Köyhästä perheestä lähtöisin, nykyisin rikas, miksi et äänestä kokoomusta?
Kommentit (15)
Koska en jaa heidän arvomaailmaansa.
Miksei suora demokratia ole kenenkään arvopohja?
Koska arvostan sivistystä, koulutusta ja tutkimusta ja minusta T&K-toiminnasta ei pitäisi leikata. Koska ympäristöarvot menevät tietyissä asioissa rahan edelle. Koska en hyväksy sitä, että mummoja ja vaareja makuutetaan ulosteissaan voiton maksimoimiseksi.
Vaikka itse olen hyvätuloinen ja hyvin toimeentuleva, minusta ei ole kenenkään kannalta hyvä asia, että kahtiajako syvenee tässä pätkätöiden ja voiton maksimoinnin maailmassa.
Kokoomus ei edusta minun ajatteluani tasa-arvoisuudesta, kokoomus on ääripuolue joka on saanut mallinsa USA tyyppisestä mallista. USA on mielestäni näyttänyt millaista pelleilyä tällaiset valtiot rahan ohjaamana voivat harrastaa, melkein kaikki presidentit ovat kuin käsinukkeja pankkiirien käsi syvällä heidän p..seessä.
Koska kokoomuksen politiikalla minun vaurastuminen ei olisi ollut mahdollista. Suomi on liian pieni valtio siihen, että ainoastaan varakkaiden lapset kouluttautuvat korkealle. Kaikkien, myös niiden köyhien lasten, pontentiaali tulee hyödyntää täysimääräisesti, että maamme menestyy. Haluan verovaroillani tukea vuorostani nuoria, joiden ei olisi mahdollista kouluttautua ilman taloudellista tulea.
Olen köyhästä kodista ja nyt menestynyt ja huvätuloinen. En ole kuitenkaan PÄÄOMAN omistaja eli yrittäjä tai suursijoittaja. Kokoomus ajaa vain omistavan luokan etuka.
Äänestän persuja talouspolitiikan takia. Ajavat parahaiten hyvätuloisen palkansaajan asiaa. Kokoomusta ei kiinnosta palkansaajat.
En näe yksityistämistä kestävänä ratkaisuna. Kokoomus ei myös usko itse yksityistämiseen, koska monet yksityiset palvelut ovat riippuvaisia erilaisista tuista. Oikoistopuolueille tuottamaton kansalainen, kuten vammainen, on huutolainen, jota kuskataan halvimpaan paikkaan. En ole liki pitäen missään kokoomuksen kanssa samaa mieltä. Olen vasemmistoliitossakin vasemmalla laidalla.
No vaikkapa siksi, että jos Suomessa olisi menty porvareiden halujen mukaan niin meikäläiset eivät olisi paljon koulunkäyntimahdollisuuksia saaneet ja sama ralli jatkuu yhä uuden oppivelvollisuuden pidentämisen kanssa jne. Luokkayhteiskunta ei ole kadonnut minnekään ja jos porvarille antaa pikkusormen se vie koko käden, kuten hyvin saimme tutaa viime keppihallituksen aikana ja se olisi ollut vasta alkua jos ne olisivat saaneet jatkaa niin...
En koe Jan Vapaavuoren puolueen olevan se oikea.
AP:n jutut ainakin yhtä paksuja kuin Kokoomuksella.
Olen hyvätuloisesta perheestä ja pidän silti kokoomuksen "kaikilla meillä on kuule rajoitteita" politiikkaa kylmänä ja epäinhimillisenä. Voisin äänestää puoluetta joka pitää huolta yksityis- ja pienyrittäjistä, mutta sitähän kokoomus ei tee! Kokoomus kumartaa vain suurpääoman puoleen, eikä se auta kansaamme oikeastaan mitenkään.
Naurattaa aina nämä persaukisista perheistä lähtöisin olevat kokoomuslaiset. Todellista näköalattomuutta ja sivistyksen puutetta; kaikki on lapsesta lähtien koulutusta myöten saatu ilmaiseksi verorahoilla ja nyt sitten ollaan niin rikasta kokoomuslaista. Naurettavinta on, että useimmat ovat ihan tavallisia keskipalkkaisissa työtehtävissä järkyttävillä talo- ja autolainoilla höystettynä. Eikä mitään käsitystä ole siitä, ettei tavallisilla palkoilla juurikaan tätä hyvinvointiyhteiskuntaa pyöritetä. Hattua nostan, jos verokertymillä saa kuitattua omansa pois. Harva saa.
Moni äänestää arvojensa eikä varallisuutensa perusteella. Minä vastaavasti äänestin kokoomusta jo opiskelijana ja työttömänä ollessani. Tiedän myös varakkaita, jotka ovat vakaumuksellisia kommunisteja.