla, vaikka olisi tehnyt mitä...

Vierailija
6/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalla suurempi todennäköisyys huomata toinen, jalankulkijalla suuri kuorma-auto vai sillä kuskilla sieltä korkealta se yhtäkkiä ilmestyvä jalankulkija? Valitettavan usein jalankulkijat luottavat liikaa omaan ripeyteensä keretä pois alta tai siihen, että autoilija väistää. Joka tapauksessa surullista. En silti lähtisi suorilta käsin kuskia syyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsikin kyllä työntyi vaunuissa auton keulassa, kunnes rekka muiden autoilijoiden merkistä pysähtyi. Vaunut pysyi ihme kyllä pystyssä.

Vierailija
8/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummalla suurempi todennäköisyys huomata toinen, jalankulkijalla suuri kuorma-auto vai sillä kuskilla sieltä korkealta se yhtäkkiä ilmestyvä jalankulkija? Valitettavan usein jalankulkijat luottavat liikaa omaan ripeyteensä keretä pois alta tai siihen, että autoilija väistää. Joka tapauksessa surullista. En silti lähtisi suorilta käsin kuskia syyttämään.

Kyllä liikennesäännöt on ihan lakiin kirjattu. Siihen ne oikeudenkin (mahdollinen) tuomion perustuu, jos tuomiota tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä ängetä työkoneiden eteen/taakse. Pitää olla sen verran järkeä, että tajuaa siinä olevansa hengenvaarassa KUN EI KUSKI NÄE SIIHEN ALAS.

Tuntuu, että noissa onnettomuuksissa alle jäävillä ei voi olla ajokorttia ja käsitystä siitä, että näkyvyys ohjaamosta on rajallinen.

Sitä ihmettelen, miksei ole peilejä katvealueille tai KAMERAA.

Vierailija
10/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä ängetä työkoneiden eteen/taakse. Pitää olla sen verran järkeä, että tajuaa siinä olevansa hengenvaarassa KUN EI KUSKI NÄE SIIHEN ALAS.

Tuntuu, että noissa onnettomuuksissa alle jäävillä ei voi olla ajokorttia ja käsitystä siitä, että näkyvyys ohjaamosta on rajallinen.

Sitä ihmettelen, miksei ole peilejä katvealueille tai KAMERAA.

Kuljettajan tehtävä on ajaa riittävän varovasti. Tässä tapauksessa tosin työmaan järjestelyissä saattoi olla vikaa. Mutta jos oikeus antaa tuomion kuljettajalle, tarkoittaa se, että tämän olisi pitänyt ajaa toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen. Epähuomiossa voinut jäädä vaikka katsomatta ympärille.

Työmaiden kohdalla pitäisi olla kuljettajien todella tarkkana. Seurasin yhden työnmaan toimintaa, kun satuin ohi kulkemaan. Toisista suunnista oli puomit sulkemassa eli kiertämään et pääse. Tien yli ei pääse toiselle puolelle, ja pyörätie ainoana kulkuväylänä. Siinä menee sitten koululaisia ja mummoja. Kohta siitä pyörätieltä lähtee peruuttamaan siinä seissyt yhdistelmä. Pienet ekaluokkalaiset olisi voinut olla missä kulmassa tahansa kareissa. Miten tällaisia tilanteita voisi estää, jos kuljettajat ei välitä?

Sillä ettei lähesty ajoneuvoa ennen kun kuski on huomannut sinut.

Vierailija
12/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä ängetä työkoneiden eteen/taakse. Pitää olla sen verran järkeä, että tajuaa siinä olevansa hengenvaarassa KUN EI KUSKI NÄE SIIHEN ALAS.

Tuntuu, että noissa onnettomuuksissa alle jäävillä ei voi olla ajokorttia ja käsitystä siitä, että näkyvyys ohjaamosta on rajallinen.

Sitä ihmettelen, miksei ole peilejä katvealueille tai KAMERAA.

Et voi mennä liikenteeseen tuollaisella asenteella, jossa muiden vain kuuluu olla jäämättä alle. Varsinkaan työmaiden kohdilla ei helpostikkaan ole ajateltu yhtään turvallista tienylitystä kevyelle liikenteelle. Siellä kuitenkin näköjään huristellaan työkoneilla (he joiden pitäisi ymmärtää etteivät näe kaikkialle) miten sattuu. Ei muiden kuulu tietää ettet sinä näe jotain kulmaa, vaan sinun pitää varmistaa ettei siellä kulmassa ole ketään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän tyrkännyt lastaan turvaan, vaan suoraan auton eteen. Lapsi pelastui ihan sattuman kaupalla kun vaunut takertuivat puskuriin niin, että pysyivät pystyssä.

Vierailija
14/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen. Epähuomiossa voinut jäädä vaikka katsomatta ympärille.

Työmaiden kohdalla pitäisi olla kuljettajien todella tarkkana. Seurasin yhden työnmaan toimintaa, kun satuin ohi kulkemaan. Toisista suunnista oli puomit sulkemassa eli kiertämään et pääse. Tien yli ei pääse toiselle puolelle, ja pyörätie ainoana kulkuväylänä. Siinä menee sitten koululaisia ja mummoja. Kohta siitä pyörätieltä lähtee peruuttamaan siinä seissyt yhdistelmä. Pienet ekaluokkalaiset olisi voinut olla missä kulmassa tahansa kareissa. Miten tällaisia tilanteita voisi estää, jos kuljettajat ei välitä?

Sillä ettei lähesty ajoneuvoa ennen kun kuski on huomannut sinut.

Näinpä. Se, että on oikeassa ei auta sieltä auton alta. Mä asun alueella, jossa on vähän koko ajan joku työmaa. Vaikka mulla olis kuinka oikeus mennä mä odotan kunnes se auto/kone lähtee tai kuski viittoo, että mene vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä ängetä työkoneiden eteen/taakse. Pitää olla sen verran järkeä, että tajuaa siinä olevansa hengenvaarassa KUN EI KUSKI NÄE SIIHEN ALAS.

Tuntuu, että noissa onnettomuuksissa alle jäävillä ei voi olla ajokorttia ja käsitystä siitä, että näkyvyys ohjaamosta on rajallinen.

Sitä ihmettelen, miksei ole peilejä katvealueille tai KAMERAA.

Et voi mennä liikenteeseen tuollaisella asenteella, jossa muiden vain kuuluu olla jäämättä alle. Varsinkaan työmaiden kohdilla ei helpostikkaan ole ajateltu yhtään turvallista tienylitystä kevyelle liikenteelle. Siellä kuitenkin näköjään huristellaan työkoneilla (he joiden pitäisi ymmärtää etteivät näe kaikkialle) miten sattuu. Ei muiden kuulu tietää ettet sinä näe jotain kulmaa, vaan sinun pitää varmistaa ettei siellä kulmassa ole ketään. 

Kuopiossa joitain vuosia sitten lapsi menehtyi auton alle ollessaan lumipenkan takana ja kääntyvä auto törmäsi häneen. Kuski todettiin syyttömäksi kun auton kulma ja lumipenkka estivät näkyvyyden. Oikeus ei ollut sitä mieltä, että kuskin olisi pitänyt poistua autosta katsomaan, onko siellä näkymättömissä sittenkin joku.

Vierailija
16/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän taisi olla se tapaus kun työmaalle ei ollut tehty turvallisia kulkuväyliä ohittaa työmaata vaan muistaakseni tässä piti juuri vaarallisesti ohittaa työmaa ajokaistojen yli.

Tässä koko tragedia oli surkeiden sattumusten sarja jossa syytettynä on nimenomaan työmaan turvallisuudessa vastuussa olleet henkilöt, kuljettaja kuuluu myös näihin vastuuhenkilöihin.

Vierailija
17/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuski ei ollut humalassa eikä huumeissa niin paska tsäkä vaan. Ei onnettomuus kello kaulassa tule. 

Vierailija
18/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen. Epähuomiossa voinut jäädä vaikka katsomatta ympärille.

Työmaiden kohdalla pitäisi olla kuljettajien todella tarkkana. Seurasin yhden työnmaan toimintaa, kun satuin ohi kulkemaan. Toisista suunnista oli puomit sulkemassa eli kiertämään et pääse. Tien yli ei pääse toiselle puolelle, ja pyörätie ainoana kulkuväylänä. Siinä menee sitten koululaisia ja mummoja. Kohta siitä pyörätieltä lähtee peruuttamaan siinä seissyt yhdistelmä. Pienet ekaluokkalaiset olisi voinut olla missä kulmassa tahansa kareissa. Miten tällaisia tilanteita voisi estää, jos kuljettajat ei välitä?

Sillä ettei lähesty ajoneuvoa ennen kun kuski on huomannut sinut.

Huomannu sut mistä? Kauan sä seisoisit siellä pyörätien päässä odottamassa, puoli tuntia, tunnin, kaksi tuntia? Kauan on tarpeeksi kauan? Eihän sillä ole muuta kuin kuolleita kulmia, mutta silti sun mielestä joku kumma oikeus peruuttaa kevyenliikenteenväylää?

Vierailija
19/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuossa tapauksessa eniten kauhistutti ajatella, että KUINKA tuollaisessa tilanteessa kuolee... Eihän tuollainen työmaakuormuri edes voi ajaa tuhatta ja sataa. Töytäisiköhän auto äitiä niin, että tämä esim. kaatui ja löi päänsä ja kuoli, vai puristuiko hän hitaasti johonkin väliin, vai...?

Vierailija
20/34 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla sääntö että kaikki muut väistävät peruuttavaa työkonetta tai kuorkkia. Äärimmäinen versio olisi että kun piipitys alkaa, kaikki muut pysähtyvät paikoilleen ja tähystävät kunnes pakittelu on suoritettu ja piipitys loppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme